072-3300504

ללכת על בטוח: איך להצליח בסמסטר?

כל סמסטר זה קורה מחדש - אתם מבטיחים לעצמכם שהפעם אתם לומדים. אז מה עושים כדי להבטיח שזה יקרה, שהלימודים יהיו ברורים ושתקופת המבחנים לא תהיה כזו מאיימת?

12-03-2015 12:12:00

מה הייתם מוכנים לעשות כדי שתקופת המבחנים תהיה קלה ופשוטה יותר? דעו לכם כי יש מה לעשות בנושא.

אין צורך להתחבב על המרצה ובטח לא לשבת בשורה הראשונה, כי ההצלחה במבחנים מתחילה כבר בתחילת הסמסטר. עקבו אחרי השלבים ואולי תקופת המחבנים הבאה תהיה הרבה יותר קלילה.

לא מוותרים – נכנסים לשיעורים
הכי קל לדלג על שיעורים, להבריז ולעשות דברים אחרים, אבל האם זה יעזור לכם לעבור את הסמסטר בהצלחה? אז נכון, קורה שלא מגיעים לשיעורים, שמפספסים או שמאחרים אך חייבים לדעת להשלים את כל מה שחסר. במידה ולא תצמצמו את הפער, הוא רק יגדל ויהפוך את הלמידה למסובכת וקשה יותר.

יש כמה דרכים להשלים שיעורים, בין אם זה לקרוא יותר מסיכום שיעור ולנסח אותו בעצמכם, לעבור על השיעור עם חבר קרוב או במידה וניתן, לראות שיעור מצולם.

לתרגל ולקרוא מאמרים
למי באמת יש כוח לקרוא מאמרים? הבעיה צצה כשמתקרבים לתקופת המבחנים ומבינים שאין מנוס ויש לקרוא את כולם.

יש סטודנטים שמסכמים את המאמרים בעצמם ואחרים שקוראים את הסיכומים. לכאן או לכאן, החלק החשוב הוא שתתרגלו ושתהיו בקיאים בחומר הנלמד לכל אורך הסמסטר ושלא תופתעו לגלות נושא חדש שיופיע במבחן.

לבוא מוכנים לכל שיעור
לימודים אקדמיים מורכבים מכמה קורסים שונים, כאשר כל יום נכנסים לשיעור אחר ולומדים חומר חדש. עבור חלק מהסטודנטים, זה יכול להיות מורכב להיכנס כל פעם לשיעור אחר ולנסות להיזכר על מה בכלל מדברים.

כדי שהשיעור יהיה ברור יותר, עברו ברפרוף על סיכום השיעור הקודם וכך תבטיחו לעצמכם שתבואו בקיאים, מתורגלים ומוכנים ללמוד חומר לימודי חדש.

כל כך הרבה קורסים שונים, איך זוכרים הכל?
כל כך הרבה קורסים שונים, איך זוכרים הכל?

סיכומי שיעור מסודרים וברורים
יש סטודנטים שמצליחים לסכם את השיעור ויש אחרים שרק מקשיבים. ובכן, לא משנה איזה מן טיפוס אתם, החלק החשוב ביותר הוא שלאחר כל שיעור יהיה בהישג ידכם סיכום שיעור קריא ומובן, שממנו תוכלו ללמוד למבחן.

במידה ואתם לא מסכמים, בקשו ממכר שישלח לכם את סיכום השיעור בסיומו. חשוב שתקראו את הסיכום לאחר תום השיעור ותוודאו שאין לכם עוד מה להוסיף ושהסיכום אכן מפורט וברור.

להתסכל על מבחנים משנים קודמות
חשוב שתזכרו שאת אותו הקורס שאתם עוברים עכשיו, כבר עשו סטודנטים אחרים בשנים קודמות. אתם שואלים איך זה עוזר לכם? ובכן, תוכלו לדעת מה מצפה לכם בסיום הקורס וכמה קשה הולך להיות המבחן.

עברו על מבחנים שהיו בעבר וכך תוכלו להבין מה יהיו טיב השאלות ולבוא מוכנים לשיעור הנלמד, כאשר קיבלתם מושג ברור יותר להמשך הקורס.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד