072-3300504

בחירות 2015: למי הסטודנטים מצביעים?

יום הבוחר מתקרב ומביא עימו אלפי סטודנטים שהולכים להצביע ולהשפיע על עתיד המדינה. מהי המפלגה הפייבורטית של הסטודנטים ומה הכי חשוב להם במצע? לקראת הבחירות, קבלו טעימה סטודנטיאלית

גל יונגר | 25-02-2015 17:14:00

ימי הבחירות עוד שנייה מסתיימים ואיתם יעלמו הרוחות הלוהטות, הקמפיינים המקוריים, הסרטונים שאפילו לא דמיינו שיחכו לנו - כולם עוד שנייה כבר לא איתנו ונישאר רק עם בחירה אישית אחת מול הקלפי.

אז למי קהל הסטודנטים הולך לתת את הקול שלו ומה הסיכוי שהם מתחרטים על הבחירות שעשו בפעם שעברה בקלפי? בדקנו.

את מי מעדיפים הסטודנטים
את מי מעדיפים הסטודנטים

ידיד חדד | אוניברסיטת תל אביב | כולנו
תואר ראשון: אדריכלות, שנה רביעית, באוניברסיטת תל אביב

מקום מגורים: ראש העין

גיל: 26

למי אתה מצביע בבחירות הנוכחיות ולמה?

"אני עדיין מתבלט, אני שוקל להצביע למשה כחלון למפלגת 'כולנו'. בניגוד לבחירות הקודמות, אני מעדיף להצביע למפלגה חדשה בעלת מטרה ספציפית, כזו שאוכל לבחון את ההישגים שלה בהתאם לחזון החברתי כלכלי שהיא מציעה, בהשוואה למפלגות אחרות שלא מממש מאתגרות את עצמן . יש מפלגות שיורות לכל הכיוונים ואתה לא ממש יודע לאן ילך כל המישמש הזה".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם אתה מתחרט?

"הצבעתי לליכוד. נקודת המוצא הפוליטית שלי בבחירות הקודמות הייתה מורכבת מגושים גדולים ורציתי שהקול שלי ילך לאחד מהם.

"הזדהיתי עם הדמויות הצעירות שהובילו את המפלגה כמו גלעד ארדן וגדעון סער. אני זוכר שהתלבטתי עד הרגע האחרון וקיבלתי החלטה בקלפי עצמו. המערכת הפוליטית נמצאת בסוג של מבוי סתום ולכן אני לא ממש מתחרט על הבחירה, אם משהו אחר היה נבחר, אני לא יודע עד כמה זה היה משנה".

עדיין מתלבט, אבל בוחר ב'כולנו', חדד
עדיין מתלבט, אבל בוחר ב'כולנו', חדד

אגם מזרחי | סמינר הקיבוצים | המחנה הציוני
תואר ראשון: בימוי תאטרון, שנה שנייה, סמינר הקיבוצים.

מקום מגורים: רמת גן

גיל: 24

למי את מצביעה בבחירות הנוכחיות ולמה?

"אני חושבת שהכסף צריך להיות מושקע בחינוך ובשכבות החלשות ולכן אני מצביעה למפלגת 'המחנה הציוני'. כרגע אף אחד לא נותן תקציב לאמנות בארץ ואני מאמינה שהם ידאגו לזה יותר.

"סתיו שפיר הייתה אצלנו בהרצאה והיא בהחלט נתנה לזה מקום, היא הסבירה כי בהשוואה לאירופה, לא נותנים לתרבות כמעט מקום ושמה דגש רב על הנושא. השלטון הקפיטליסטי של ביבי מחליא אותי ואני מחפשת חלופה הגיונית לממשלה".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם את מתחרטת?

"בבחירות הקודמות הצבעתי עבודה. בעיקר התחברתי למצע הכלכלי חברתי שלהם. אני לא מתחרטת על הבחירה ומהרגע שהפכתי לסטודנטית והתחלתי ללמוד, זו עוד יותר התחזק אצלי".

מאמינה שיתנו מקום לתרבות בישראל, מזרחי
מאמינה שיתנו מקום לתרבות בישראל, מזרחי

שי קרופפלד | אוניברסיטת בן גוריון | הבית היהודי
תואר ראשון: רפואה, שנה שלישית, באוניברסיטת בן גוריון

מגורים: באר שבע

גיל: 28

למי אתה מצביע בבחירות הנוכחיות ולמה?

"אני מצביע למפלגת 'הבית היהודי' בפעם השנייה. מעבר לפן המדיני, המפלגה שיווקה במשרד הבינוי עשרות אלפי דירות, מה שהביא לירידת מחירי הדיור ולאו דווקא חוק מע"מ אפס.

"בתור סטודנט צעיר ואזרח בעל משפחה עם שני ילדים, השאיפה שלי, כמו של כל זוג צעיר הוא להקים בית בישראל. אני מאמין שנפתלי בנט והמפלגה שלו יביאו להורדת יוקר המחיה והדיור".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם אתה מתחרט?

"הצבעתי למפלגת 'הבית היהודי', קודם כל אני איש ימין שמאמין בזכותנו על ארצנו של כל ארץ ישראל. המפלגה היחידה שמדברת בגלוי על כך היא 'הבית היהודי'.

"נקודת המוצא הראשונית שלי היא מה שכתוב בתנ"ך וזה מה שאני מאמין בו. מעבר לזה, יש את הטיעון הביטחוני והמדיני, אם אנחנו נותנים שטחים לאויב, זה מחליש אותנו בפניו".

"אני חושב שזו טעות למסור שטחים כמו בהתנתקות לדוגמא שרק הביאה להידרדרות. ולא מתחרט על הבחירה שלי, אני חושב שהמפלגה פעלה בצורה טובה, מעבר לפן המדיני וראו זאת גם בפן החברתי".

הבית היהודי יביא להורדת יוקר המחיה? רק הזמן יגיד
הבית היהודי יביא להורדת יוקר המחיה? רק הזמן יגיד

סהר ברקאי | הטכניון | המחנה הציוני
תואר: הנדסת חשמל, שנה שנייה, בטכניון

מגורים: חיפה

גיל: 27

למי אתה מצביע בבחירות הנוכחיות ולמה?

"למען האמת אני לא סגור על זה לחלוטין, אבל אני חושב שאלך על מפלגת 'המחנה הציוני'. הסיבה העיקרית לכך היא שאני לא רוצה שביבי נתניהו יהיה ראש הממשלה ואני לא רואה מישהו אחר שיכול להחליף אותו חוץ מהם. גם המצע של 'המחנה הציוני' מדבר אלי בעיקר בפן הביטחוני ובאיך לפתור את הסכסוך".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם אתה מתחרט?

"הצבעתי למפלגת 'יש עתיד'. אני חושב שפוליטית, מבחינת גישה רוב המועמדים היו יחסית דומים. והדעה שלי היא מרכז עם נטייה לימין. הרגשתי שאנחנו צריכים מישהו יותר חברתי נכון לאז.

"האמנתי שיאיר לפיד ואנשיו יוכלו לעשות טוב. אני לא מתחרט על הבחירה, הם אולי לא עשו כל מה שציפיתי, אך אי אפשר להגיד שאני מתחרט".

יהב יוסף | מכללת נתניה | מתלבט
תואר: מנהל עסקים, שנה שנייה, במכללת נתניה

מגורים: מכללת נתניה

גיל: 26

למי אתה מצביע בבחירות הנוכחיות ולמה?

"לאור הקדנציה האחרונה, החלטתי דווקא כן להצביע בניגוד לבחירות הקודמות. אני כרגע מתבלט בין מפלגת 'יש עתיד' למפלגת 'כולנו' של משה כחלון. אני מאמין שיאיר לפיד ידאג לצעירים ולפיתוח מקומות העבודה, מצד שני משה כחלון הוכיח את עצמו במסגרת המהפכה הסלולארית וההבטחות שלו בנוגע למקרקעין".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם אתה מתחרט?

"בבחירות הקודמות נמנעתי מלהצביע. לא ראיתי לנכון לתת את הקול שלי למתמודד בולט שיביא את הדברים כמו שהם. כולם היו נראים מושחתים, שלא יביאו לי הרבה תועלת.

"אני מודע לעובדה שמדובר במדינה שלי ובעתיד שלי, אבל הרגשתי שכולם ביזו את המעמד ושאף אחד לא מספיק ראוי. היום אני מבין שעשיתי טעות, זה מאוד חשוב לנצל את זכות ההצבעה".

לא היחידי בקהילת המתלבטים, יוסף
לא היחידי בקהילת המתלבטים, יוסף

יותם בלגורוסקי | האוניברסיטה הפתוחה | המחנה הציוני
תואר: כלכלה, שנה שנייה , האוניברסיטה הפתוחה

מגורים: רמת השרון

גיל: 24

למי אתה מצביע בבחירות הנוכחיות ולמה?

"אני אצביע למפלגת 'המחנה הציוני'. בגלל שאני שייך לדור שנחנק מהמדינה ורואה את החברים שלי במסלול הרגיל של לימודים, צבא ואוניברסיטה נחנקים מהמצב הכלכלי במדינה שלנו, חייבים לבחור במישהו אחר, רק לא בביבי.

"בירושלים יושב ראש ממשלה שלא מכיר, או יודע מה קורה במציאות. גם ההבטחות שהוא הבטיח בפן המדיני כלכלי, לא התקיימו והמצב רק הלך והחמיר. הגיע הזמן להחליף את השלטון והשאלה שצריכה להישאל היא 'האם נרצה להמשיך לראות את נתניהו במדינה שלנו'? התשובה לדעתי היא לא.

"יש לי אמונה בבוז'י הרצוג ובכל מה שקשור לפן החברתי כלכלי, כמו גם בנבחרת שעומדת מאחוריו. מדובר ברשימה איכותית, אינטליגנטית שמייצגת אנשים שאכפת להם".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם אתה מתחרט?

"הצבעתי לעבודה, האמנתי במצע החברתי כלכלי שלה ובדרך המדינית. פחות שינה לי מי עמד בראש, הצבעתי להם בעקבות המחמאה החברתית ובדיעעבד אני לא מתחרט על הבחירה. מאוד שמחתי שהם התחזקו ולא נכנסנו לממשלה שביבי עמד בראשה".

עינת גרדי | הפקולטה לחקלאות | המחנה הציוני
תואר: מלונאות, שנה שלישית, בפקולטה לחקלאות ברחובות

מגורים: ראשון לציון

גיל: 26

למי את מצביעה בבחירות הנוכחיות ולמה?

"אני הולכת להצביע לציפי ובוז'י למפלגת 'המחנה הציוני'. אני רואה שסוף סוף יש איזשהו סיכוי לממשלה מהשמאל ומבחינתי כל מי שרואה את המקום שלו בצד השמאלי של המערכת, צריך לחזק את המפלגה הזו.

"היו לי ספקות בהתחלה אם להצביע להם. לא התחברתי לקמפיין של 'המחנה הציוני' ואני לא כל כך אוהבת את ציפי ליבני בתור פוליטיקאית, אבל זו היא בחירתי הסופית".

למי הצבעת בבחירות הקודמות? האם התחרטת?

"הצבעתי בבחירות הקודמות למרצ, המשפחה שלי משני הצדדים תמיד מצביעים עבודה ואני קיבוצניקית. הרגשתי שצריך למשוך את המערכת שמאלה, לא חשבתי שיש סיכוי למפלגת העבודה להיות בשלטון. אני מאוד מזדהה עם מרצ כמפלגה גם היום, ואני לא מתחרטת על הבחירה".

פעם מרצ, היום המחנה הציוני, גרדי
פעם מרצ, היום המחנה הציוני, גרדי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד