072-3300504

הסטודנטים מאורט הרמלין בבעיה

מכללת אורט הרמלין צפויה להיסגר בסוף השבוע הקרוב, כאשר הסטודנטים מתקשים למצוא מוסד חלופי, שכן לא כל המוסדות מאפשרים לימודי ערב או בכלל מלמדים את אותו התואר שהפסיקו, אז מה עושים עכשיו?

הדס נתנאל | 16-02-2015 16:37:00

לפני פחות מחודש הודיעה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) על סגירת מכללת אורט הרמלין, מאז עלו תהיות בנוגע לגורל הסטודנטים.

במהלך השבוע שעבר פרסמה המל"ג הודעה לפיה מכללת אורט הרמלין תיסגר בתאריך 21.2.15. בין היתר, נודע לסטודנטים כי יוכלו להמשיך את לימודים במכללת אורט בראודה בהתאם להסכם רשת הביטחון, וכן בשלושה מוסדות נוספים: מכללת אפקה, מכללת רופין ואוניברסיטת אריאל.

אולם למרות רשת הביטחון וכתב ההתחייבות מהמוסדות הרשומים מעלה, הסטודנטים נתקלים בקשיים ועדיין לא יודעים היכן ילמדו וכמה קורסים יהיה עליהם להשלים.

למרות שנפרסה רשת ביטחון, הסטודנטים באורט הרמלין עדיין מחפשים את עצמם
למרות שנפרסה רשת ביטחון, הסטודנטים באורט הרמלין עדיין מחפשים את עצמם

מסתמן: הסטודנטים ילמדו את אותם הקורסים בשנית
הסטודנטים במכללת אורט הרמלין, שנמצאים כעת בסיומה של תקופת המבחנים תוהים מה יעלה בגורל העתיד האקדמי שלהם. "תוכנית הלימודים במכללת אורט הרמלין אינה זהה לתוכניות הלימודים במוסדות האקדמיים האחרים, כך שגם אם יקבלו אותי, אצטרך להשלים קורסים נוספים", משתפת צליל בר נוי (27), סטודנטית ללימודי הנדסה רפואית.

"זאת טרחה", מוסיף עידן הרשליקוביץ (25), סטודנט ללימודי הנדסת מכונות, "זה לעשות את אותו הקורס פעם נוספת רק בצורה שונה, אני גם לא יודע האם הקורסים האלו יהיו בתשלום".

"אמרו לנו שלא וודאי שיקבלו את כל הקורסים שלמדנו. כל אחד צריך להגיש את גיליון הציונים שלו בנפרד ורק אז הם יתנו תשובה אילו קורסים הם מקבלים ואיזה הם לא", מפרט נדב (33) סטודנט ללימודי הנדסת מכונות.

רשת הביטחון של אורט בראודה לא מטיבה עם כל הסטודנטים
רשת הביטחון של אורט בראודה לא מטיבה עם כל הסטודנטים

"נותנים לנו לעבור שבעה מדורי גיהינום"
מלבד העובדה שככל הנראה יתבקשו הסטודנטים מאורט הרמלין לעבור את אותם הקורסים בשנית, הם נתקלים בקשיים במציאת מוסד חלופי רלוונטי עבורם.

ניר (33), גר ביבנה ולכן מכללת אורט בראודה אינה רלוונטית עבורו, "לא אסע עד לכרמיאל, אין טעם בזה, מה גם שאין שם לימודי ערב".

גם המוסדות האחרים לא כל כך עוזרים לו. "ברופין אין הנדסת מכונות, באפקה יש אבל אלו לימודים משולבים ובאוניברסיטת אריאל אין הנדסת מכונות אלא לימודי מכטרוניקה, וגם לימודי הערב מותנים במינימום של 25 סטודנטים".

ניר הוא לא היחידי שנתקל בקשיים האלו, הרשליקוביץ שגר בכפר הרואה, נאלץ לוותר על הלימודים באוניברסיטת אריאל, "זה יותר משעה ורבע נסיעה לכל כיוון, זאת טרחה ובגלל זה אני לא לקחתי את זה כאופציה".

"במקום שמישהו יבוא וייתן לנו רשת ביטחון אמיתית, הם נותנים לנו לעבור שבעה מדורי גיהינום", אומר נדב. לדבריו, מכללת אורט הרמלין הייתה המכללה הכי צפונית שמאפשרת לימודי ערב להנדסת מכונות וכעת, המרחק רק מתעצם, "זה מכשול רציני, במקום לנסוע שעה אני צריך לנסוע שעה וחצי לכל כיוון, וזה אחרי יום עבודה וכל הסידורים שמסביב", אומר נדב.

איפה כל אחד מהסטודנטים ימשיך את לימודיו?
איפה כל אחד מהסטודנטים ימשיך את לימודיו?

מועדי ב'? לא לסטודנטים של אורט הרמלין
הקשיים לא מפסיקים להפציע, שכן לא רק שהסטודנטים נקלעו לסיטואציה הזו, לא ניתנת להם הזכות לגשת למועדי ב' במידת הצורך.

המל"ג אומנם נתן היתר הארכה למוסד בכדי שיוכלו לסיים את הסמסטר, אך לטענתם הם עדיין נפגעים, "הודיעו לנו שלא יהיו לנו מועדי ב' כי הם מתקיימים בעוד חודש והמוסד אמור להיסגר עוד שבוע", אומר הרשליקוביץ. מי שלא יעבור את הקורסים במועד א', ייאלץ לעשות שוב את הקורס".

למועדי א' ניגשו במקביל ללחצים והפחדים מסגירתו על המוסד, "הראש שלך לא בלימודים אלא בלחצים, כי לא בטוח יקבלו את הקורס וכדי שאולי כן יקבלו אותו, צריך להוציא ציון גבוה", מוסיף הרשליקוביץ. "אני נמצאת לקראת סיום הלימודים", משתפת בר נוי, "ופתאום אני צריכה לחפש את עצמי מחדש, זה בעייתי".

תגובת המל"ג
מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) נמסר כי "בהתאם להתחייבותה של המכללה האקדמית להנדסה הרמלין, החתימה המכללה את הסטודנטים, על כך כי המכללה קיבלה אישור לפתיחת 3 תכניות לימודים, אך היא עדיין איננה מוסמכת להעניק תארים, ובמידה שלא תוסמך להעניק את התארים, תעניק המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה רשת בטחון לסטודנטים.

"יוזכר כי המוסד אינו עומד בתנאים בהם ניתן להאריך את תוקף ההיתר שניתן לו בלי שיעמוד באופן מלא בדרישות.

"מתוך דאגה ואחריות לעתיד הסטודנטים במוסד, בנוסף לרשת הביטחון המקורית המבוססת כאמור על המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, המל"ג פעלה לקבלת התחייבויות בכתב משלושה מוסדות נוספים לקליטת הסטודנטים בתכניות השונות, כך שיוכלו להשלים את לימודיהם (המכללה האקדמית להנדסה ת"א אפקה, המרכז האקדמי רופין ואוניברסיטת אריאל, לרבות קיום מסלולים ללימודי ערב).

"המל"ג בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים פועלים ללא לאות למציאת פיתרונות פרטניים לסטודנטים, כך שיוכלו להשלים את לימודיהם ולהיות זכאים לתואר אקדמי. כמו כן המל"ג הנחה וביקש מהמוסדות שהסכימו להעניק רשת ביטחון לסטודנטים, לגלות גמישות באופן מקסימלי ולסייע לסטודנטים, ככל הניתן, על מנת למזער את הפגיעה בהם.

"עוד נציין, כי בימים אלה מתקיימים "ימים פתוחים" במכללות אלה, המיועדים לסטודנטים באורט הרמלין, על מנת שאלה יוכלו לקבל מענה וסיוע מיטבי בהתאם לצרכים ולרצונות שלהם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד