072-3300504

מעתיקים במבחנים? סורק מכשירים לפניכם

תקופת המבחנים נמצאת בעיצומה, ומוסדות הלימוד שחרדים מהעתקות, מוצאים את עצמם עם שלל דרכים יצירתיות לשמור על טוהר הבחינות. ושאף אחד אפילו לא יחשוב על העתקה

09-02-2015 16:20:00

הפחד מההעתקות של סטודנטים בזמן מבחנים, גורם למוסדות הלימוד להמציא דרכים חדשות ומקוריות במיוחד על מנת לאתר מעתיקנים. אז אילו חידושים יש השנה?

יש כאלה שהחליטו להגביר את המשמר, להחתים את הסטודנטים, לעצור את היציאה לשירותים ולפעמים גם לעבור עם מאבטח שסורק מכשירים אלקטרוניים. ושוב, אל תתבלבלו, מדובר במוסדות לימוד ישראליים בארץ.

לא מסתפקים במשגיח, מגבירים את האכיפה
לא מסתפקים במשגיח, מגבירים את האכיפה

"הם עושים את זה בשקט"
תקופת המבחנים באוניברסיטת אריאל נפתחה עם כללים חדשים לכל הסטודנטים הניגשים למבחנים. תחילה, כל סטודנט צריך לחתום על הצהרה, לפיה הוא אינו נושא על גופו מוצר אלקטרוני כלשהו, לרבות פלאפונים, טאבלטים וכיוצא באלה.

שני (שם בדוי), סטודנטית באוניברסיטת אריאל מספרת, "אנחנו חותמים שאין עלינו כל מכשיר אלקטרוני כמו פלאפון או מכשיר הקלטה, זאת השנה השנייה שלי וזאת הפעם הראשונה שאנחנו חותמים על טפסים כאלה".

הטפסים נועדו להרתיע את אלו שמנסים להעתיק, אך האם הם מסתפקים רק בזה? כנראה שלא.

כדי להבטיח שאכן אף אחד לא מעתיק ועל מנת להגביר את ההרתעה בקרב הסטודנטים, מדי פעם עוברים מאבטחים באופן אקראי בין הכיתות, עם סורק מכשירים אלקטרוניים. קראתם נכון, מאבטח עובר בין הכיתות ומוודא שאף אחד מהם לא מרמה בזמן המבחן.

"אצלנו זה קרה פעם אחת", מספרת הסטודנטית, "הם נכנסים עם מכשירים שקולטים שדרים ועוברים במדרגות. זה קורה יותר בכיתות גדולות ובאודיטוריומים אבל זה לא מפריע, הם עושים את זה בשקט", אומרת שני.

לדעתה, אין בזה משהו חריג מכיוון שאם מישהו מרמה אז מגיע לו שייתפס, אך האם תיארנו לעצמו שזה מה שיקרה בכיתות הלימוד האקדמיות בשנת 2015?

צריכים לשירותים? תתאפקו עד תום המבחן
הסטודנטים באוניברסיטת אריאל הם לא היחידים שנמצאים תחת משמר קפדני, גם באוניברסיטת בר אילן החמירו עם הסטודנטים.

בחודש דצמבר 2014 נערכה בחינה בנושא "חשבונאות פיננסית מתקדמת", כאשר במהלכה סטודנטים הופתעו לגלות שבניגוד למקובל ולמה שנאמר להם בתחילת המבחן, אין באפשרותם לצאת לשירותים ועליהם להתאפק עד תום המבחן.

כמקובל, סטודנט שנבחן יכול לצאת לשירותים במהלך המבחן, למעט בחצי השעה הראשונה ובזו האחרונה, אך במבחן הזה הכללים היו שונים. כשעתיים לפני סיום המבחן הוחלט לאסור יציאה לשירותים על כל הסטודנטים הנבחנים, כאשר מי שלא יכול להתאפק ומתנגד לזה – מבחנו ייפסל.

השינוי הדרמטי במהלך המבחן נבע בעקבות חשד להעתקה, אך האם גם כאן העונש הוא צודק? בכדי למנוע העתקה במבחן, נקבע עונש קולקטיבי על כל הנבחנים.

בעקבות הדברים, הנושא הועבר לטיפולם של הגורמים הרלוונטיים במוסד, בכדי לקבוע באשר לתקינותו.

ואל מול כל הסנקציות והאבטחה, מישהו באמת חושב שסטודנטים נואשים לא יצליחו להמציא את עצמם מחדש ולהעתיק במבחנים? אולי אפילו יחזרו לפתקיות הישנות ולכיתובים על הידיים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד