072-3300504

מה המוזיקה מלמדת עליכם?

יש סטודנטים שזקוקים לדממת אלחוט כדי להתחיל ללמוד למבחן, אך מה לגבי אלו שחייבים מוזיקת רקע כדי להיכנס למצב למידה? ומהו הז'אנר שגורם לכם להתפקס לקראת המבחן?

גל יונגר | 27-01-2015 16:30:00

חייבים שעוד משהו יעסיק אתכם בזמן הלמידה למבחן? כזה שינתב את הסחות הדעת ל- 100% פוקוס וריכוז? אם עדיין לא זיהיתם מהו הדבר הזה שיפקס אתכם, הכירו את הסטודנטים שנושמים מוזיקה ואולי תאמצו את השיטה שמעבירה את הלמידה בקצב טוב.

אז איזו מוזיקה מתנגנת תחת האוזניות של הסטודנטים? מי מהאמנים נותנים להם מוטיבציה ללמידה ואיזה סגנון משפר להם את הביצועים? הכירו את הסגנונות שיקרבו אתכם להצטיין במבחן.

לא יכולה ללמוד בלעדיה
לא יכולה ללמוד בלעדיה

פאנק, מטאל, רוקנרול
חשבתם שמקומה של מוזיקת מטאל מיועדת רק לאוזניים של היפסטרים? חשבו שוב, סיגל, סטודנטית שנה שלישית למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית תל אביב יפו, מסבירה כי זה הדבר שעוזר לה לזכור "כשאני לומדת ומקשיבה למוזיקה, זה מונע ממני הסחות חיצוניות או רעשים סביבתיים שמפריעים לי.

מבחינתי זה כלי עזר שמסייע לי לזכור, ברגע שאני רואה את החומר במבחן אני נזכרת בשיר ששמעתי והחומר פתאום צץ לי בראש".

לא רק פוגו במסיבות, מוריסון
לא רק פוגו במסיבות, מוריסון

בגלל המיינסטרים: גלגל"צ
לכל הסטודנטים העצלים שלא טרחו להכין פלייליסט מקצועי מבעוד מועד, מסביר ראובן, סטודנט שנה ראשונה לפרסום ותקשורת מהמכללה הקריה האקדמית אונו, כי "הבחירה בלשמוע רדיו, חוסכת ממך את הזמן בבחירת המוזיקה, אני אישית אוהב מוזיקת מיינסטרים, זה מרגיש שזמן הלמידה עובר יותר מהר ובכיף".

לדבריו, סביבה של שקט מוחלט עלולה לגרום לחוסר ריכוז. "בסביבה של שקט המחשבות מתחילות לקפוץ לי בראש וגם הזמן עובר יותר לאט".

ותודה לפאר טסי שהביא לי את ה-100 הראשון
ותודה לפאר טסי שהביא לי את ה-100 הראשון

מוזיקה קלאסית
חגי, סטודנט שנה ראשונה באוניברסיטת תל אביב לסוציולוגיה אירגונית, בוחר דווקא להאזין למוזיקה קלאסית וליוצרים מחוננים מהעבר כמו בך, בטהובן ומוצרט. לדבריו, הבחירה בסוג המוזיקה משתנה בהתאם לחומר הלימודי "אם אני רוצה שקצב הלמידה והעבודה שלי יהיה מהיר, אני אקשיב למוזיקה קלאסית קצבית, שנותנת הרגשה של שדה קרב, לדוגמא הסימפוניה התשיעית של בטהובן.

חגי מספר כי לאחרונה התחיל לשמוע יוצרים נוספים המתקשרים לפסקולים של סרטים כמו "תומס ברגרסן, זה נותן לי בוסט שגורם לי להצליח לקרוא ולהבין יותר מהר. המהירות והקצב של המוזיקה משחקת גורם משמעותי".

ג'מייקה זה כאן: רגאיי לקראת המבחן
במקרה של קובי, סטודנט למנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, הקשר בין מנהל עסקים לבוב מארליי חזק מתמיד. "יש לי פלייליסט קבוע ללמידה, הוא מורכב בעיקר ממוזיקת רגאיי, בוב מארלי, לורן היל וגם קצת פוג'יז. המוזיקה הזאת מביאה אותי למצב של שלווה והתמקדות, היא גורמת לי להתמקד בחומר עצמו".

לדבריו, גם כשהוא שומע את המוזיקה במהלך הלמידה, הוא לא באמת מקשיב לה בצורה טוטאלית, "אני לא מאזין למוזיקה עד הסוף, זה פשוט השקט שלי, אני מוצא אותו במקום פחות שקט".

כנסו לקצב הראסטאפרי
כנסו לקצב הראסטאפרי

מסופט רוק ועד פולק מלודי
במקרה של אור, סטודנט שנה שנייה לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה, זמרים כמו לו ריד, קולדפליי או טוקינג הדס מונעים ממנו להשתעמם במהלך הלמידה "זה בעיקר ממקד אותי בחומר וגם עושה לי כיף. אני חייב את זה, אין סיכוי שאני לומד בלי לשמוע מוזיקה".

לדבריו, ככל שחומר הלימוד נעשה משעמם יותר כך הרוק נעשה כבד יותר.

ניחוחות של ניינטיז: בקסטריט בויז
במקביל לנוסטלגיית הניינטיז והפאן של להקת הבנים המתקמבקת בקסטריט בויז, שואבת כרמל, סטודנטית שנה ראשונה למשפטים מהמרכז הבינתחומי, מוטיבציה ללמידה וחיבור לחומר "אלו שירים שמשפרים לי את המצב רוח ובגלל שהמצב רוח שלי מרומם זה נותן לי רצון ללמוד ומחבר אותי לחומר. ברגע שאני מתחילה לשמוע את בריטני ספירס או את הבקסטריט, אני מעבירה את עצמי למצב של למידה".

ד"ש חם מהניינטיז: לשנן עם ניק קארטר למבחן
ד"ש חם מהניינטיז: לשנן עם ניק קארטר למבחן

תוצרת מקומית: מוזיקה ישראלית
מיכל, סטודנטית שנה שלישית לריפוי בעיסוק במכללה הקריה האקדמית אונו, מספרת כי במהלך תקופת המבחנים שלמה ארצי ואביתר בנאי הם מנת הריטלין שלה "המוזיקה הזו גורמת לי להתרכז, אני לא מוסחת מרעש של אנשים בבית או אפילו מהפלאפון".

"אני מרגישה שהלמידה עוברת לי יותר בכיף, זה כמו ריטלין זה מכניס אותי למצב של ריכוז שאני מקבלת אותו רק מלשמוע מוזיקה".

גבר הולך ללמוד דרך מרפסת
גבר הולך ללמוד דרך מרפסת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד