072-3300504

איך מתחילים קריירה בהיי טק?

חושבים להיכנס אל עולם ההיי טק, אבל לא יודעים איך בכלל מתחילים ומה כדאי ללמוד? הגיע הזמן לעשות סדר שיחסוך לכם הרבה כסף וזמן ויאפשר לכם להתחיל את משרת החלומות

20-01-2015 11:55:00

הרבה מאוד אנשים חולמים לעסוק בהיי טק, אבל איך מגיעים לשם? והאם זה נכון שמקבלים רק צעירים? פיתוח קריירה בתחום לא מתחיל רק למי שלומד תואר ראשון במדעי המחשב, אלא גם לאחרים.

התחום אומנם נשמע מבטיח, אבל לפני שממהרים לקבל החלטות, חשוב להבין כי המקצוע דורש זיקה לעולם המחשב, ידע בשפה האנגלית ויכולות אנליטיות.

תחום שמתאים למי שיש זיקה לעולם המחשב
תחום שמתאים למי שיש זיקה לעולם המחשב

"תואר בתחום זה דבר תיאורטי"
שלא כמו תחומים אחרים, משרות בתחום ההיי טק פתוחות גם לאנשים בלי רקע אקדמי. לי בשור, מנהלת גיוס בחברת ההשמה להיי טק see.v, מסבירה שאם יש הוכחות בשטח, אז זה לא באמת משנה מה למדת. "אם נפגוש מישהו שפיתח אפליקציה לבד ואלפי אנשים הורידו אותה, זה לא משנה מה הוא למד, כי הוא מוכיח את היכולות שלו ולכן יהיו לו סיכויים גבוהים".

ספיר הרשקוביץ, מנהלת חברת השמה וגיוס טכנולוגי בהיי טק BAPP, מסבירה כי "ניסיון וידע מעמיק בתחום יכול להספיק למי שרוצה להיכנס לתחום". לדבריה, "תואר בתחום זה דבר תיאורטי, אין דבר שמתעלה על פני מישהו שצבר ידע תעסוקתי שמוכיח את עצמו".

בשור מסבירה כי הראשונים שיקבלו עבודה בתחום יהיו יוצאי יחידות צבאיות איכותיות עם ניסיון טכנולוגי, שיוכלו להיכנס למשרות מגוונות בהתאם לתחום בו עסקו. "אחריהם יהיו אנשים שגדלו עם מחשב ויוכלו להוכיח את כישוריהם בלי כל לימודים".

יוצאי המוסדות להשכלה גבוהה נמצאים אחרי בוגרי היחידות, כאשר בסופו של דבר השורה התחתונה היא ברורה - כמה שיותר ניסיון כך הסיכויים הם גבוהים יותר.

רוכשים ניסיון בעזרת קורסים
מצטיינים בלימודי מדעי המחשב בדרך כלל מוצאים עבודה בהקדם, אך מה יעשו כל אלה שבוחרים ללמוד קורסים ומוותרים על תואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה?

הרשקוביץ מסבירה כי "יש קורסים מקצועיים שעורכים מספר חודשים כאשר הם מתחייבים למצוא עבודה, כלומר דרכם יהיה אפשר לצבור ניסיון ולהמשיך להתקדם בתעשייה, זה משתלם כי משם אפשר רק לעלות".

גיל עדני, מנכ"ל ומייסד המרכז למקצועות ההייטק האקריו - HackerU, מדגיש כי "חשוב שמתעניינים בלימודים יבחרו במוסד שמבטיח להכניס אותם לתעשייה וכך יצברו ניסיון. כשמתעניינים מתחילים לימודי היי טק דרך קורסים הם מתמחים בתחומים ספציפיים שמקנים להם מקצוע, הם מתמקדים בנושאים רלוונטיים לתעשייה ולא בתיאוריות כלליות".

קורסים בתחום ההיי טק יכולים להמשך בין ארבעה חודשים עד לשנה וחצי, כאשר עדני מדגיש כי "גם מי שרוצה לעשות הסבה מקצועית, זה יכול להתאים לו. מי שכבר צבר ניסיון בתחום ורוצה להתקדם למשרת מנהל צוות יוכל אז להתקדם לתואר ראשון, אבל כמובן שהכל תלוי בכישורים ובמקום העבודה".

אלה שגדלו עם המחשב יוכלו למצוא עבודה בתחום
אלה שגדלו עם המחשב יוכלו למצוא עבודה בתחום

לא לבוא עם ציפיות שכר מופרזות
נהוג לחשוב שמשכורות בתחום ההייטק מתחילות משכר גבוהה, הרשקוביץ ממליצה להוריד ציפיות.

"לא כדאי לבוא עם ציפיות שכר מופרזות, כי זה יכול למנוע מכם להיכנס לשוק". תחומי העיסוק נפרסים על גבי קשת רחבה, כאשר הכל תלוי במקום העבודה, בתפקיד וכמובן - בניסיון.

מי שצובר ניסיון בחברות קטנות ייאלץ להתמודד עם משכורות התחלתיות, ומשם לפסוע לעבר משכורות גבוהות יותר בחברות מוכרות ומצליחות.

"המשכורת של אנשים בתפקיד QA יכולה לנע בין 5,000 ל-7,500 ש"ח והמשכורת של מפתחים נעה בין 16,000-20,000ש"ח, אלו כמובן משכורות לתפקידים התחלתיים. לכל משרה יש טווח משכורת שונה", מדגימה הרשקוביץ.

תנמיכו ציפיות, זה לא כמו שחושבים
תנמיכו ציפיות, זה לא כמו שחושבים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד