072-3300504

סטודנטים שהקימו פרויקטים במו ידם

חושבים שסטודנטים רק לומדים? ובכן, חמישה סטודנטים מוכיחים לנו אחרת. בין המבחנים והעומס בלימודים, הם הקימו יוזמות ופרויקטים שהיום כבר נושאים פרי, הכירו אותם וגלו איך הם עשו זאת

23-12-2014 16:46:00

לימודים באקדמיה הם לא רק שיעורים ומבחנים, אלא גם מקום שמרחיב לך את החשיבה ונותן לך השראה ורעיונות ליוזמות ייחודיות, תשאלו את מארק צוקרברג.

מייסד פייסבוק הוא אמנם אילן גבוה להיתלות בו, אבל גם בארץ יש לא מעט סטודנטים שעם הרבה נחישות ותעוזה הצליחו להרים פרויקטים מיוחדים.

>> פרסומת: אתר היכרויות חדש שיעזור לכם למצוא אהבה בפייסבוק - אינבוקס קיופיד

בזמן האקדמיה מינפו את עצמם להצלחה
בזמן האקדמיה מינפו את עצמם להצלחה

נמאס לו מהשיח - הקים ארגון בינלאומי
ליאור פרנקנשטיין (28), היה סטודנט לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, שמאס בסגנון של השיח הציבורי על הסכסוך הישראלי והפלסטיני. "הרגשתי תסכול כלפי השיח שהתקיים בין אנשים מרקע דומיננטי. כולם חושבים שמה שהם יודעים זו האמת המוחלטת ושאין מקום לקבל דעות אחרות", הוא מספר.

פרנקנשטיין לקח שיעור במשא ומתן, ומאז עלה בו הרעיון להקים את תוכנית Shades. "אנחנו מציעים לאנשים מובילים ואנשי קריירה תוכנית להכשרה במשא ומתן, כאשר עוסקים בסוגיות הרלוונטיות שבין היחסים לישראלים לפלסטינים".

זו השנה השנייה של התוכנית, כאשר משתתפים בה פלסטינים וישראלים, "כולם לומדים ביחד כיצד ניתן להשתפר, ולהתמודד עם החששות והפחדים של כל אחד מהם", הוא מוסיף.

מעלים את השיח הציבורי לגורמים הבכירים
מעלים את השיח הציבורי לגורמים הבכירים

פתאום נהיה נוח לקנות דירה
מצוקת הדיור והמחאות החברתיות בנושא, גרמו ליונתן מלאמנט (27), וחבריו להרים את הכפפה ולעשות משהו בנידון. מלאמנט, שלמד היסטוריה באוניברסיטת תל אביב, התכנס עם חבריו לספסל הלימודים, ויחד הם הקימו את 'יוזמת נח'.

דיור מוזל בתל אביב הם לא השיגו, אבל במקום זאת הם השיגו הצעות לדירות במחירים מוזלים בעיר אופקים. "יש שם שטח גדול של אלף מאה יחידות דיור, אותם אנו מציעים במחירים שנעים מ-650,000 שקלים לדירת ארבעה חדרים, 100 מ"ר", מגלה מלאמנט.

"הסיבה שאנשים לא עוברים היום לאופקים, היא כי היא לא מספיק אטרקטיבית, לנו יש רכיבים וכלים ואנחנו רוצים להפוך אותה לאטרקטיבית", הוא מספר. "כל הרובע יהיה מורכב מאנשים צעירים ומשכילים", הוא אומר, כאשר הם גם מתכננים שבעתיד יהיה בעיר מרכז תרבות וחינוך מיוחד, שיהפוך את המקום ליוצא דופן.

הפתרון למצוקת הדיור לא רחוק, מקימי 'יוזמת נח'
הפתרון למצוקת הדיור לא רחוק, מקימי 'יוזמת נח'

אנשים חייבים לכם כסף? עכשיו כבר לא
מי לא נתקל במקרים בהם אספתם כסף כדי לקנות מתנה משותפת ונאלצתם לרדוף אחרי החברים עד שהם הביאו את התשלום. אודי ליברמן (28), למד מנהל עסקים במכללה למנהל, מצא פתרון לבעיה. הוא חבר לעוד שלושה סטודנטים מתחומי לימוד אחרים, ויחד הם הקימו את PayBox.

במסגרת הרעיון, הם נותנים פתרון תשלום ואיסוף כספים בצורה פשוטה ויעילה. "החברה שלנו מאפשרת לפתוח קבוצת תשלום, כאשר היא מזמינה את כל מי שצריך לשלם, להכניס את הכסף הנדרש באמצעות כרטיס האשראי.

"בתום האיסוף ניתן למשוך את הכסף אליך", מסביר ליברמן. היום יש להם כבר אלפי משתמשים בארץ, כאשר הם מתכננים לכבוש גם את השוק העולמי.

עו"סים שינוי בזכות הסטודנטים
איך קורה שקבוצה קטנה של סטודנטים, גורמת למהפכה בעולם העובדים הסוציאליים? צח אקשטיין (31), למד תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים. מעמד ותנאי העסקה של העובדים הסוציאליים קוממו אותו ואת חבריו, שהחליטו לעשות שינוי.

"על פי טבלת השכר הרשמית של מדינת ישראל, עובד סוציאלי לאחר תואר ראשון אקדמי במשרה מלאה, מרוויח 2,299 שקלים. הנתונים האלה דרבנו אותנו לפעולה", הוא מספר.

יחד הם הקימו עמותה ארצית שהצליחה להוביל לשינויים שכר ולקידום מטרות נוספות. כיום, העמותה פועלת ומקדמת מטרות נוספות ורחבות בתחום העבודה הסוציאלית.

מאבק של יחדים הפך להיות ארצי ומשמעותי
מאבק של יחדים הפך להיות ארצי ומשמעותי

כשהדור הצעיר והדור הוותיק מתערבב
רוצים לחבר בין הדור הצעיר לדור ניצולי השואה? לנעמה ויינטראוב (24), שלמדה מדע המח באוניברסיטת בר אילן, היה רעיון לשימור הזיכרון והיא הלכה איתו עד הסוף.

"הדור הצעיר הוא הדור האחרון לראות ולשמוע ניצולי שואה, לשמוע זה פחות מעניין אותם ולכן אני מנגישה להם את זה בדרכים אחרות", היא מסבירה.

ויינטראוב הקימה את פרויקט 'תובנות', בו היא מנגישה את הסיפורים באמצעות ניו מדיה ודרכים נוספות. כך לדוגמא, הם מעלים לעמוד הפייסבוק משפטים של ניצולי שואה, כמו למשל 'תהיה נאמן למי שאתה, למרות שאתה נרדף בגלל זה''.

כעת, היא ממשיכה בעשייה וכל יום מוצאת דרכים חדשות להעברת המסרים.

>> פרסומת: אתר היכרויות חדש שיעזור לכם למצוא אהבה בפייסבוק - אינבוקס קיופיד

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד