072-3300504

מדעי הרוח – מה עושים עם זה?

אחת השאלות המעסיקות מתעניינים בלימודים, היא מה עושים בסוף עם התואר? איפה עובדים אחרי הלימודים? אז כדי לעזור, לפניכם רשימת התעסוקה למקצועות מדעי הרוח

02-09-2014 16:24:00

הרבה פעמים יש מקצועות שמעניינים אותנו, אבל מבלי שנדע במה נעסוק לאחר מכן. במקצועות לימוד כמו משפטים, רפואה, ראיית חשבון וכיוצא באלו, המסלול הוא מאוד ברור, אבל מה עם כל המקצועות האחרים?

מוסדות הלימוד האקדמיים מציעים תארים מגוונים, אך העיסוק למקצוע הנבחר לא תמיד ברור לעין. כדי לעזור בבחירת המקצוע הנכון ולהבין במה עוסקים ובמה עובדים, לפניכם רשימת מקצועות הלימוד האקדמיים ללימודי מדעי הרוח.

נגמר התואר, מה עושים עכשיו?
נגמר התואר, מה עושים עכשיו?

לימודי היסטוריה לתואר ראשון
מה לומדים? הלימודים מאפשרים לסטודנטים להבין ולנתח תהליכים היסטוריים שאירעו בעבר ולהיחשף לתרבויות ודתות שונות.

לימודי היסטוריה לתואר ראשון מקנים מיומנויות ניתוח, מעמיקים את הידע ההיסטורי ומאפשרים להיחשף לתקופות שונות ולהתמקד בהם.

משך התואר: תואר ראשון בהיסטוריה נלמד במתכונת חד חוגית או דו חוגית כאשר בחלק מהמוסדות ניתן לשלב את הלימודים עם לימודי תעודה בהוראה. משך הלימודים הוא שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות לימודי היסטוריה.

במה עובדים? הלימודים מיועדים למתעניינים שרוצים להרחיב את ידיעותיהם בתחום ההיסטוריה ולעסוק בו, כמו כן הלימודים מאפשרים להשתלב בתחום ההוראה ובתחומי התקשורת והמדיה.

אפשרות נוספת היא להמשיך לתואר שני בתחום ולעבוד כמרצה באקדמיה או חוקר והיסטוריון.

לימודי מזרח אסיה
מה לומדים? במסגרת לימודי מזרח אסיה לתואר ראשון מעמיקים וחוקרים תרבויות זרות במדינות מזרח אסיה, על התרבות הכלכלה והממשל שלהן ולעיתים אף מעמיקים בשפת התרבות המקומית.

בנוסף, לומדים על הקשרים בין מדינות מזרח אסיה ולמדינות בעולם המערבי ועל השפעתן על מדינת ישראל והמזרח התיכון.

משך התואר: התואר נלמד במתכונת חד חוגית או דו חוגית, כאשר הלימודים נמשכים שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות לימודי מזרח אסיה.

במה עובדים? תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה מאפשר להשתלב בעבודה במגזר הציבורי והפרטי בענפים שונים כמו תקשורת, עסקים, תיירות ועוד. אופציה נוספת היא להמשיך ללימודי תעודה להכשרת מדריכי טיולים וללוות קבוצות למזרח אסיה.

חוקרים תרבויות זרות ולומדים עליהם
חוקרים תרבויות זרות ולומדים עליהם

לימודי פילוסופיה
מה לומדים? במהלך לימודי תואר ראשון בפילוסופיה חוקרים את מהותו של האדם והעולם בו הוא נמצא, את מוסריות האדם, קיומו של האל ומהותו.

שואלים שאלות כמו מה זאת אמת? מהו זמן? האם יש אלוהים? האם לחיים יש משמעות? מתוודעים לניסיונותיהם של פילוסופים להתמודד עם שאלות אלה ותוך כדי מפתחים חשיבה פילוסופית.

משך התואר: תואר ראשון בלימודי פילוסופיה נלמד בדרך כלל במתכונת דו חוגית תוך שילוב עם תואר נוסף. משך הלימודים שלוש שנים, כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות פילוסופיה.

במה עובדים? תואר בפילוסופיה מקנה ראיה רוחבית הנוגעת לתחומים אקדמיים רבים וכלים חשובים שנדרשים בהרבה מקצועות, בין אם זה פוליטיקה, מדע, עיתונות, עסקים, מחשבים או פסיכולוגיה. בנוסף, התואר מעניק כלים משמעותיים אשר מסייעים להתמודד עם הרבה מצבים במהלך החיים.

לימודי גיאוגרפיה לתואר ראשון
מה לומדים? תואר ראשון בלימודי גיאוגרפיה מקנה ידע בנושא העולם העתיק, החברה האנושית ותרבויות העבר.

במסגרת לימודי גיאוגרפיה, מתמקדים בתופעות אנושיות ופיזיות שמשפיעות על המרחב של כדור הארץ ויחסי הגומלין ביניהן, תוך לימוד הנוף הטבעי במרחב בו אנו חיים.

משך התואר: במרבית המקומות תואר בגיאוגרפיה נלמד במתכונת חד חוגית, אך חלקם מאפשרים לשלב את הלימודים במתכונת דו חוגית. משך התואר שלוש שנים, כשבסיומו מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות גיאוגרפיה.

במה עובדים? במסגרת לימודי גיאוגרפיה, ניתן להשתלב בגופים ציבוריים או פרטיים כמו משרדי אדריכלים, מכוני מחקר סביבתיים, בשירות המטאורולוגי או לעסוק במחקר, הוראה ועוד.

מתמקדמים בתופעות אנושיות ופיזיות
מתמקדמים בתופעות אנושיות ופיזיות

לימודי שפות
מה לומדים? תואר ראשון בלימודי שפות מעשיר את הידע ומרחיב את האופקים תוך כדי בחינת השפות השונות ואיך הם משפיעים על כל תרבות.

תואר בלימודי גיאוגרפיה עוסק בלימוד שפות מהעולם כמו ספרדית, שפות מקומיות כמו הודית וסינית ועוד. כמו כן, התואר מעניק ידע וכלים לפיתוח מיומנויות שונות בשפה בתחום הכתיבה, הקריאה והדיבור.

משך התואר: לימודי גיאוגרפיה נמשכים שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות לימודי שפות, בשפה הנבחרת.

במה עובדים? בעקבות היתרון המשמעותי ברכישת שפה חדשה, ניתן להשתלב בתחומים הרלוונטיים לשפה שנלמדה: תחום ההוראה ולימוד השפה במוסדות החינוך, משרות במוסדות הממשלתיים, משרד החוץ ואף לעסוק בבלשנות ובחקר השפה.

לימודי ספרות לתואר ראשון
מה לומדים? מאז המצאת הכתב, ספרות מהווה מאפיין תרבותי בולט במרבית התרבויות. במסגרת תואר ראשון ללימודי ספרות לומדים על תיאוריות ספרותיות, מודלים ספרותיים, שיטות כתיבה ועוד.

לימודי ספרות מפתחים את היכולת הביקורתית, כאשר במסגרתם מנתחים טקסטים ספרותיים ובוחנים את השלכותיהם על ימנו.

משך התואר: לימודי ספרות נלמדים במתכונת חד חוגית או דו חוגית כאשר בחלק מהמוסדות ניתן לשלב את הלימודים עם לימודי תעודה בהוראה. משך הלימודים הוא שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר ראשון במדעי הרוח בהתמחות לימודי ספרות.

במה עובדים? תואר בספרות מעניק ידע נרחב בכל הקשור לספרות ומאפשר להשתלב בשוק העבודה בתחומים כמו עיתונאות וכתיבה ולהביא את המקוריות לידי ביטוי . מרבית הבוגרים פונים לכתיבה והופכים לסופרים, משוררים ותסריטאים.

מרבית הבוגרים הופכים לסופרים
מרבית הבוגרים הופכים לסופרים

לימודי מגדר
מה לומדים? תואר ראשון בלימודי מגדר מתמקד בלימוד היחסים בין המינים בהקשרים חברתיים, תרבותיים, פיזיולוגיים וטכנולוגיים.

נקודת המוצא היא שסוג המגדר משפיע על כל תחומי הפעילות החברתית, התרבותית, הפוליטית ואף האישית, כאשר מתארים את יחסי הכוחות החברתיים שיוצרים היחסים בין המינים.

משך התואר: לימודי מגדר נמשכים שלוש שנים כשבסיומם מקבלים תואר בלימודים רב תחומיים, בחלק ממוסדות הלימוד, התחום נלמד כחלק מלימודי סוציולוגיה או אנתרופולוגיה. במוסדות אחרים ניתן ללמוד לימודי מגדר רק בתואר שני.

במה עובדים? לימודי מגדר מקנים ידע רב בתחום האקדמי הנלמד ומאפשרים לעסוק במחקר, בהוראה או בהדרכה. סטודנטים שממשיכים לתואר שני בתחום רוכשים כלים מקצועיים נוספים ויכולים להכנס לתחום ההדרכה באקדמיה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד