072-3300504

המרכז הבינתחומי דורש תשלום עבור כנס בוגרים

המרכז הבינתחומי בהרצליה החליט לחגוג 20 שנה לקיומו ולקיים כנס בוגרים לדורותיו. הבוגרים, שהתבקשו לשלם על ההשתתפות באירוע, מתרעמים

גל יונגר | 25-08-2014 15:51:00

לרגל 20 שנה למרכז הבינתחומי בהרצליה, החליטו במוסד לחזק את הקשר בין הבוגרים ויזמו מפגש בוגרים הכולל הרצאות בנושאים השונים, דיונים, נטוורקינג וכן הופעות של אמנים מוכרים. בוגרים, רוצים להשתתף בכנס? שלמו 60 שקלים ותוכלו להגיע לאירוע.

יעל, (השמות בכתבה בדויים), בוגרת תואר ראשון בתקשורת מהמרכז הבינתחומי, מסבירה כי ברגע בו שמעה על עניין התשלום עבור הכנס, החלה לחשוב פעמים בדבר הגעתה, "שמחתי לשמוע שמארגנים כנס בוגרים שמשלב הרצאות, נטוורקינג וכמובן הזדמנות לפגוש את כולם. רק במהלך ההרשמה הבנתי שהמפגש כרוך בתשלום של כ-60 שקלים, באותו רגע סגרתי את המחשב והתעצבנתי מאוד", מסבירה יעל בת ה-28.

לדבריה, לאחר שיצרה קשר עם חברותיה בוגרות התואר, גם הן הגיבו בצורה דומה, "התשלום קומם אותי, זה דבר שהוא לא הגיוני. אם מארגנים כנס לכבוד הבוגרים זה צריך להיות מסובסד, אם היו גובים מחיר סמלי בטווח שבין 20-30 שקלים זה היה בסדר, אבל זוג נשוי לדוגמא שמגיע לכנס צריך לשלם 120 שקלים? זה סכום לא הגיוני בעליל", מציינת יעל.

אליה מצטרפת קרן, (27) בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב, היא מאמינה כי הדרישה לתשלום בכנס תביא להשלכות שליליות ומסבירה כי "האינטרס העיקרי של המרכז הבינתחומי בסיפור הזה, הוא שיגיעו כמה שיותר בוגרים ויציגו נוכחות במפגש. הדרישה לתשלום עבור הכנס פוגעת בהם באופן ישיר וכתוצאה מכך לא כל הבוגרים יגיעו", מסבירה קרן.

היא מאמינה כי "היוזמה לעשות ערב שנועד להפגיש את הבוגרים ולדרוש עבורו כסף יוצרת מצב מגוחך, אם מלכתחילה מחליטים להרים אירוע מהסוג הזה, לא חייבים להפיק אותו בסדר גודל כזה שמצריך תשלום", מחדדת קרן.

"אם הבינתחומי רוצה ליצור רשת חזקה של בוגרים, בייחוד כשהוא שואף להיות מוסד אקדמי כמו 'ליגת הקיסוס' בארצות הברית, אני מאמינה שכנס בוגרים מהסוג הזה היה צריך להתבצע בחינם", מוסיפה דור, (28), בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים, שלא מתכוונת להגיע לכנס המדובר.

במקרה של רועי (29), בוגר תואר ראשון למנהל עסקים וחשבונאות, הדרישה לתשלום היא זו שהכריעה בשאלת הגעתו, "אני חושב שזה פקטור משמעותי בהחלטה אם אגיע או לא אגיע לכנס", מסביר רועי.

לדבריו ברגע בו קיבל שיחת טלפון מהמרכז הבינתחומי והוסבר לו שההגעה כרוכה בתשלום, לא חשב פעמיים והחליט שלא להגיע, "ברגע ששמעתי שהכנס משלב הופעות ואמנים תכננתי להגיע עם אשתי, אך ברגע שהוסבר לי שאצטרך לשלם על כך 60 שקלים, כבר לא הייתי צריך לחשוב יותר".

הכניסה לכנס הבוגרים בתשלום
הכניסה לכנס הבוגרים בתשלום
להגיע או לא להגיע, דילמת הבוגרים
להגיע או לא להגיע, דילמת הבוגרים

תגובת המרכז הבינתחומי הרצליה
מהמרכז הבינתחומי הרצליה נמסר בתגובה:"הוצאות האירוע מכוסות על ידי תרומות, על ידי הבינתחומי עצמו ועל ידי השתתפות הבוגרים."

למה עלי לשלם בתור בוגרת המרכז?
למה עלי לשלם בתור בוגרת המרכז?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד