072-3300504

פרץ למחשב האוניברסיטה ושינה ציונים

סטודנט שלא היה מרוצה מהציונים שלו במוסד הלימודים, החליט לטפל בעניין בדרך מקורית ובלתי חוקית: הוא פרץ למחשבים של האוניברסיטה, שינה את הציונים ואסף נתונים מסווגים על סטודנטים

הדס נתנאל | 11-08-2014 14:23:00

כשסטודנט לא מרוצה מגיליון הציונים שלו, הוא ניגש למועד ב', לומד, שוקד ומנסה את מזלו בשנית. גבריאל קמאצ'ו (26), מארצות הברית החליט לנסות את מזלו אבל בדרך שונה, פלילית ולא שגרתית.

על פי אתר החדשות האמריקאי 'פוקס 13 נאו", הסטודנט לומד באוניברסיטת 'ברינגהם יונג' ביוטה, ארצות הברית. הוא עבד בחברת מחשבים, כאשר דרכם פרץ למוסד הלימודים, גנב נתונים מסווגים ושינה נתונים אישיים.

רקם תוכנית זדונית ושינה את הציונים
רקם תוכנית זדונית ושינה את הציונים

הסתבך עם המנהל בעבודה
אחת הסכנות של העידן המודרני והטכנולוגי, אלו האקרים שמנסים לפרוץ למחשבים, לגנוב, לשבש נתונים ולהיחשף למידע פנימי.

קמאצ'ו עבד בחברת מחשבים והשתמש בה כפלטפורמה כדי לפרוץ למקומות שונים, המנהל שלו חשד במעשיו בטענה שהוא מנסה לפרוץ למערכת של החברה ופיטר אותו, או אז התחיל להתפתח הסיפור והאמת יצאה לאור.

מנהל החברה העביר את המידע המחשיד שהיה לו נגד קמאצ'ו לחקירה, הם בדקו את הכונן בו הוא השתמש וגילו נתונים מפלילים וראיות שמוכיחות שהוא אכן פרץ לחברה, אבל לא רק, אלא גם למוסד האוניברסיטה שלו.

על פי דיווח המשטרה, קמאצ'ו גנב נתונים אישיים על חבריו לעבודה, על פרופסורים ומרצים ונחשף למידע מסווג של הקמפוס.

"אנחנו מדברים על סיסמאות, תאריכי לידה, מספרי חשבון בנק, אינפורמציה מסוג זה", חידד קודי קלימור, קצין במשטרה, "אנחנו עדיין מנסים לבדוק מה הוא בדיוק רצה לעשות עם המידע הזה". אבל שם זה לא נגמר, הוא גם שינה את הציונים שלו והטה אותם לטובתו.

הבוס הבין שמשהו מפוקפק קורה שם
הבוס הבין שמשהו מפוקפק קורה שם

גנב את המבחן משולחן המרצה
קמאצ'ו הצליח לעקוף את אמצעי האבטחה הנרחבים ביותר במקום העבודה שלו ובמוסד הלימודים, "אין ספק שהוא יודע ומכיר את סביבת המחשב היטב", אומר קלימור, "ממה שהבלשים סיפרו לי הוא נראה בחור אינטליגנט במיוחד, אבל כנראה שלא מספיק כדי להאמין שהוא לא ייתפס".

זאת לא פעם הראשונה שקמאצ'ו מואשם בעבירות מסוג זה, בעבר נפתח לו תיק דומה בגין עבירות מחשב בהם הוא ניסה לגנוב מידע ולשנות את ציוניו. "בשנת 2010 הוא ניסה לפרוץ למשרד של המרצה בכדי לגנוב את המבחן ונעצר בגין הסגת גבול", מספר קצין המידע ארנולד למון, "בשנת 2012 הוא הועמד לדין על שגנב מחשב אישי מכותלי הקמפוס".

לא רק זה, "אחד הפרופסורים תפס אותו מרמה במבחן וכעונש הביא לו ציון נמוך, אז הוא פרץ למשרד של הפרופסור והצמיד למחשב שלו מכשיר שאיפשר לו לפרוץ למחשב ולשנות את הציון שלו".

קמאצ'ו נעצר והוזמן לבית הכלא המחוזי יוטה בחשד לפריצה כאשר הוא מואשם בשבעה סעיפים של הונאת זהות וארבעה סעיפים של פשעי מחשב.

פרץ למשרד וגנב את המבחן
פרץ למשרד וגנב את המבחן
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד