072-3300504

הטבות מוסדות הלימוד בעקבות 'צוק איתן'

אחרי כמעט חודש של לחימה ומצב בטחוני מעורער, חוזרים הסטודנטים לספסל הלימודים, הישר אל תקופת המבחנים. מה מגיע לסטודנט ששירת במערך הצבאי ואילו הטבות מעניק המוסד בעקבות המצב שנוצר?

06-08-2014 14:15:00

מבצע 'צוק איתן' הביא לכך שהרבה מהלומדים במוסדות האקדמיים, הניחו את הלימודים בצד והצטרפו למערך הלחימה בעזה. מנגד, מוסדות שהיו תחת מתקפת טילים סגרו את שעריהם עד להודעה חדשה, בכדי לא להעמיד את התלמידים בסיכון מיותר.

אז מתי חוזרים לכותלי הקמפוס כדי לסיים את שנת הלימודים ואיך המוסד מתמודד עם זה? כדי לעשות סדר בכל העדכונים, קבלו את הרשימה עם כל ההנחיות וכל ההקלות.

בחזרה לשיגרה, בחזרה ללימודים
בחזרה לשיגרה, בחזרה ללימודים

מתי חוזרים לשיגרה?
עם תחילת המבצע ואיום הרקטות על תושבי הדרום, מוסדות הלימוד שהיו תחת מטחים כבדים הקפיאו את הלימודים עד להודעה חדשה. בימים האחרונים, עם סיום מבצע 'צוק איתן', הודיעו הקמפוסים השונים על חידוש הלימודים כבר בימים הקרובים.

המכללה האקדמית אחוה הם הראשונים לחזור לשיגרה. סמסטר הקיץ נפתח היום (יום ד') ל-700 סטודנטים, כאשר הלימודים מתקיימים בהתאם למצב הביטחוני. תקופת הבחינות תחל ב-19 באוגוסט בהתאם לתכנון לוח הבחינות הבחינות המקורי. כל סטודנט יהיה רשאי להיבחן בשני מועדים מתוך שלושה שיוצעו לו, כאשר חוגים מסויימים יוכלו לאפשר קבלת ציון על סמך עבודה או מבחן בית, ולא על בסיס מבחן.

המכללה האקדמית ספיר תשוב לשגרה ביום הראשון ה-10 באוגוסט, כאשר תלמידי המכינות והסטודנטים ישובו לספסל הלימודים בהתאם לאישורי הגורמים הביטחוניים. לוח הבחינות יחל ביום שלישי, ה-12 באוגוסט, סטודנטים יקבלו שני מועדים לבחינות לבחירתם ויוכלו לבחור בציון בינארי בשני קורסים מתוך רשימה שתפורסם על ידי המוסד.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב הודיעה כי הלימודים במוסד יתחדשו ב-26 באוגוסט, באותו היום יחלו גם כל הבחינות שבוטלו בהתאם ללוח הבחינות המקורי. מחזור בחינות נוסף יתקיים בין התאריכים 24.10-21.9, כאשר הסטודנטים יוכלו לבחור להיבחן באחד משני המועדים שהוצעו.

סטודנטים במכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון שלומדים בסמסטר אביב, חזרו ללימודים בתחילת השבוע (3.8) בקמפוס באשדוד ובבאר שבע. בשבועיים הקרובים ישובו לשגרת הבחינות ולשגרת קורסי הקיץ, בהתאם ללוח הבחינות המקורי.

מרכזי הלימוד באשדוד, באר שבע, רהט ואופקים של האוניברסיטה הפתוחה, פועלות באופן חלקי עד להודעה חדשה. סטודנטים רשאים לדחות את הלימודים בקורסים ללא תשלום דמי טיפול ועלויות. מהמכללה האקדמית אשקלון עדיין לא נמסרה הודעה רשמית על חזרה לשיגרת הלימודים.

הראשונים לחזור הם המכללה האקדמית אחוה
הראשונים לחזור הם המכללה האקדמית אחוה
מתי חוזרים לשגרת הלימודים?
מתי חוזרים לשגרת הלימודים?

מה מגיע לסטודנט הלוחם?
האקדמיה חוזרת לשיגרה ואיתה גם הסטודנטים הלוחמים שמקבלים הטבות והקלות בעקבות המצב.

סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון או במכללת אחוה ששירתו במערך הצבאי יותר מ-6 ימים, יהיו זכאים לבחור בציון הגבוה ביותר שיינתן להם ולקבל ציון בינארי בשלושה קורסים שיבחרו. גם מכללת תל חי, מכללת עזריאלי בירושלים והמסלול האקדמי המכללה למנהל יחשיבו את הציון הגבוה מבין שני המועדים.

בנוסף, סטודנטים שלומדים במכללת עזריאלי בירושלים יוכלו להירשם לקורסים בשנת הלימודים תשע"ה, ללא עמידה בדרישות קדם עבור קורסי סמסטר ב' תשע"ד, אליהם היו רשומים. סטודנטים שנעדרו מהסמסטר בשל מילואים או מקום מגורים בתחום 40 ק"מ מרצועת עזה, יקבל הקלות ממרצה הקורס בהגשת תרגילים או עבודות.

במרכז האדקמי רופין, סטודנטים שגוייסו ולא יעמודו בדרישות מוקדמות לקורס בשנה הבאה, יוכלו ללמוד "על תנאי".

תושבי הדרום ומשרתי המילואים שלומדים במכללת ספיר, יזכו להקלות באכיפת נוכחות וכן להארכה בהגשת עבודות עד ל-1 בספטמבר. מילואימניקים ואנשי קבע יקבלו בהמשך מסמך עם פירוט ההקלות וההתאמות בשל המבצע.

אוניברסיטת תל אביב והמרכז האקדמי רופין יעניקו מלגות השתתפות בשכר הלימודים לשנת הלימודים הבאה עבור סטודנטים שגויסו במסגרת 'צוק איתן'. באוניברסיטת בר אילן הוקמה קרן להענקת מלגות לסטודנטים שגויסו למילואים. אוניברסיטת אריאל תעניק לסטודנטים המילואימניקים שמתגוררים במעונות מלגות שכר דירה עד 440 ש"ח.

מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת נתניה, הקרייה האקדמית אונו, המכללה למנהל והאקדמית תל אביב יפו יאפשרו לסטודנטים שעלו על מדים ומתגוררים באזור הדרום, לקבל דחייה בהגשת עבודות ובמועדים מיוחדים בתאום עם המרצה. תאריך תשלום המקדמה בסמינר הקיבוצים ידחה וזאת כדי לא לפגוע באפשרות של סטודנטים המשרתים במילואים להירשם גם הם לקורסים.

המרכז הבינתחומי הרצליה, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת אפקה ואוניברסיטת אריאל מציעים מועד נוסף לכל מי שפספס את אחד ממועדי הבחינות. בנוסף, אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי מציעה שיעורים פרטיים לסטודנטים המילואימניקים ואתר אינטרנט עם שיעורים מצולמים ומקוונים.

עזבו את הלימודים ועלו על מדים
עזבו את הלימודים ועלו על מדים
משרתי המילואים זכאים לקבל מלגות בחלק מהמוסדות
משרתי המילואים זכאים לקבל מלגות בחלק מהמוסדות
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד