072-3300504

החלום הסטודנטיאלי: חו"ל במהלך התואר

במקביל ללמידה מפרכת ושגרתית במהלך התואר, מצליחים חלק מהסטודנטים לשבור שגרה ולטוס ללמוד בחו"ל. איך אפשר לנצל את ההזדמנות וליהנות גם מלימודים במדינה זרה? כל הפרטים

26-06-2014 15:41:00

כשמדמיינים את שנת הלימודים באוניברסיטה מרוחקת, כאשר הנוף הנשקף מחלונכם עוצר נשימה, השפה המדוברת זרה והחברים שלכם לספסל הלימודים באים ממקומות שונים בעולם, לימודי התואר נשמעים כבר יותר אטרקטיביים.

מצד שני, חשוב לזכור כי על אף כל הטוב הזה, יש לקחת בחשבון שיקולים נוספים כמו עלות המסלול, הוצאות נלוות, למידה בשפה זרה ולעיתים התמודדות עם געגועים.

מעוניינים בקפיצה לחו"ל במסגרת התואר? הכירו את המסלולים והתכניות שיאפרו לכם להרחיק לכת.

עם נוף כזה שנשקף מהחלון, מי לא יהיה בעניין?
עם נוף כזה שנשקף מהחלון, מי לא יהיה בעניין?

מכון הטכניון
שם התכנית: תכנית החילופים ותכניות קיץ.

יעדים: המדינות המרכזיות אליהן נשלחים הסטודנטים הן גרמניה, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, צרפת, איטליה וסין.

דרישות: על הסטודנטים להיות בתואר ראשון כאשר סיימו ארבעה סמסטרים בטכניון, בעלי ממוצע 80 ומעלה וללא עבירות משמעת. הסטודנטים עוברים מיון שאחריו צריכים גם להתקבל על ידי האוניברסיטה המארחת. הם מחויבים לחזור וללמוד בטכניון לפחות סמסטר אחד נוסף לאחר הלימודים בחו"ל.

תקופת נסיעה: מכון הטכניון מציע תכניות לחילופי סטודנטים, במסגרתן יוצא הסטודנט לתקופת לימודים של סמסטר עד שנה במוסד להשכלה גבוהה בחו"ל בשילוב לימודים וקורסים באחד מתחומי ההנדסה והמדעים.

סטודנטים ממכון הטכניון יוצאים גם לתכניות קיץ, לדוגמא התכנית להנדסה למדינות מתפתחות ובנוסף תכנית ללימוד סינית באוניברסיטת שנטאו בסין.

נחשפים לתרבויות במהלך התואר
נחשפים לתרבויות במהלך התואר

אוניברסיטת תל אביב
שם התכנית: תכנית נורת'ווסטרן במשפט ציבורי, תכנית תל-אביב ברקלי הפקולטה למשפטים, תכנית חילופי סטודנטים.

יעדים: ארצות הברית, אירופה, אוסטרליה, דרום אמריקה ומזרח אסיה.

דרישות: הסטודנטים המעוניינים לקחת חלק בתכנית חילופי הסטודנטים, מחוייבים להגיש מועמדות לאוניברסיטה, לעבור ראיון אישי ולהיות בעלי ממוצע של 80 ומעלה. לגבי שאר התכניות, כל מי שעמד בתנאי הסף והתקבל לתכנית הלימודית רשאי להשתתף ולטוס.

תקופת נסיעה: חילופי הסטודנטים נארכים בין סמסטר לשניים, ומשך התכנית המשפטית הוא שנה אחת בלבד הכוללת שני סמסטרים בארץ ובאמצע, סמסטר מרוכז בחו"ל.

יצירת קשרים עם סטודנטים מכל העולם
יצירת קשרים עם סטודנטים מכל העולם

המסלול האקדמאי המכללה למנהל
שם התכנית: משלחות הומניטאריות קול קורא של אגודת הסטודנטים, משלחת שגרירים בסימן יזמות, תוכניות בינלאומיות וקורסי קיץ.

יעדים: ארצות הברית, פולין, איטליה, הונגריה, גרמניה, אנגליה, פיליפינים, נפאל.

דרישות: כל תוכנית עם דרישותיה לגופה. הדרישות הכלליות מסתכמות באנגלית ברמה גבוהה, כמו כן יכולת התבטאות גבוהה, הגשת מועמדות, ראיון אישי ושלבי מיונים.

תקופת נסיעה: המסלול האקדמאי של המכללה למנהל מציע לסטודנטים נסיעות לתקופות שונות הנעות בין שבוע, סמסטר עד שנה.

המרכז הבינתחומי
שם התכנית: Global MBA תואר שני במנהל עסקים, תכנית Zell ליזמות, תכנית ארגוב למנהיגות ודיפלומטיה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה

יעדים: סין, ברזיל, ארצות הברית, אנגליה, גרמניה, אוסטרליה.

דרישות: כל מי שעמד בתנאי הסף והתקבל לתכנית הלימודית רשאי להשתתף ולטוס כחלק ממנה.

תקופת נסיעה: מרכז הבינתחומי בהרצליה מאפשר לסטודנטים בתוכניות השונות לטוס לתקופות של בין חמישה ימים לשלושה שבועות.

מי אמר שללמוד בברזיל זה קשה
מי אמר שללמוד בברזיל זה קשה

האם באמת מדובר בחוויה מהסרטים?
מאור כהן (27), סטודנט לתואר ראשון במסלול הדו חוגי של משפטים ותקשורת, מספר על החוויה האישית שלו, "יצאתי עם משלחת של עשרה סטודנטים למשך עשרה ימים בחופשת הפסח. המשלחת מטעם מרכז היזמות של המכללה למנהל ואגודת הסטודנטים לקשרי חוץ, התמקדה וקידמה את כל מה שנוגע סביב תחום היזמות".

כהן מספר כי במהלך התקופה בארצות הברית, המשלחת ביקרה בהמון מוסדות אמריקאיים אקדמיים מהשורה הראשונה, "ביקרנו באוניברסיטת MIT, אוניברסיטת קולומביה, אוניברסיטת בוסטון ואת ליל הסדר ערכנו באוניברסיטת פרינסטון. זו הייתה חויה מעשירה, מלמדת מעניינת.

"פגשנו סטודנטים מתחום היזמות מכל המוסדות ובנינו מודלים יחד. כל סטודנט חשף את המיזם האישי שלו ואנשי מקצוע קידמו אותו הלאה". כהן מספר כי גם בימים אלה, הוא שומר על קשר עם סטודנטים ומרצים מאותם מוסדות".

ליטל בן דוד (26), מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בוגרת תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים שילבה את הנסיעה שלה לחו"ל כחלק ממסלול התואר השני שלה במשפטים ונגשה לקורס קיץ בן שבועיים באוניברסיטת היינריך היינה בדיסלדורף שבגרמניה, "כדי להשתתף בקורס קיץ בגרמניה, הייתי צריכה להגיש מועמדות ולרשום סיכום קצר על עצמי באנגלית".

בן דוד מספרת על החוויה אותה עברה ועל הרחבת האופקים המשמעותית אשר ניתנה לה במהלך הקורס, "מאוד נהניתי מהקורס קיץ בדיסלדורף, פגשתי שם סטודנטים מכל העולם כאשר הלמידה הייתה באנגלית. יום הלימודים התחיל מ-9:00 בבוקר והסתיים ב-17:00. הקורסים שונים עסקו בעיקר במשפט האירופאי והעסקי. בסיום כל יום לימודים, יצאנו לשתות בירה ובסוף שבוע החופשי החלטנו להשכיר רכב ונסענו לאמסטרדם.

"בנסיעה של שבועיים הספקתי להיות בהרבה מקומות ללמוד דברים חדשים וליצור קשרים עם סטודנטים מכל העולם".

בירה בסיום יום לימודים, ההוויה הגרמנית
בירה בסיום יום לימודים, ההוויה הגרמנית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד