072-3300504

כדאי ללמוד סמסטר קיץ?

נכשלתם במבוא לסטטיסטיקה וממש מעוניינים לשפר? ממהרים לסיים את התואר במהירות המקסימלית? זה הזמן לשקול לימודי סמסטר קיץ ולגדל עור של פיל בזמן שכולם משתזפים ונהנים בחוף הים

גל יונגר | 25-06-2014 16:33:00

לימודי סמסטר קיץ במהלך התואר תמיד היו בגדר מחלוקת, מצד אחד הסטודנטים נקרעים מבפנים בין חופשת הקיץ הלוהטת שיכלה להיות להם לבין לימודים בקורסים שיכולים להקדים להם את סיום התואר או לפחות להוריד לחץ במהלך השנה.

האם מדובר בסמסטר אקדמי רגיל ששווה את העלויות הגבוהות יותר ואת אובדן החופש, או שעדיף לנוח בין כל שנה, כדי למלא מצברים ולחזור רעננים?

גיא כהן, בוגר אוניברסיטת בר אילן לתואר ראשון במסלול מדעי המדינה, מסביר כי "הסמסטר קיץ עזר לי מאוד בשנה האחרונה לתואר, אני חושב שזה הרבה יותר משתלם. על אף החסרונות שלו כמו המחיר היקר וגם היצע הקורסים המצומצם בהשוואה לסמסטר רגיל, הרגשתי שזה מקל על העומס שלי בשנה האחרונה לתואר. מרכזים בחודשיים את כל מה שמלמדים בסמסטר מלא, מה שיכול לחסוך כאב ראש של שנה שלמה".

כהן, גם מודע לחסרונות שסמסטר הקיץ מביא עימו, אך עדיין מחדד כי לדעתו זה הדבר הנכון לעשות. "אתה מפסיד את הקיץ ואת כל מה שקשור לים ופשוט יושב ללמוד. הנחמה היחידה שהייתה לי היא שלא הייתי היחיד, היו איתי עוד הרבה סטודנטים שעשו זאת".

אני לא באמת בכיתה, אני בים
אני לא באמת בכיתה, אני בים

עולה יותר, אבל שווה את זה
רותם מורג, סטודנטית שנה ב' להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון, ניגשה לסמסטר קיץ בין שנה א' לשנה ב', "נגשתי לסמסטר קיץ כדי לרווח ולהקל על עצמי לקראת שנה ב', מדובר בסמסטר מקוצר מהרגיל, כך שבמקום ארבעה חודשים של סמסטר, הוא ארך חודשיים. כמובן שכמות ההרצאות והתרגולים בשבוע היא כפולה, אך בראייה עתידית זה יותר משתלם".

"החיסרון של הסמסטר קיץ זה העניין הכספי, הסמסטר לא מסובסד ואפילו עולה כפול. היחס הנמדד הוא לפי נקודות זכות, ככל שנקודות הזכות של אותו קורס עולה כך גם המחיר בהתאם", מסבירה מורג, שממליצה לסטודנטים לעשות את הצעד הזה על מנת להוריד עומס בהמשך ומאמינה כי העבודה הקשה משתלמת. "מצאתי את עצמי הולכת לאוניברסיטה לשלוש שעות ומשם הייתי חותכת לבריכה, הצלחתי למצוא את האיזון ולא הרגשתי שהקיץ מתפספס לי".

מורג מספרת כי זו אכן הייתה תקופה אינטנסיבית עבורה, אך בסמסטר א' של שנה ב' היא רגישה פחות לחץ ועומס בצורה משמעותית.

הקהילה העיקרית אליה באמת נועד סמסטר הקיץ היא בעיקר עבור הסטודנטים שמזלם לא היה איתם והם נכשלו במהלך הסמסטרים בתואר. העיקרון של לאפשר להם הזדמנות שנייה מזכה את הסטודנטים בהשלמת פערים זריזה שתביא בעתיד לסיום התואר בזמן הנכון.

אז נכון שהמציאות הישראלית הנוחה יותר היא להעביר את תקופת הקיץ בים, או לפחות לחסוך כסף בעבודות מזדמנות, אך במידה וניתנת לכם ההזדמנות לשפר - שווה לקחת בחשבון גם את האפשרות הזאת.

לפני שעה הייתי באוניברסיטה
לפני שעה הייתי באוניברסיטה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד