072-3300504

רואים רחוק: כדורגלנים עם תואר אקדמי

נהוג לחשוב ששחקני כדורגל הם לא תמיד אינטלקטואליים בשביל להקדיש זמן ללימודי תואר אקדמי, אבל יש כמה ששוברים את הסטיגמה ומוכיחים אחרת. הכירו את הכדורגלנים המלומדים

17-06-2014 16:46:00

כל ספורטאי מתחיל יודע כי על אף הכישרון, ההצלחה והתשוקה הגדולה שלו לתחום, עיסוק בספורט הוא אינו דבר שנשאר לכל החיים ולכן יש גם לקחת בחשבון גם את יום המחר, איפשהו באזור גיל 35.

חושבים שמדובר במשימה בלתי אפשרית? קבלו את השחקנים שידעו לבנות חומה והצליחו לשלב בין קריירת כדורגל עמוסה ללימודי תואר ראשון ואף סיימו אותו בהצלחה.

שוערה האגדי של בית"ר ירושלים איציק קורנפיין, סיים בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה ושיווק באוניברסיטה הפתוחה ואף סיים לימודי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים.

קורנפיין מסביר כי הבחירה באוניברסיטה הפתוחה כמוסד לימודים, היוותה חלק מהשיקולים לתואר הראשון ואפשרה לו לשלב בין קריירת הכדורגל ללימודים, "הייתה לי אפשרות לבחור קורסים מסוימים שאפשרו לי ללמוד גם בבית, מדובר בתואר גמיש שמאפשר לך לארגן באופן עצמאי את סדר היום שלך. האימונים של בית"ר לא יצאו על הימים של הלימודים, ובמידה וזה היה קורה, הייתי משלים את החומר בהמשך".

הוא מחדד כי הדבר לא היה קל, אך הרבה מכך מתקשר לכוח רצון, "מי שרוצה מצליח. כמובן שבראש סדר העדיפויות שלי היו ממוקמים האימונים והמשחקים ורק אחר כך הגיעו הלימודים, אבל לא נתתי להם להפריע לי.

"לקבל החלטה ולהתחיל ללמוד זה דבר מאוד חשוב. כדורגל הוא לא דבר שנמשך לנצח וגם לא ממלא את כל עולם התוכן הדרוש לך. כל הספורטאים יודעים כי גם כשקשה לא מרימים ידיים, משקיעים יותר ובסוף מצליחים".

איציק קורנפיין סיים שני תארים
איציק קורנפיין סיים שני תארים

בסיס אמיתי לחיים שאחרי
קריירת הכדורגל נתונה לסכנות ופציעות בכל רגע נתון ולכן יש לזכור כי הכשרת התואר האקדמי יכולה להבטיח לשחקנים הזדמנויות נוספות בשלבים עתידיים בחיים.

אוהד כהן, שוערה של הפועל כפר סבא, בוגר תואר במשפטים במכללה למנהל בראשון לציון, מסביר כי החליט ללמוד לימודי תואר ראשון על מנת שיוכל לעסוק בדברים נוספים גם בעתיד, "הלכתי ללמוד משפטים גם מהמקום של לפתוח לעצמי עוד דלתות ואפשרויות בחיים וגם להשאיר את האופציה של עיסוק בעריכת דין".

כהן מחדד כי למרות שהקבוצה שלך מהווה עבורך מחויבות מרכזית בחיים, היא לא היחידה, "כשאתה שחקן כדורגל, המחויבות שלך כלפי הקבוצה מסתכמת בחמש שעות ביום, כך שיש לך זמן פנוי נוסף. מעבר לזה היה לי ברור שאשלב במהלך החיים שלי לימודים אקדמאיים".

הוא נזכר בקשיים שנתקל בהם ברגעים עמוסים יותר בקריירה, "הקושי היה יותר גדול בתקופות של בחינות, באיזשהו מקום אתה צריך לתמרן, מצד אחד, הבחינות עצמן שדורשות ממך השקעה ומאמץ, ובמקביל המשחקים שהם חשובים לא פחות".

כהן מסביר כי לנוכח מצב הכדורגל הישראלי כיום, ההחלטה לגשת ללימודי תואר ראשון, לדעתו היא בגדר חובה, "גם לשחקנים בעלי שאיפות או חלומות גדולים, עליהם ליצוק במקביל בסיס אמיתי לחייהם. גם במובן הכלכלי, בייחוד לחיים שאחרי הכדורגל. ולכן יש להכין את תוכנית מגירה כבר בזמן הקריירה ולא לנוח על זרי הדפנה, עד שתגיע לסיומה".

מצליח לשלב בין השניים
מצליח לשלב בין השניים

חושב קדימה
עומר ורד, שעד לא מזמן שיחק כמגן ימני בקבוצת הכדורגל מכבי תל אביב ולומד בימים אלו תואר ראשון במנהל עסקים, במרכז הבינתחומי בהרצליה, מספר כי ההתחשבות מצד הממסד מסייעת לו לשלב בין הדברים, "אני מקבל התחשבות גדולה מצד המרצים. בחרתי במסלול מיוחד של תואר ראשון המאפשר לי לפרוש את התואר לשבע שנים.

"בנוסף אם זה להגיש עבודות באיחור, או היעדרויות בזמני אימונים ומשחקים, דברים שמאוד מקלים עלי כשחקן כדורגל".

ורד מספרי כי עבורו התקופה הלחוצה היא בדרך כלל בסמסטר הראשון לתואר, "מדובר בתקופה של שיא העונה שנופלת על תקופת המבחנים, אבל מעבר לזה הדברים משתלבים לי בסדר".

לדבריו, הכדורגל עבורו לעת עתה הוא הדבר המרכזי, "זאת הקריירה שלי והדבר המרכזי שלי בשגרת היום יום, אבל אני גם זוכר שכדורגל בארץ מתחיל בגיל 18 ונגמר בגיל 34 בממוצע, ולכן חושב קדימה".

גם ורד מחדד כי אם באמת רוצים, אפשר לשלב כל דבר, "תמיכה ועזרה מהמוסד בו אתה לומד תמיד יתקבלו בברכה, וככדורגלן אתה צריך לתת את המאה אחוז בקריירה שלך בלי שום קשר ללימודים. אך אם יש רצון ועניין לשלב בין שני הדברים, הדבר אפשרי לחלוטין".

ורד לא שולל את תפקיד המאמן בעתיד אך גם במידה וילך על כך, הוא עדיין מאמין כי תמיד טוב שיהיה תואר ביד.

הטבלה אף פעם לא משקרת, אך באיזשהו שלב נגמרת
הטבלה אף פעם לא משקרת, אך באיזשהו שלב נגמרת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד