072-3300504

משפטים שסטודנטים אומרים בתקופת מבחנים

תקופת המבחנים היא אינטנסיבית והרבה סטודנטים מוצאים את עצמם מלחיצים אחד את השני, במקום להרגיע. הנה כל המשפטים שאתם צפויים לשמוע בקרוב

12-06-2014 15:06:00

תקופת המבחנים מביאה עימה לחצים רבים ותופעות נלוות כמו חרדת מבחנים, משברים ותחרותיות. במקרים רבים, במקום לשבת וללמוד כולם מתעסקים בהרבה מאוד דברים אחרים ומלחיצים האחד את השני.

לכל סטודנט יש את שיטת הלימוד שלו והדרך שלו להתמודד עם המבחנים, אך זה לא מספיק. חברויות רבות עולות וקמות, פתאום הסיכומים לא עוברים והחברים הופכים לאוייבים. אל דאגה, זה קורה אצל הטובים ביותר, רשימת הדברים הכי מעצבנים שאומרים בתקופת המבחנים.

דברים מעצבנים שסטודנטים אומרים
דברים מעצבנים שסטודנטים אומרים

התחלת כבר ללמוד למבחן?
אתם יושבים על הספסל, נהנים מהבריזה ומההפסקה שבין השיעורים ואז זה מגיע, 'התחלת ללמוד?'. המבחן בעוד שבועיים, מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלכם זה המונדיאל, אבל פתאום הלחץ מגיע.

אם חשבתם להתחיל ללמוד ארבעה ימים לפני, פתאום אתם מרגישים רע שלא עשיתם את זה שבועיים קודם כמו החבר המלחיץ.

מה? עדיין לא הגעת לחלק הזה?
מכירים את הרגע הזה שאתם לומדים את החומר וברקע שומעים שיחת טלפון של חבר? החבר מתקשר לבדוק איפה אתם עומדים בחומר לעומתו ומתפאר בעובדה שהוא לקראת הסוף.

הלחץ אומנם מתחיל לעקצץ, אך אתם משתדלים לשמות על העשתונות. הכל טוב עד הרגע שאתם משתפים היכן אתם נמצאים בחומר, ובזה הרגע החבר מוריד את הביטחון ומעלה את רמת הלחץ בגוף שלכם.

איזה לחץ, לא מאמין שאני אחרי כולם
איזה לחץ, לא מאמין שאני אחרי כולם

אני כבר סיימתי ללמוד
בכל מסלול יש את הסטודנטים שמתחילים ללמוד עוד בתחילת השנה למבחן, לאורך הסמסטר הם משננים את החומר ולכן קל להם. אבל איזה מלחיץ זה לדעת שאחרים סיימו ואתם בקושי התחלתם?

עם כל הכבוד לסטודנטים המסודרים שהתחילו ללמוד מבעוד מועד, חשוב לזכור שזה לא בהכרח המפתח להצלחה, ולפעמים גם כמה ימים של למידה אינטנסיבית יכולים להספיק.

איזה מבחן קל
אחרי מבחן יהיו את אלה שיצאו מרוצים ואת אלה שיצאו עם ראש נפול.

להצהיר מול כולם שהיה מבחן קל, זה לפתוח לעצמכם עין הרע ולזרוע מלח על הפצעים לכל אלה שלא הצליחו. חכו שתקבלו את הציונים וגם אז, השתדלו לא לדבר על זה בפרהסיה.

מסכן מי שיהיה לו מועד ב', המבחן היה קל
מסכן מי שיהיה לו מועד ב', המבחן היה קל

סימנת ג'? אוי, חבל
גם אם אתם ממש אוהבים להשוות ציונים עם חבריכם לספסל הלימודים, שימו לב עם מי אתם מדברים.

יש סטודנטים שאוהבים לצאת מהמבחן ולהתעלם מקיומו, לא לדבר על זה ולהירגע לאחר שכל הלחצים נמוגו. אם תתחילו שיחה כזאת עם טיפוסים שאוהבים להדחיק את מה שהיה עכשיו, כנראה שלא תקבלו מענה, אלא רק ריחוק קר.

זה ממש כמו המבחן לדוגמא שעברתי עליו
תארו לכם שמישהו היה אומר לכם שהיה לו מבחן לדוגמא? השאלה הראשונה שעולה היא 'למה לא הבאת לי גם את המבחן לדוגמא?'

מי שסיים לעבור על החומר ונותר לו זמן פנוי, מתחיל לעבור על מבחנים שהשיג מאחרים. תמיד יש את אלה שלא חולקים ומשאירים אצלם את כל החומר, אם היה וקרה מקרה שדווקא לכם היה מבחן לדוגמא, התשדלו לא לעורר כעסים אצל אחרים.

ידעתי את כל השאלות מראש
ידעתי את כל השאלות מראש

בכלל לא למדתי והצלחתי בפוקס
במשך ימים ושעות שקדתם ולמדתם בכדי להצליח במבחן, ולמרות זאת המבחן היה לכם קשה.

לא משנה איזה מקצוע אתם לומדים, תמיד יהיו את אלה שיצאו ראשונים מהמבחן וישבו עם חיוך רחב על הספסל. הם יחכו שכולם יצאו מהמבחן וידאגו לציין בפני כולם שהם לא למדו בכלל, אבל בפוקס ידעו את כל החומר, פוקס.

קיבלתי רק 99 איזה באסה
סטודנטים מקבלים את הציון, חלקם קופצים מרוב שמחה וחלקם נשארים המומים מול המספרים הנמוכים. אין מה לעשות, הנירמול קיים ולא כולם יכולים להצליח ולקבל ציון גבוה.

אז אם אתם מודעים למצב וקיבלתם ציון כל כך גבוה, אל תעורר אנטגוניזם עם כל מיני משפטים לא מרוצים על כך שלא קיבלתם מאה, ובטח לא לעשות את זה ליד אלה שהנירמול לא בא לטובתם.

איפה המרצה העיז להוריד לי נקודה?
איפה המרצה העיז להוריד לי נקודה?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד