072-3300504

איך סטודנטים מרמים במבחנים?

מחקרים מראים שרוב הסטודנטים מרמים במהלך התואר, לפעמים מדובר במעידה חד פעמית ולפעמים בדפוס קבוע. היצירתיות והמקוריות שלהם לא מפסיקה להפתיע כל פעם מחדש, הזהרו

הדס נתנאל | 12-05-2014 12:11:00

המקוריות, החוכמה וההשקעה של הסטודנטים מפתיעה כל פעם מחדש, והפעם בתחום הכל כך מוכר - רמאות במבחן. על השליפים כולם שמעו, אבל תמיד יש דרכים חדשות ויצירתיות. מי חשב להגיע למבחן עם כריך מלא בתשובות? מה עם כתב סתרים כמו שהיה לפני מאות שנים? והטכנולוגיה? רק מעלה רעיונות נוספים.

המערכת הלימודית מודעת לכל הדרכים הללו, נלחמת ומחמירה כנגד הדפוס הזה וכך גם הבוחנים. חשוב לזכור שכל השיטות הללו הן בגדר העתקה ולכן אינן מומלצות, רמאות עלולה להוביל לעיכובים בדרך לקבלת התואר ולעיתים לחמור מכך. מומלץ ללמוד למבחנים, להוכיח את עצמכם ולצלוח את התואר ביושר. ובאופן כללי, אנחנו לא ממליצים לכם להעתיק.

עדיף ללמוד מאשר להעתיק
עדיף ללמוד מאשר להעתיק

כריך בתוספת תשובות
למראית עין זה נראה כריך רגיל, שירגיע את התיאבון המתגבר בזמן המבחן, אך לא כך הדבר. במבחנים רבים אסור להניח דבר מלבד מזון וכלי כתיבה וכנראה שמסיבה זו, יש סטודנטים שהכינו כריך מלא בכל התשובות. במקום גבינה, מונחת לה פיסת נייר שתספק את התשובות למבחן.

עטים עם שליפים
השיטה הזו מגיעה מוכנה לסטודנטים, מדובר בעט עם ברכה נשלפת, רק שבמקום לשלוף ברכה הם שולפים פתק. על הברכה הם מדביקים את התשובות בכתב צפוף וקטן והנה הם מוכנים למבחן. ולמרות זאת, למבחנים הגדולים של היום זה לא עובד, חתיכת הנייר הזו אינה יכולה להכיל את כל החומר הלימודי, בטח לא במבחנים שדורשיםקצת חשיבה.

פלסטר שמסתיר את התשובות
מי חושד בפלסטר? ובכן, בזמן מבחן צריך להיות עם עיניים פקוחות לכל עבר, בייחוד כשמדובר בפלסטר גדול מהרגיל המונח באזור היד. אולי זה נראה נורמלי, אך בפועל זה הסוואה של קובץ דפים קטנים ומלאים בתשובות למבחן.

מה מסתתר מאחורי הפלסטר?
מה מסתתר מאחורי הפלסטר?

בקבוק שתיה עם מרכיבי המבחן
סטודנטים שינסו לרמות בשיטה זו, סביר להניח ייתפסו, אך גם ייזכו בשבחים על יצירתיות והשקעה. הנייר העוטף את הבקבוק נסרק למחשב, כאשר במקום המרכיבים, כתובות התשובות. במקום להשקיע זמן רב בעטיפה, מומלץ להשקיע בלשבת וללמוד.

כתב סתרים
כמו שזה נשמע, כך זה גם נראה, במקום פתקים מפלילים, הסטודנטים מצויידים בפתקים של ציורים. זה נראה כמו כתב מימי האדם הקדמון , ולא באמת ניתן לפענוח על ידי הבוחנים. מצד שני, עד שתמציאו כזה כתב ועד שתעבירו לנייר, כבר תוכלו לשנן את המבחן בעל פה ולהוציא ציון מעולה בדרך היושר.

נפלאות הטכנולוגיה, סמארטפון
לפי הכללים אסור לגשת למבחן עם טלפון נייד, ולמרות זאת סטודנטים רבים לוקחים את הסיכון, מצלמים את החומר ומסמסים תשובות. ובכן, אל לכם לנסות זאת מפני שמשרד החינוך בדרך להפעיל טכנולוגיה שתשבש את הסלולר.

מצלמים את התשובות בסלולר
מצלמים את התשובות בסלולר

שעונים מתוחכמים
מי שעוקב אחרי כל הגאדג'טים החדשים בשוק, כבר מזמן מכיר את השעונים המתוחכמים. דרך השעון ניתן לראות את ההודעות שמקבלים לנייד ולהעביר תכנים נוספים. למערכת החינוך אין מה לדאוג בנושא, מדובר בשעונים יקרים שרק פריקים של הטכנולוגיה ירשו אותם לעצמם.

קשקושים על הגוף
מרצים יקרים, את השיטה הזו כולם מכירים אך לא תמיד עולים עליה ומצליחים להבחין בה. אז הרי לכם טיפ, כשהסטודנטים מגיעים עם חולצות ארוכות בשיא הקיץ, זה לא תמיד בגלל המזגן. לילה לפני הם כותבים את כל התשובות על הגוף, זה לא קשקוש - זאת תשובה.

תשובות בשירותים
מכירים את זה שפתאום לכל הכיתה יש שלפוחית רגישה וכל חמש דקות הם מבקשים ללכת לשירותים? הפתקים בשירותים כנראה מזרזים להם את התהליכים בגוף. הבוחנים מכירים את השיטה ובמרבית המקרים בודקים את השירותים לפני כן.

פססס.. מה זה ג'?
בזמן מבחן הכיתה צריכה להיות דומייה וכל לחשוש קטן נשמע בקול. ועדיין, יש כאלה שמנסים לדלות תשובות מאלו שלידם ובדרך זו מסכנים אותם ואת אלו שמנסים לעזור להם. ברגע שיתפסו, המבחן של שניהם ייפסל והמצפון יעבוד שעוד נוספות, לא מומלץ.

תראה לי.. צריכה עזרה
תראה לי.. צריכה עזרה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד