072-3300504

איך להצליח במבחן?

סטודנטים נמצאים בתקופה המהנה ביותר ויחד עם זאת העמוסה ביותר. תקופת המבחנים היא מבין הכי לחוצות, אז כדי להקל עליכם קבלו כמה טיפים להצלחה במבחנים הקרובים

30-04-2014 15:16:00

מכירים את זה שיש לכם מבחן ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? אתם לא לבד במערכה, זה קורה לסטודנטים רבים, מרוב עומס קשה להכיל את כל המטלות ללימודים. כדי לעשות סדר וללמוד נכון, ריכזנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם להצליח בתקופת המבחנים.

מדובר בכלים אפקטיביים עבור כל אחד מהסטודנטים, כאלה שיוכלו להקפיץ את הציון שלכם ולמקד אתכם בחומר הנלמד. אז רגע לפני שאתם מתחילים מרתון למידה, זהבה קלנר, מנהלת רשת מכון "אותיות", המספק אבחונים והוראה מתקנת, עושה לכם סדר לקראת המבחן.

הטיפים שיעזרו לכם להצליח
הטיפים שיעזרו לכם להצליח

על מה בדיוק נבחנים?
לפני שמתחילים ללמוד, אחד הדברים החשובים זה לדעת על מה נבחנים. לפעמים המרצה מחליט לבחון את הסטודנטים על מאמרים, ולא על כל החומר הנלמד לאורך הסמסטר.

"יש סטודנטים שמגיעים למבחן ולא יודעים על מה הם הולכים להיבחן. סטודנטים עם בעיות ארגון יכולים להגיע למבחן ולגלות שהם לא למדו את החומר המדויק", מסבירה קלנר. "מאוד חשוב לדעת על מה בדיוק המרצה בוחן, לפעמים זה על מאמרים מסויימים ולפעמים זה רק על פרקים מסויימים", היא מפרטת.

לדעת במה להתמקד לקראת המבחן
לדעת במה להתמקד לקראת המבחן

הכירו את סגנון המרצה
ברגע שלומדים לבחן, חשוב לדעת מה הסגנון של המרצה. כל מרצה בונה שאלות בצורה שונה.

"צריך לחפש שאלונים משנים אחרות של אותו המרצה וככה ללמוד את סגנון המבחן שהוא מכין", מייצעת קלנר. ברוב הקמפוסים ישנם מאגרים שונים של מבחנים משנים שעברו, מומלץ להשיג אותם וללמוד את סגנון המרצה.

צריך לזכור שהמרצה הוא זה שיתן לכם הערכה למבחן ולכן כדאי ללמוד איך בנויות תשובות נכונות בעיניו ואיזה סגנון שאלות יהיו לכם במבחן.

בצעו קריאה פעילה
ברגע שהתיישבתם על הכסא והתחלתם ללמוד, חשוב לעשות זאת בדרך הנכונה. מהי? ובכן, לכל אחד יש את שיטת הלימוד המתאימה לו, אבל קלנר מייעצת לעבור לקריאה פעילה.

"בזמן שהסטודנט מתחיל לקרוא את החומר עליו לעשות שתי פעולות", מסבירה קלנר, "הפעולה הראשונה היא למרקר משפטים חשובים והפעולה השנייה היא, אחרי כל פסקה שקוראים, לכתוב לצידה שאלה".

הרעיון הוא שבסוף כל פרק יהיו לכם מאגר של שאלות. "מי שלומד בצורה זו, יש לו את מרבית השאלות. הן אולי יופיעו בווריאציה אחרת, אבל הן כן יופיעו במבחן", מנמקת קלנר.

קריאה פעילה, דרך נכונה לשנן את החומר
קריאה פעילה, דרך נכונה לשנן את החומר

כתבו לכם ראשי תיבות
מה קורה ברגע שאתם צריכים לזכור תאריכים רבים ושמות של אישים חשובים? בשיטה הבאה משתמשים סטודנטים רבים, וכך מצליחים לשנן נתונים יבשים בקלות.

על פי קלנר, ניתן לזכור רשימת נתונים בעזרת ראשי תיבות שרלוונטיים עבורכם. שיטה נוספת שעובדת זה להמציא שיר או מנגינה, שתזכיר לכם במהרה את הרשימה שאתם מנסים לזכור.

ציינו סימוכין למשפטי מפתח
במהלך המבחן חשוב שתתנו לכל רעיון שתרשמו סימוכין, בצורה זו תרשמו תשובה מלאה וברורה. חשוב לצאת מנקודת הנחה שהמרצה לא יודע למה בדיוק התכוונתם, ולכן חשוב שלא תחסירו אף נתון במבחן.

"לא יכול להיות משפט עיקרי חשוב, בלי הרחבה או דוגמא", מסבירה קלנר. "אם תכתבו שיש שני שלבים שמובילים לתהליך מסויים, חשוב להרחיב על כל אחד מהם". בצורה זו, תרשמו משפטים ברורים ומדוייקים ותתמכו בכל נתון משמעותי בתשובה למבחן.

תכתבו תשובות מלאות ומנומקות
תכתבו תשובות מלאות ומנומקות

העלו את הרמה של המבחן שלכם
מדובר בשלב האחרון, אחרי שכבר סיימתם לענות על כל המבחן, חשוב שתעלו את הרמה של התשובות במבחן.

קלנר מסבירה שלפעמים מרוב לחץ, יש נטייה לכתוב את המבחן בשפת הדיבור ולכן, מומלץ לקרוא את המבחן בשנית ולהעלות את המבחן לשפה גבוהה יותר. "כמרצה, בדקתי מבחנים לסטודנטים, שאם הם היו מעלים את המבחן לשלב שפה, הם היו מעלים גם את הרמה של המבחן שלהם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד