072-3300504

סטודנטים ערבים יוצאים למסע לפולין

מדיי שנה יוצאות משלחות של צעירים לפולין, הם עוברים במחנות ההשמדה ומתמודדים עם ההיסטוריה הכואבת והקשה. הפעם, תצא משלחת של ערבים שרוצים ללמוד על ההיסטוריה של העם היהודי

28-04-2014 11:54:00

המסע לפולין הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העם היהודי. הצעירים שיוצאים למשלחת, מתמודדים עם האסון הנורא בתולדתם ומנציחים את קורבנות העם שנרצחו בשואה. הפעם, לא רק יהודים מחליטים להתמודד עם ההיסטוריה הכואבת הזו, אלא גם ערבים.

בשבוע הבא תצא לפולין משלחת של 15 סטודנטים מהמגזר הערבי, הלומדים במכללה האקדמית כנרת. הם יעברו במחנה המוות אושוויץ בירקנאו, בבית העלמין היהודי בוורשה ובאתרי ההנצחה השונים בלודג' ובקרקוב.

סטודנטים מהמגזר הערבי יעברו באושוויץ
סטודנטים מהמגזר הערבי יעברו באושוויץ

לחשוף לרע האנושי
חנן הורוביץ, מנהל דיקאנט הסטודנטים במכללה האקדמית כנרת, יזם את הרעיון לפני כשנה. הוא רצה להוציא משלחת של ערבים בלבד, כדי שיבינו את הרגישות הגדולה של העם היהודי בנושא. "אנחנו חושפים אותם לרע האנושי, לא רק למה שקרה לעם היהודי, אלא גם לצוענים, למוגבלים ולכל מי שנספה בשואה", מסביר הורוביץ.

"הרבה סטודנטים מוסלמים נענו בחיוב לרעיון ונרשמו. הם היו ביד ושם, שמעו סיפור מפי ניצולת שואה והקשיבו להרצאות בנושא התקופה", מפרט הורוביץ.

ולמרות זאת, חלק מהסטודנטים הערבים שיוצאים למשלחת, חוששים מהתגובה שתהיה במגזר הערבי. "כל הכבוד שהם הסכימו לאתגר הזה ולא סירבו בשל הקשיים וההפחדות שעומדים בפניהם. זאת תעודת כבוד להם", מדגיש הורביץ.

חושפים אותם לזוועות שקרו ולכל מי שנספה בשואה
חושפים אותם לזוועות שקרו ולכל מי שנספה בשואה

מתחברים לכאב של העם היהודי
"אינני חוששת מביקורת על החלטתי ברחוב הערבי, אני יודעת שאני עושה את המעשה הנכון", אומרת עאישה עמאש, סטודנטית מג'סר א זרקא, שיוצאת למשלחת לפולין. "יותר מ-50 מיליון בני אדם נרצחו על ידי הנאצים, מתוכם שישה מליון יהודים. רק שכל מעוות יכול להתייחס בשוויון נפש לאותו פשע", היא מוסיפה.

לדעתה של עמאש, כולם צריכים לשמוע על ההיסטוריה המחרידה וללמוד ממנה, "זה סיפור אנושי, כל אחד חייב לשמוע על הזוועות. כולנו בני אדם, גדלתי על ערכים של אהבה וכבוד ולכן הצעד הזה הכי נכון עבורי".

לדבריה, "דווקא אנחנו, סטודנטים מהמגזר הערבי, יכולים וצריכים להתחבר עם הכאב היהודי ועם זיכרון השואה".

הסטודנטים שיוצאים למשלחת, סיפרו כי בני משפחותיהם ומכריהם העריכו מאוד את החלטתם לנסוע למחנות ההשמדה בפולין, ועודדו אותם לעשות כך. עוד הם ציינו כי המהלך גרם לקירוב בין הסטודנטים הערבים לסטודנטים היהודים במכללה.

"אני מאמינה שהצעד הזה יוביל לקירוב בין שני הצדדים, מקבלים אותי פה באהבה, אף פעם לא הרגשתי שאני לא שייכת", מציינת עמאש.

הסטודנטיות הערביות השתתפו בטקס
הסטודנטיות הערביות השתתפו בטקס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד