072-3300504

הדרך לשרוד את התואר בשלום

לאחר שנפטרתם מהסלנג הצבאי, הספקתם לטוס לטיול הגדול ולחזור מבולבלים, הנה מגיע השלב החשוב בחייכם בו אתם מתחילים ללמוד, אבל איך שורדים את התואר? קבלו את המדריך המקיף לסטודנט המתחיל

18-03-2014 15:57:00

מי מאיתנו לא רוצה להגיע להישגים גבוהים ולשמוע את השם שלו תחת הכותרת 'הצטיינות יתרה' בלימודי התואר האקדמי. למרבה הצער יש דברים שכן עומדים בפני הרצון כמו קשיי הסתגלות, קצב הלימודים ולעיתים חוסר התאמה בינך לבין המקצוע הנבחר. שלב אחד לפני שאתם מגיעים למלחמת הישרדות, קבלו כמה טיפים שיסדרו לכם את התואר.

הלוואי ואסיים בהצטיינות
הלוואי ואסיים בהצטיינות

הסוד שבחבורה
חשוב לדעת כי בדרך כלל מאחורי כל סטודנט או סטודנטית מצטיינת ישנו מקבץ מלוכד של סטודנטים שהתגבש במהלך התואר והפך לקבוצת לימוד. אין ספק שחווית הלימוד בקבוצה מעניקה לסטודנט מסגרת מחייבת אליה הוא גם מרגיש שייך.

קבוצת הלמידה מביאה לתוצאות טובות מאחר ולכל אחד מחברי הקבוצה יש מה לתרום ולעיתים היא גם משמשת כסוג של רשת ביטחון. במקרים בהם לא נכחת בשיעור או לא השגת את כל החומר הדרוש למבחן – תמיד אפשר לסמוך על מישהי שסיכמה את כל השיעורים במהלך הסימסטר.

טובה הקבוצה מן האחד
טובה הקבוצה מן האחד

הקורס שיפיל אותך
בבואך לבחירת קורסים בפקולטה כחלק מהתואר, חשוב לשים דגש על שני שלבים חשובים ומשמעותיים, הראשון מבניהם הוא האיך? כלומר יש להבין כיצד פועלת המערכת לרישום הקורסים, באיזה שעות זה קורה, מהו הלו"ז האקדמי וכל זאת, כמובן לאחר שעברת על ההסברים והדרישות של כל קורס וקורס. לעיתים מדובר בשלב מורכב למדי ולכן מומלץ להתכונן אליו בהתאם ולא להגיע לאותו בוקר מלחיץ בו נותרת מחוץ לקורס, מבולבל ואובד עצות.

השלב השני והלא פחות חשוב הוא המה, זאת אומרת איזה קורס מבין כל הסילבוס כדאי לקחת ומה בעצם רוצים להשיג ממנו. חשוב לזכור כי על הקורס להיות מעניין, מאתגר וכן תואם בדרישותיו ללוח הזמנים האישי של כל סטודנט.

המרצה שכל כך תרצה לראות
המרצה שכל כך תרצה לראות

רענון במהלך הסמסטר
הנטייה להישאב לשגרה הסטודנטיאלית היא טבעית ומוכרת. מי לא מצא את עצמו במהלך התואר מחליף מספר כובעים וכך בבוקר אתה סטודנט למשפטים ובערב מתפקד כאחמ"ש בבית קפה השכונתי. בבוקר למחרת אתה שוב סטודנט בפקולטה למשפטים, אך הפעם קצת יותר עייף ופחות מרוכז מאתמול.

במצבים שבלוניים מהסוג הזה האצבע חייבת להיות על הדופק ועל כן חשוב לסמן עצירות ביניים במהלך הסמסטר ולהבין היכן אתה נמצא ביחס לחומר הנלמד והאם נדרשת השלמת פערים בנושאים מסויימים - אין זמן נכון יותר להתחיל לצמצם אותם.

שלא תמצא את עצמך ישן בכל פינה
שלא תמצא את עצמך ישן בכל פינה

ניהול זמנים בתקופת מבחנים
על מנת להשיג גיליון ציונים שתרצה לגזור ולשמור, עלייך להכיר את כל המידע שהמוסד מעניק סביב הנושא הזה, החל מתאריכי בחינות מדוייקים ועד כמה פעמים הינך רשאי להגיש ערעור באותו מקצוע. בנוסף, כמו שאומר המשפט השכיח והמפורסם 'ידע זה כוח', גם כאן ניהול נכון של למידה בתקופת המבחנים ועמידה במטלות שהצבת לעצמך היא הכרחית.

כיום הסטודנטים יודעים הכל מראש ולכן ההתנהלות שלהם צריכה להיות מחושבת, לדוגמא נוכחות סדירה בשיעורים – היא עובדה שמדברת בעד עצמה, זה לא רק עניין של לקבל וי מהמרצה, ישנם דברים שלא מקבלים דרך סיכום או קורס מקוון בהשוואה לנוכחות בשיעור.

עבודה בתחום
אחד מהדברים היותר חשובים במהלך התואר הוא לעשות את הצעד להתחיל לשחות במים של הגדולים. חשוב להבין כי גם אם מדובר בעבודה שהיא בהתנדבות, כל עוד אתה עובד במקצוע אותו אתה לומד, הדבר ממקם אותך בעמדת יתרון על פני האחרים.

העבודה בתחומך עשויה לקדם אותך בהסתכלות עתידית לקראת סיום התואר. ההבנה כי מעבר לגיליון ציונים מעולה ישנם עוד דברים מוערכים במקומות הנחשבים, כמו למשל אותו ניסיון תעסוקתי. בנוסף ההתנסות במהלך התואר עוזרת למקד את עצמך בהמשך הדרך בתוך התחום אותו למדת.

להיות מעל כולם
להיות מעל כולם

קשיים ופתרונות
דליה פלד, יועצת ביחידה לקידום סטודנטים בטכניון, מספרת כי מגיעים אליה סטודנטים עם מגוון של בעיות, "זה יכול להיות עניינים רגשיים, עומסים ולחצים בתקופת המבחנים, קשיים חברתיים, אסטרטגיות למידה וגם הפחד מכישלון. הרבה סטודנטים מתלבטים בנוגע לזהות המקצועית שלהם ומחליטים על מעבר פקולטה בתחילת הסמסטר".

כחלק ממסגרת עבודתה ביחידה, מעבירה פלד קורס חווייתי בסמסטר הראשון של התואר בו היא עובדת עם הסטודנטים על דמיון מודרך, שינויי חשיבה וקונפליקטים יומיומיים בחיי הסטודנט, "האויב הוא תגובת הלחץ של הגוף והמוח וכדי להתמודד איתה יש צורך בעבודה העצמית".

"הרצון והמאמץ לשלוט בתגובת הלחץ הוא משהו שניתן להתאמן עליו וגם חשוב להבין כי הלחץ לא נמצא רק באקדמיה, הוא משהו שמלווה אותנו לכל החיים", מסבירה פלד, היא מוסיפה כי, "כסטודנט אתה חייב להיות ערני לכל מה שקורה מסביב. להבין את השינויים של איך ללמוד לבד ואיך ללמוד ביחד, איך לארגן את הזמן ללמוד כראוי אך עם זאת להמשיך לחיות".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד