072-3300504

מעונות סטודנטים: איפה הכי כדאי לגור?

מקובעים על דירת שני חדרים במרכז העיר? הגיע הזמן לפתוח את הראש, לסגור את הכיס ולהעביר את התואר בלוקיישן חדש. על מעונות הסטודנטים כבר שמעתם?

12-03-2014 15:11:00

יש כמה דברים מרכזיים שמעסיקים את כל המועמדים ללימודים, כשאחת המרכזיות שבהן היא דווקא סוגייה הקשורה רק בעקיפין ללימודים עצמם - איפה אגור וכמה זה יעלה לי.

כשאתה סטודנט אין לך עבודה במשרה מלאה, מה שמצמצם משמעותית את המשכורת החודשית שלך, ועכשיו - לך תמצא דירה שתוכל לעמוד בעלויות שכר הדירה שלה (לא כולל תשלומים נלווים כמו ארנונה, מים וחשמל). בדיוק מהסיבה הזאת הומצאו המעונות, אבל האם זה באמת משתלם?

חוויה של פעם בתואר
חוויה של פעם בתואר

אוניברסיטת בן גוריון
אם בנוף האקדמי שלכם דמיינתם סביבה מדברית סטייל בירת הנגב, הדרך הנכונה לעשות זאת היא כדרכו של עפרי אפרים, סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, שהחליט לגור בשנה הראשונה במעונות האוניברסיטה.

# למה בחרת לגור במעונות?

"הבחירה לגור במעונות התאימה לי מכמה סיבות, הראשונה הייתה כלכלית והשנייה הייתה מהסיבה שלא הייתי בארץ באותה תקופה, זה היה לי פתרון נוח ומהיר".

# עם כמה אנשים גרת?

"התחלתי את הסמסטר הראשון עם שלושה סטודנטים ובסמסטר ב' התווסף סטודנט נוסף. גרתי עם עוד סטודנט באותו החדר ובמהלך השנה הצלחנו לייצר אווירה ביתית ונעימה, אחרי הכל מדובר בארבעה אנשים שגרים באותו בית".

# תקופת המבחנים: שקט או רועש?

"בזכות מבנה הדירה שהכילה שתי קומות, לא הייתה בעיית רעש. הייתי לומד בקומה העליונה ואם הייתי רוצה לצאת מדי פעם מהדירה, היו חדרי לימוד במבנה המקיף של המעונות. לפעמים היו רעשים בצד השני של הדירה, שהייתה מקבילה למועדון, אבל הוא כבר נסגר".

# מה הדבר הכי מיוחד או מוזר שקרה כתוצאה מהמגורים במעונות?

"התחלתי לרקוד סלסה, בכל יום שלישי היה שיעורי סלסלה בחינם ובמהלך השבוע סדנאות מגוונות. בכלל כל האזור היה מגניב, הוא בנוי בצורה מעגלית כשבמרכזו רחבה גדולה של דשא ששם כולם היו נפגשים".

# מה היו היתרונות לדעתך בבחירה לגור במעונות?

"הקרבה הגיאוגרפית לאוניברסיטה היתה יתרון אדיר מבחינתי. העובדה שגרתי עם עוד שותף בחדר גרמה לי להתמקד בלימודים. שנה א' היא תמיד תובענית וחייבים ללמוד בכל הכוח. חוץ מזה השירותים שיש בסביבת המעונות עזרו לי להתנהל, אתה יכול לכבס בזול, ללכת למכולת, וכל פעם שיש תקלות בדירה, משאירים לאב הבית הודעה בדף תקלות ובתוך 24 שעות הוא מגיע לטפל בזה".

# המחיר: 950 - 800 שקלים לחודש, כולל ארנונה.

לא מרגישים לבד
לא מרגישים לבד

מרכז האקדמי רופין
לירז כהן, סטודנטית לתואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול מהמרכז האקדמי רופין שבעמק חפר התרגשה מהמעבר הראשוני מבית הוריה לדירת יחיד במעונות.

# למה בחרת לגור במעונות?

"ידעתי שבשנה הראשונה ללימודים אני לא אצליח גם לעבוד ולשלם שכר דירה ובגלל זה החלטתי ללכת על האופציה הזולה. התחלתי ללמוד בגיל 21 שנחשב יחסית צעיר, זו הייתה התרגשות גדולה בשבילי לצאת מהבית של ההורים ולגור לבד".

# עם כמה אנשים גרת?

"הרגשתי שזה גדול עלי להיכנס לדירה עם שותפים שאני לא מכירה, אז החלטתי ללכת על דירת חדר. זה דרש ממני לשלם קצת יותר, אבל קיבלתי את הפרטיות שלי".

# תקופת מבחנים: שקט או רועש?

"שקט, לא נתקלתי בקשיים בעניין הזה. גרתי בקומה שהיו בה רק עוד חמישה חדרים נוספים וכל מבנה מעונות היה יחסית מרוחק אחד מהשני".

# מה הדבר הכי מיוחד או מוזר שקרה כתוצאה מהמגורים במעונות?

"הסטודנטית שגרה בצמוד אליי הייתה מדריכת יוגה, היא הייתה בתחילת הדרך וחיפשה להתאמן עם קבוצה, התחלתי לעשות אצלה יוגה ואפשר להגיד שמאז לא הפסקתי".

# מה היו היתרונות לדעתך בבחירה לגור במעונות?

"היו לי שכנים ממש נחמדים ונוצר לי מעגל חברים נוסף מעבר למעגל החברים הכיתתי. המעונות ברופין ממוקמים במרחק של שלוש דקות הליכה מהמכללה וזה היה מאוד נוח להגיע 'הביתה' מבלי לחפש חניה או להיתקע בפקקים".

# המחיר: 1,980- 1,620 לחודש, כולל ארנונה ומים.

יוצאים לבר כמעט כל ערב
יוצאים לבר כמעט כל ערב

המכללה האקדמית עמק יזרעאל
המעבר של יוסי גבאי לעמק יזרעאל התברר כאחת ההחלטות הטובות והחווייתיות שהספיק לקחת, את התואר הראשון בתקשורת הוא העביר בעמק עם חבריו באווירה משפחתית.

# למה בחרת לגור במעונות?

"רציתי לצאת מבית ההורים ולקבל חוויה סטודנטיאלית מלאה. בגלל שהלימודים התקיימו במהלך כל השבוע הייתי חייב להיות נגיש. התחבורה הציבורית הייתה מאוד נוחה והמיקום המרכזי של המעונות אפשר לסטודנטים לעבוד במהלך התואר".

# עם כמה אנשים גרת?

"גרתי עם עוד שלושה שותפים. הדירה הייתה מחולקת לארבעה חדרים כשלכל סטודנט היה חדר לבד עם מיטה, ארון גדול, שולחן וספריה. היו לנו גם שתי מקלחות, סלון ומטבח מאובזר. התחשבנו אחד בשני והייתה אווירה טובה בדירה, גם אם זה בנושא כשרות האוכל שהיה לי חשוב. הסטודנטים שאתה גר איתם מגיעים מאותו החוג שאתה לומד, מה שגורם למכנה משותף בין כולם".

# תקופת מבחנים: שקט או רועש?

"בתקופת המבחנים תמיד היה שקט ואם הייתי רוצה ללמוד מחוץ לדירה הייתי הולך למועדון של המעונות".

# מה הדבר הכי מיוחד או מוזר שקרה כתוצאה מהמגורים במעונות?

"הרבה זוגות שגרו איתי במעונות סיימו את הלימודים ברבנות".

# מה היו היתרונות לדעתך בבחירה לגור במעונות?

"האווירה שקיבלתי במעונות הייתה שווה את ההחלטה שלי לגור שם. מכללת עמק יזרעאל באה לקראת הסטודנט והופכת את חוויית המגורים לכיפית וקלה, היה לי חדר לבד בדירה מאובזרת וזה הקל עלי מבחינה כספית.

# התשלום: 880 שקלים לחודש, כולל ארנונה מים וחשמל.

מכללת כנרת בעמק הירדן
גלית סופר ידעה שהיא עומדת בפני חוויה מאתגרת לפני המעבר לעמק הירדן, שם היא למדה את לימודי התואר הראשון שלה בתקשורת.

# למה בחרת לגור במעונות?

"בחרתי לגור במעונות של העמק הירדן מהסיבה שלא יצא לי להכיר את האזור לפני. לא רציתי להתחיל לחפש דירות בקיבוצים, זה לא פשוט כמו למצוא דירה בתל אביב. אני חושבת שבעיקר באזורים רחוקים כמו צפון או דרום הארץ, הבחירה במעונות היא הרבה יותר משמעותית מאשר לימודים שהם במרכז".

# עם כמה אנשים גרת?

"גרתי לבד, הייתי בת 22 וזו הייתה הפעם הראשונה שבה יצאתי מהבית של ההורים. מכללת כנרת מציעה דירת חדר בגודל של 30 - 25 מטר, מאובזר ומרוהט. אף פעם לא הרגשתי בודדה כי הייתה אווירה של קומונה, הדלת הייתה כל הזמן פתוחה".

# תקופת מבחנים: שקט או רועש?

"בתקופת המבחנים כל הסטודנטים נכנסו לאווירת לימודים והפסיקו עם החגיגות, חלק מהם גם היו לומדים יחד".

# מה הדבר הכי מיוחד או מוזר שקרה כתוצאה מהמגורים במעונות?

"בשבתות שכל החברים היו נשארים בעמק, היינו נוסעים באופניים לאגם הנעלם ומעבירים שם את השבת".

# מה היו היתרונות לדעתך בבחירה לגור במעונות?

"זאת פלטפורמה טובה להכיר אנשים חדשים בעיקר שמגיעים למכללה חדשה ודרך טובה להתחבר אליהם. זה הכניס אותי לאווירה יותר סטודנטיאלית".

# המחיר: 1,000 שקלים לחודש.

פעם ראשונה מחוץ לבית
פעם ראשונה מחוץ לבית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד