072-3300504

מתי יבוטל הפסיכומטרי?

הרפורמה החדשה של משרד החינוך מבטיחה שבעתיד לא תצטרכו פסיכומטרי. אבל העתיד עוד רחוק עבור מישהו שרוצה להתחיל בתואר ראשון כבר בשנה הקרובה. אז מתי באמת לא יצטרכו לגשת לבחינה?

הדר גילת | 09-01-2014 12:18:00

אמש (ד') יצא שר החינוך שי פירון עם הרפורמה החינוכית המרעישה – "ישראל עולה כיתה". במסגרת התוכנית יבוטל הפסיכומטרי ויצומצם מספר בחינות הבגרות. אולם, אתם לא צריכים למהר ולבטל את הרישום שלכם ללימודי הפסיכומטרי, מכיוון שמי שרוצה להתחיל ללמוד כבר בשנת הלימודים הקרובה יצטרך בכל זאת להיבחן בפסיכומטרי.

אז למה למרות הכל אתם עדיין צריכים לעשות פסיכומטרי למרות הרפורמה החדשה? ראשית, רק בסוף שנת הלימודים הנוכחית – תשע"ד יוחלט מה יהיו הקריטריונים לשימוש בתעודת בגרות כתחליף לפסיכומטרי. בנוסף, היישום עצמו של התוכנית החדשה - הקבלה ללא פסיכומטרי, מתוכנן רק בעוד שנתיים וחצי, והוא יהיה בתוקף עבור תלמידים שישלימו את תעודת הבגרות במתכונת החדשה, רק החל משנת הלימודים תשע"ז.

במהלך השנתיים הקרובות הצוות הבינאוניברסיטאי למדיניות קבלה, בשיתוף עם מרכז הארצי לבחינות והערכה, יבדוק הגדרות שונות של הצטיינות בבגרות שיאפשרו קבלה לאוניברסיטאות ללא צורך בציון פסיכומטרי. קריטריונים אלו יתבססו על הצטיינות במקצועות בסיסיים ורלבנטיים לחוגי הלימוד השונים, כאשר הם נלמדים ברמה מוגברת (4 או 5 יח"ל).

עוד מוקדם לשמוח על הביטול
עוד מוקדם לשמוח על הביטול
רק בעוד שנתיים
רק בעוד שנתיים

ישראל עולה כיתה – התוכנית החדשה
על פי התוכנית החדשה, בחינות הבגרות יכילו רק 70% מהחומר, ואילו ב- 30% הנוספים יתבקשו התלמידים לכתוב עבודת מחקר. כמו כן, כל מקצועות החובה בבגרות יאוגדו לשלושה אשכולות בחינה מרכזיים: עברית (שיכלול ספרות ולשון), ידע עם, מדינה ועולם (היסטוריה ואזרחות) ואשכול מורשת ותרבות (תנ"ך, תושב"ע, מחשבת ישראל ולימודי דתות).

מקצועות המתמטיקה והאנגלית יישארו במתכונתם הנוכחית ולא ישולבו בתוך האשכולות. בנוסף למקצועות החובה הללו, ייבחן התלמיד לכל היותר בשני מקצועות בחירה.

כמו כן, מספר הבחינות הכולל יצומצם ל- 10 מבחנים, במקום 15 ומי שיצבור 21 יחידות לימוד ומעלה יהיה זכאי לתעודת בגרות.
במסיבת העיתונאים שערך השר פירון, בה דיווח על הרפורמה החדשה, אמר כי המטרה היא להתקדם ברוח הזמן "צמצום מספר הבחינות ימקד את הלמידה, יגדיל את המצוינות. אנחנו זקוקים לתקופת היערכות. כיוון שנערכנו למהלך ארוך טווח נפעל בשתי פעימות".

לדבריו, "למידה משמעותית נועדה לפתח מצוינות של כל תלמיד בתחומי החוזק שלו. מטרת התוכנית היא לא להקל אלא לאתגר את התלמיד. מצוינות היא ערך וצורך, ולצערי פגענו בקדושתו. מצוינות הפכה לציון. מצוינות היא כלי לחיים של שינוי. בחינות הבגרות הן הסמן התרבותי לחינוך בישראל, אך הן הפכו לעגל הזהב. פיתחו תרבות תקצירים.

כאמור, בשלב הזה עדיין לא בוטל מבחן הפסיכומטרי כתנאי קבלה לאוניברסיטאות והמכללות, והדיון על הקריטריונים שיאפשרו זאת יתקיים רק בסוף השנה.

ואם לא הלך לכם טוב בבחינות הבגרות? אתם תמיד תהיו יכולים להשתמש באופציה של הפסיכומטרי, על מנת לתת לעצמכם הזדמנות שנייה להצלחה.

"להתקדם ברוח הזמן". פירון
"להתקדם ברוח הזמן". פירון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד