072-3300504

עיצוב גרפי: מה ההבדל בין תואר לתעודה?

לימודי עיצוב גרפי לתואר אורכים כארבע שנים ונחשבים קשים ואינטנסיביים. אבל מי אמר שחייבים לעשות תואר כשקיימת האופציה ללימודי תעודה? קבלו את המידע שיעזור לכם להחליט מה מתאים לכם

אחינועם מזרחי | 25-02-2020 16:36:00

יש לכם כישרון וחוש אומנותי, אבל אתם פוחדים שלא תוכלו להתפרנס מהיצירתיות שלכם? תתפלאו, אבל עיצוב גרפי, המשלב בין יצירה לטכנולוגיה, מספק המון אפשרויות תעסוקה אחרי הלימודים ויכולים להיות בדיוק בשבילכם.

כיום, התחום המוכר לעיתים כ'עיצוב גרפי' או 'תקשורת חזותית' הוא אחד הפופולאריים בישראל, ומספר רב של מוסדות אקדמאיים מלמדים אותו, בין אם במתכונת של לימודים לתואר ובין אם במסלול ללימודי תעודה.

אז איך יודעים מה הכי מתאים לכם? איפה לומדים כל דבר? ומה הסיכוי למצוא עבודה? קבלו את כל התשובות לדילמות.

עיצוב גרפי - מסלול לתואר
#סוג התעודה?

לימודי עיצוב גרפי לתואר (תקשורת חזותית) נמשכים ארבע שנים, בסיומם ניתן תואר B.design.

#מה לומדים?

משך התואר הוא ארבע שנים, כאשר במהלך השנתיים הראשונות לתואר לומדים מספר קורסי בסיס ברישום, טיפוגרפיה (פונטים), עיצוב, צילום ותוכנות מחשב (פוטושופ, אילוסטרייטור ותוכנות עיצוב נוספות). בשנה השלישית בוחרים תחום עיסוק ספציפי, כגון: עיצוב אינטרקטיבי, וידיאו, אינטרנט, איור ועוד.

#למי זה מתאים?

המכשול הראשון שעומד בפני צעירים הוא בבחינות הכניסה לפקולטות, שנחשבות ארוכות ומורכבות. לאחר מכן, במהלך התואר, הסטודנטים נדרשים לעמוד בהצלחה בכל מטלות התואר, בהן הגשות ופרויקטים שונים.

מרבית המוסדות ידרשו מהמועמדים להציג תיק עבודות, שלרוב ימצא אצל אלו שגילו זיקה מוקדמת למקצוע וכישרון יוצא דופן ולכן עשו זאת בעצמם. אולם מרבית הסטודנטים יצטרכו לעשות קודם ללימודים מכינה, בה הם יגבשו את תיק העבודות שלהם.

בנוסף, לא כדאי לבנות על עבודה במהלך התואר בשל העומס.

#יש דרישה בשוק?

לבוגרי תואר בעיצוב גרפי יש דרישה מאוד גבוהה בשוק התעסוקה, בתחום התקשורת, הפרסום, בחברות הייטק וסטארט-אפ, וגם במסגרת עבודה בסטודיו לעיצוב.

אם ידוע לכם, עוד לפני תחילת התואר, איפה תרצו לעבוד בסיומו, רצוי להקדים ולבדוק את הדרישות - הרבה מקומות עבודה דורשים תואר ולא מסתפקים בלימודי תעודה.

#כמה אפשר להרוויח?

משכורות התחלתיות נעות בין 6,300-8,000 ש"ח, ומושפעות מאופי המשרד המעסיק.

#איפה לומדים?

בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון, ויצ"ו חיפה, מכללת תלתן, מכון אבני, מכללת אמונה ועוד. מוסדות אחרים מאפשרים לשלב לימודים רב תחומיים עם לימודי עיצוב, ומעניקים B.A. כללי ותעודת מעצב גרפי (מכללת עמק יזרעאל).

עיצוב גרפי - מסלול לתעודה
#סוג התעודה?

לימודי תעודה, הנמשכים בין מספר חודשים עד שנה, כאשר בסיומם מקבלים הבוגרים תעודת מעצב גרפי.

#מה לומדים?

המסלול קצר משמעותית מהמסלול ללימודי תואר. במהלך לימודי התעודה נלמדים קורסים בעיצוב גרפי/עיצוב תקשורת חזותית המתמקדים בלימודים טכניים ומעשיים, על מנת להכשיר את התלמידים לעבודה בזמן קצר.

#למי זה מתאים?

בבחירת המסלול הקצר, היציאה לשוק העבודה היא מהירה יותר ותנאי הקבלה קלים יותר (אין צורך בתיק עבודות למשל), אבל ההתמקצעות נמוכה בהרבה וכך גם הפונטציאל התעסוקתי של הבוגרים.

#יש דרישה בשוק?

השוק משווע למעצבים גרפיים במגוון תעשיות, אבל קיימת העדפה ברורה מצד מעבידים לבוגרי ארבעת המוסדות הנחשבים: שנקר, המכון הטכנולוגי חולון, בצלאל וויצ"ו.

#איפה לומדים?

6B, מכון קווים, ג'ון ברייס, מנשר לאומנויות, שנקר ועוד.

עיצוב גרפי - מסלול הנדסאי
#סוג התעודה?

בתום לימודים של שנתיים עד שלוש שנים מתקבלת תעודת הנדסאי תקשורת מטעם מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע).

#מה לומדים?

לכל המכללות יש סילבוס אחיד, הנקבע על ידי מה"ט, אולם כל מכללה מגדירה את התכנים באופן קצת שונה ורשאית להעשיר אותם.

מכיוון שהנדסאי נתפס כמקצוע טכנולוגי, זה משליך גם על המסלול בעיצוב גרפי (או בשמו הנוסף - תקשורת חזותית). הדגש במכללות הוא פחות על חשיבה עיצובית ויותר על השליטה בכלי העבודה. בעוד סטודנט לתואר ראשון בעיצוב יתמקד בפיתוח יצירתיות וחשיבה, הנדסאים יכירו את כלי העבודה השונים לעומק - החל מתוכנות עיצוביות, דרך איור ממוחשב ומכונות.

תחום נוסף שנלמד במכללות להנדסאים ולא קיים כמעט במסלול לתואר ראשון, זה "הפקות דפוס". בתחום זה יש להנדסאים יתרון מובהק על פני הסטודנטים במסלולים האחרים, והם מוצאים עבודה בבתי דפוס כשכירים ועצמאיים.

#למי זה מתאים?

ההבדל העיקרי בין המכללות להנדסאים למסלולי תואר בוגר הוא הגמישות בשגרת הלימודים - המכללות מציעות מסלול יום או ערב (מסלול יום נפרש על פני שנתיים וערב על פני שלוש שנים). אופציה של לימודי ערב לא קיימת בלימודים לתואר ראשון והיא רלוונטית במיוחד לאנשים עובדים ובעלי משפחות.

דרישות הקבלה ללימודים במסלול הנדסאים הן אחידות בכל המוסדות הקשורים למה"ט - הצגת תעודת בגרות בשלושה תחומים: אנגלית, מתמטיקה והבעה. מחוסרי בגרות במקצועות אלו ידרשו לעבור מכינה מקדימה להנדסאים.

# יש דרישה בשוק?

לאחר הלימודים יוכלו בוגרי המקצוע להשתלב במגוון רחב של תפקידים במגוון תעשיות (בדומה לבוגרי תואר ראשון). בשל ההכשרה שלהם, הנדסאים משתבצים הרבה יותר בקלות לתחום של הפקה בבתי דפוס ומפיקי דפוס עצמאיים, ומשתלבים בסטודיואים לעיצוב ובמשרדי פרסום.

בסופו של דבר, בתחרות על מקומות העבודה יש המון משמעות ליכולותיו האישיות של המועמד. אך להנדסאים ניתן יתרון משמעותי בתחום הידע הטכני (אם נדרש מצד הארגון המעסיק).

#איפה לומדים?

אוניברסיטת אריאל, מכון אבני, המכללה הטכנולוגית באר שבע, הטכניון, רשת מכללות אורט (תל אביב, רחובות,ירושלים ונתניה) ועוד.

*הפרטים נמסרו באדיבות רשת מכללות אורט סינגלובסקי

קורסי בסיס במתמטיקה והנדסה. מסלול הנדסאי עיצוב גרפי
קורסי בסיס במתמטיקה והנדסה. מסלול הנדסאי עיצוב גרפי

הנדסאי תקשורת אינטרקטיבית
#סוג התעודה?

לימודים של בין שנתיים לשלוש שנים, בסופם מתקבלת תעודת הנדסאי תקשורת אינטרקטיבית/ הנדסאי עיצוב מדיה מטעם מה"ט.

#מה לומדים?

בשונה מלימודי תקשורת חזותית, תקשורת אינטרקטיבית מתמקדת בכלי תקשורת אינטרקטיביים (תקשורת דו כיוונית) ובתיווך בין המפעיל למשתמש, כמו אינטרנט, סלולאר, טלוויזיה אינטראקטיבית, שידורי לויין ועוד.

#למי זה מתאים?

תקשורת אינטרקטיבית היא תחום עשיר שתופס תאוצה, ומתאים לאנשים שאוהבים טכנולוגיה ועיצוב. לא קיים מסלול לתואר ראשון בתחום. דרישות הקבלה זהות בכל מסלולי מה"ט - הצגת תעודת בגרות באנגלית, מתמטיקה והבעה.

#יש דרישה בשוק?

הבוגרים יכולים להשתלב במגוון תחומים, החל מעיצוב אתרי אינטרנט, תוכנות מולטימדיה, פרסום טלווזיוני, מיתוג חברות ומוצרים ועוד.

#איפה לומדים?

מכון אבני, מכללת ספיר, מכללת רופין, המכללה האקדמית כנרת, המרכז לעיצוב וטכנולוגיה אריאל ועוד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד