072-3300504

הטכניון: הפקולטה להנדסה חקלאית התמזגה עם הפקולטה להנדסה אזרחית

המיזוג מתבצע בתום תהליך ארוך שנמשך מספר שנים ונולד כתוצאה מהשינוי שחל במשקלה היחסי של החקלאות בכלכלה העולמית ובארץ ועליית חשיבותה של איכות הסביבה

| 15-08-2002 10:46:00

הפקולטה להנדסה חקלאית והפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון התמזגו לאחת ויצרו את הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית. פרופסור יורם אבנימלך, דיקן הפקולטה להנדסה חקלאית, אמר כי המיזוג יצר את הקבוצה הגדולה והחזקה בישראל בתחום הסביבה, עם כמאה סטודנטים, חוקרים ועוזרי מחקר אשר יעסקו ביחד במחקר, בלימוד ובהוראת נושאי הסביבה.

דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית יהיה פרופסור אלכסנדר לויפר, המשמש כיום כדיקן הפקולטה להנדסה אזרחית. המיזוג מתבצע בתום תהליך ארוך שנמשך מספר שנים ונולד כתוצאה מהשינוי שחל במשקלה היחסי של החקלאות בכלכלה העולמית ובארץ ועליית חשיבותה של איכות הסביבה.

בפקולטה יהיו שלוש יחידות – 1. הנדסת מבנים, בנייה וניהול; 2. סביבה ומים; 3. תחבורה וגיאודזיה. חמישים סטודנטים ילמדו בשנה הבאה הנדסה חקלאית, במסלול סביבה ומים.

נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, אמר כי מיזוג שתי הפקולטות הינו מהלך מתבקש, הנובע מהעובדה כי המוסד מתאים עצמו כל העת לשינויים ולתמורות בארץ ובעולם. "בנוסף להתיעלות, להתמקצעות ולמיקוד יהיה לפקולטה הממוזגת יתרון לגודל", הדגיש.

המודעות לסביבה אינה מתבטאת רק בתכניות הלימודים בטכניון. גם בניין הפקולטה להנדסה אזרחית על שם יצחק רבין, שייחנך בקרוב בקריית הטכניון, יהיה "בניין ירוק", דהיינו: בניין חוסך אנרגיה. מערכת מיזוג האוויר שלו פועלת על אגירת קור בשעות הלילה, ופיזורו בשעות היום, מערכת הניקוז מפרידה בין מי כיורים למי אסלות ואוויר מסונן מסופק לכיתות הלימוד ולשאר החללים במבנה. לפני תחילת העבודות הועתקו גינת הבניין, העצים והשיחים, לשטח גידול זמני.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד