072-3300504

סקר: באיזה מוסד הסטודנטים הכי מרוצים?

זה ידוע שהאוניברסיטאות נמצאות צעד מאחורי המכללות, אבל עכשיו ברור גם למה: סקר חדש מגלה מהי מידת שביעות הרצון מאיכות ההוראה של מוסדות הלימוד

אחינועם מזרחי | 24-10-2013 10:54:00

סקר של התאחדות הסטודנטים על איכות ההוראה שנערך לאחרונה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ חושף כי הסטודנטים בישראל לא כל כך מרוצים מההוראה במוסד הלימודים שלהם.

מהנתונים עולה כי התנהלות ההוראה בשנת הלימודים תשע"ד במוסדות המקבלים מימון מהמדינה, כמו מכללות ציבוריות ואוניברסיטאות, לא מקובלת על הסטודנטים הלומדים בהן. המוסדות שזכו להערכה הגבוהה ביותר מצד המשיבים הם 'המרכז הבינתחומי בהרצליה' ו'סמינר הקיבוצים'.

מבקרים את רמת ההוראה
מבקרים את רמת ההוראה

מובילות בהוראה: המכללות הפרטיות
הסקר השנתי בודק את שביעות הרצון של הסטודנטים במוסד על פי פרמטרים משתנים כמו רמת הקורסים, טיב ההוראה של המרצים, של המתרגלים ועוזרי ההוראה, יחס המרצים לסטודנטים, אופן קביעת ציונים ותכנית הלימודים לתואר, ומדרג אותם על סקלה שבין 1 ל-5.

על פי התוצאות, פרמטרים כמו 'יחס המרצים לסטודנטים', 'רמת הקורסים', ו'שביעות רצון כללית מההוראה במוסד הלימודים' רשמו אחוזי שביעות רצון גבוהים, בעוד פרמטרים כ'תכנית הלימודים לתואר', 'אופן קביעת ציונים' ו'טיב ההוראה של המרצים' סבלו משביעות רצון בינונית בלבד.

בחלוקה על פי מוסד לימודים, קיבלו המכללות הפרטיות את הציון הגבוה ביותר (4.04) ואילו האוניברסיטאות המתוקצבות והמכללות להנדסה קיבלו את הערכות שביעות הרצון הנמוכות ביותר (3.63 ו-3.26 בהתאמה). הפרמטר שזה להערכה הנמוכה ביותר בקרב הסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות היה 'אופן קביעת הציונים'.

את הציונים הגבוהים ביותר במרבית הקטגוריות, בהן רמת הקורסים, טיב הוראת המרצים, טיב הוראת המתרגלים, יחס המרצים לסטודנטים ותכנית הלימודים לתואר, גרף המרכז הבינתחומי הרצליה. שני המוסדות המתוקצבים שקיבלו את הניקוד הנמוך ביותר במדד קביעת הציונים הם האוניברסיטה העברית והאקדמיה לעיצוב ואומנות בצלאל (3.22 ו-2.81 בהתאמה).

כל תוצאות הסקר: הקליקו לצפייה
כל תוצאות הסקר: הקליקו לצפייה
בראש הטבלה. הבינתחומי  בהרצליה
בראש הטבלה. הבינתחומי בהרצליה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד