072-3300504

מהמרכז החוצה

התרגלנו לכך שתל אביב היא מוקד עלייה לרגל לצעירים וסטודנטים כאחד, אבל מה עם כל אלה שבוחרים לנטוש את המרכז הסואן ולעבור לגור וללמוד בצפון, בדרום או במזרח?

02-10-2013 16:06:00

בכל רחבי העולם קיימת תנועת אנשים מתמדת מהפריפריה למרכז. אחת הסיבות המרכזיות לנדידה היא בעקבות הלימודים. בארץ המצב לא שונה – למרות שעל פניו נראה כי כולם רוצים תל אביבה ונספחותיה, מסתבר כי התנועה זורמת גם בכיוון הנגדי.

ליאור (28), סטודנט למשפטים באוניברסיטה העברית, העתיק את מגוריו מתל אביב לירושלים לפני שלוש שנים. למרבה הפלא, ליאור התקבל גם לאוניברסיטה העברית וגם לאוניברסיטת תל אביב, אך בכל זאת בחר בעיר הבירה על פני עיר מולדתו.

"זה באמת יכול להישמע קצת תמוה, במיוחד לכאלה שנולדו בתל אביב", מתוודה ליאור. "הרבה תל אביבים לא יחלמו בכלל לגור במקום כלשהו שאינו תל אביב, בטח כשמדובר בעיר כמו ירושלים שהיא לא בדיוק העיר הכי ליברלית ומשוחררת שיש.

"למה עשיתי את זה? אני לא לגמרי יודע האמת, זו הייתה החלטה די ספונטנית ונועזת בקטע של למה לא לנסות משהו חדש? גם האופי של האוניברסיטה העברית לעומת אוניברסיטת תל אביב מאוד שונה, אבל יש משהו מאתגר בלהתנתק לפעמים ממה שאת מכיר כל החיים".

העברית או תל אביב?
העברית או תל אביב?

התחיל כברירת מחדל והסתיים כקומונה חמימה
ענבל (27) לעומת זאת לקחה את המעבר לפריפריה באופן עולץ הרבה פחות. ענבל כבר החלה לתכנן הכל בראש, איך תעבור מדירת ההורים ברמת גן לדירה שכורה במרכז תל אביב, תמצא עבודה באיזה בר שכונתי ותרד לים ברגל כל יום שישי. עם זאת, המציאות לא זרמה עם התוכניות של ענבל, שהתבאסה לגלות כי היא לא הצליחה להתקבל ללימודים באוניבסיטת תל אביב. לענבל היה חבל לשרוף שנה שלמה בהמתנה לסבב ההרשמה הבא, והחליטה לקחת צ'אנס וללמוד באוניברסיטת בן גוריון בבאשר שבע ,אליה היא התקבלה.

עם הזמן ענבל גילתה כי החיים בדרום אינם נוראיים כל כך. "בהתחלה היה לי קשה, כי זו הייתה למעשה ברירת מחדל. באר שבע די רחוקה, והיו שבועות שבכלל לא היה לי זמן להגיע למרכז כמו בתקופות מבחנים.

ענבל מוסיפה כי זה אמנם מבאס שאין הרבה אפשרויות עבודה לסטודנטים, אבל בסוף מוצאים. "אין מה לעשות, ביחס לתל אביב ולמרכז, יש בבאר שבע הרבה פחות מקומות שאפשר למלצר בהם למשל. בסוף מצאתי משהו, אבל מה שהיה כיף ממש זה לגלות שלבאר שבע מגיעים המון סטודנטים מבחוץ וממש יוצרים קומונה חמה כזאת. זה משהו שאני בספק רב מאמינה שהיה יכול להתקיים בתל אביב".

פחות עבודה, יותר אווירה. החיים הסטודנטיאליים של ענבל בבר שבע
פחות עבודה, יותר אווירה. החיים הסטודנטיאליים של ענבל בבר שבע

להעדיף את חוג הלימודים על פני האזור הגיאוגרפי
נטע (27) מהרצליה התקבלה ללימודי אדריכלות גם בטכניון בחיפה וגם באוניברסיטת תל אביב. למרות שאופציה של לימודים קרוב לבית אכן יכולה להיות קוסמת יותר, נטע החליטה ללכת על החוג שעשה לה את זה יותר, זה שדווקא ממוקם בחיפה. בהתחלה נטע ניסתה לחיות על הקו של חיפה-הרצליה עיר מולדתה, אך במהרה הבינה כי זה לא ריאלי כל כך. תוך זמן קצר נטע העתיקה גם את מגוריה, ועברה להתגורר בדירת שותפים חיפאית.

במהרה נרקם בין נטע וחיפה סיפור אהבה: "הגעתי לחיפה בגלל שהעדפתי את הטכניון על אוניברסיטת תל אביב, וכבר הפנמתי שבטח בעיר עצמה יהיה לי משעמם ויבש. לא תיארתי לעצמי שאתאהב ככה בעיר – בחופים שלה, ובירוק ובאקלקטיות שלה. אפילו בערב יש מה לעשות.

לדבריה, "יש משהו מאוד מרענן בלהתרחק מהרעש של המרכז, ומהבית ובכלל מהשגרה. בדיעבד, כבר כמה שנים אחרי שסיימתי ללמוד, הייתי חוזרת על הבחירה שלי שוב אם הייתי באותה הנקודה".

סיפור אהבה עם חיפה
סיפור אהבה עם חיפה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד