072-3300504

הבגרות במתמטיקה: כדאי לגשת למועד ב'?

מועד ב' של הבגרות במתמטיקה יתקיים השבוע והציון הגבוה מבין השניים יכנס לתעודה. אז איך תצליחו לשפר? לימדו מטעויות, נוחו היטב ובדקו כל תשובה מספר פעמים

אמנון הרפז, רכז מתמטיקה ביה''ס לחמן | 07-07-2013 13:05:00

ביום חמישי הקרוב יערך המועד השני של בחינת הבגרות במתמטיקה, שנועד לאפשר לתלמידים לשפר את ציון הבחינה הראשונה או, עבור מי שלא ניגש, להשלים את החסר. בעבר, מועדי ב' לא היו עניין מובן מאליו, אבל היום כבר אין מה לחשוש ממבחן נוסף - משרד החינוך לוקח את הציון הגבוה מבין שני הציונים (של מועדי א' ו-ב').

הזדמנות לשפר בלי להמר. מועד ב'
הזדמנות לשפר בלי להמר. מועד ב'

הצלחה בבחינה מתחילה בפתרון
הסיכוי להצליח במועד השני של הבחינה הוא גבוה יותר מהסיכוי להצליח במועד הראשון, כי הניסיון שצבר התלמיד במועד א' והחזרה הנוספת על החומר מכינה אותו טוב יותר לקראת הבאות. ועדיין, יש כמה תהליכים שכדאי לעבור, לפני שניגשים לבחינה:

פתרו קבוצה של תרגילים לפי נושאים ותכננו את התרגול כך שיתאים לרמת הקושי של הבחינה שכבר עשיתם, או אפילו רמה מעליה. לאחר מכן, בדקו את התשובות ונסו להבין את השגיאות שנעשו. סמנו שגיאות טיפוסיות ושאלות שהתקשיתם לפתור.

בצעו סימולציה של בחינות אמיתיות כדי לדעת לתכנן נכון את הזמן שנדרש לפתרון הבחינה. בתכנון הזמן יש לקחת בחשבון שאין להיתקע על שאלות קשות ויש להשאיר זמן על מנת לבדוק את המבחן בסוף הבחינה.

מכל טעות חייבים ללמוד – ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר באמצעות הפתרון. קראו פתרונות מפורטים ונסו להבין אותם היטב.

ימים ספורים לפני הבחינה בצעו חזרה על החומר, ובעיקר על סוגי השאלות שהתקשיתם לפתור בעבר. זה הזמן לרכז את השגיאות האופייניות לכם ולוודא שהן לא תחזורנה בבחינה.

זה הזמן להימנע משגיאות. מועד ב'
זה הזמן להימנע משגיאות. מועד ב'

כל תשובה בודקים כפול שלוש
ערב הבחינה אפשר להניח עטים וסרגלים. השתדלו לא לתכנן את הלימוד כך שיגלוש לערב האחרון, הקפידו לישון היטב בלילה והכינו מבעוד מועד עטים, עפרונות, מחק, סרגל ומחשבון וגם אוכל ושתייה לפי הצורך.

מומלץ לגשת לשירותים לפני הבחינה כדי לא להיות מופתעים במהלכה.

שימו לב היטב לא לדלג על סעיפים במהלך הבחינה, לא להתפזר בחשבונות פשוטים, לא לדלג על שלבים במבחן ולא להתעכב ממושכת מדי על שאלות קשות.

בשאלות אליהן נלווים שרטוטים, יש לציין על גבי טופס הבחינה כל בניית עזר או הוספת אות. תלמידים מאבדים נקודות בשל טעות נפוצה - הם מסתמכים על השרטוט שבטופס הבחינה ומשתמשים בו, ושוכחים לעדכן גם את השרטוט שנמצא על גבי הטופס שמוגש לבודק.

אל תגישו את הבחינה עד שתבדקו אותה שלוש פעמים. בפעם הראשונה בדקו האם הפתרון מובן וקריא והאם עניתם על כל סעיפי השאלות. בפעם השנייה וודאו שכל הסימונים ישנם ובפעם השלישית עיברו על כל החישובים.

אם פתרתם יותר שאלות מהנדרש מחקו את השאלות המיותרות, אחרת הבודק עלול להחשיב בציון את התשובות שאתם לא בטוחים בהן, במקום לכלול את אלו שאתם מחשיבים למצוינות.

אם יש לכם זמן, רשמו את התשובות שקיבלתם על דף נייר או על טופס המבחן, על מנת שתוכלו להשוות אותן עם התשובות המתפרסמות לאחר הבחינה בכלי התקשורת ובאתרים השונים.

זכרו: מי שמעתיק מסתכן בפסילת הבחינה ובעונשים כבדים נוספים. בנוסף, תלמיד שמעתיק מפסיק לחשוב ויתקשה בפתרון שאלות שלא העתיק מחבריו.

* הטיפים באדיבות אמנון הרפז, רכז המתמטיקה של בית הספר לבגרויות ופסיכומטרי לחמן

הכינו עצמכם מראש
הכינו עצמכם מראש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד