072-3300504

בחירות: את מי מעדיפים הסטודנטים בבן גוריון?

מדגם בחירות שנערך באוניברסיטת בן גוריון, מצא כי הסטודנטים בנגב תומכים במפלגת העבודה ובשלי יחימוביץ'. כמה אחוזים הצביעו למפלגה שנמצאת בשלטון?

אחינועם מזרחי | 23-12-2012 11:46:00

אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב ערכה, למעלה מחודש לפני קיום הבחירות לכנסת ה-19, מדגם בחירות, בו השתתפו כ-5,000 סטודנטים. בתהליך המדגם, שנמשך שלושה ימים (17-19/12), שלשלו אלפי הסטודנטים לתיבת הקלפי פתק, ובו שם המפלגה בה הם תומכים ושאותה ירצו לראות, נכון לאותו רגע, בראש ההנהגה הישראלית.

על פי מדגם הבחירות המדומה, מפלגת 'העבודה', עם 21.6 אחוזים מקולות הבוחרים, היא המפלגה שהסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון היו רוצים לראות בשלטון, ושלי יחימוביץ', העומדת בראשה – ראשת הממשלה הבאה של ישראל.

בשונה מהסקרים הנערכים במסגרת ארצית, הממקמים את מפלגת 'הליכוד ביתנו' בראש הרשימה, רק 10.5 אחוזים מהסטודנטים בחרו להעניק למפלגה את קולם. אחוז דומה של קולות ניתן למפלגה בצידה השני של המפה הפוליטית – 'מרצ'. 'יש עתיד', בראשות יאיר לפיד, זכתה ל-15.5 אחוזי הצבעה, ואילו 'התנועה', של ציפי לבני, קיבלה 6.1 אחוזים מהקולות בלבד.

הזוכים הגדולים. העבודה
הזוכים הגדולים. העבודה
במקום השני. הבית היהודי
במקום השני. הבית היהודי

מאמינים ב'עלה ירוק' יותר מב'התנועה'
את המקום השני ברשימה (19.5%), העניקו הסטודנטים למפלגת הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט, בעלת הצביון היהודי-ציוני. מנגד, נרשמה פופולאריות מפתיעה בקרב הסטודנטים למפלגה הליברלית עלה ירוק (7%), והיא מוקמה במקום השישי ברשימת המפלגות המובילות את הבחירות לכנסת.

ביום עריכת המדגם (ב') הגיעו לאוניברסיטת בן גוריון, קמפוס באר שבע, מועמדים מכל המפלגות המרכזיות, כדי לשכנע את אלפי הסטודנטים לשים את הפתק שלהם בקלפיות המדגם שהוצבו באוניברסיטה. המפלגות המרכזיות המתמודדות בבחירות הקימו דוכנים והמועמדים המובילים הגיעו למקום על מנת לנסות ולהשפיע על תוצאות המדגם. בין הפוליטיקאים שביקרו בקמפוס: נפתלי בנט (הבית היהודי), אריה אלדד (עוצמה לישראל), עמרם מצנע (קדימה), עופר שלח (יש עתיד), איציק שמולי (העבודה) ועוד.

"ציבור הסטודנטים שלנו מגוון ביותר וכולל את כלל המגזרים, כך שהתוצאות יכולות לשקף באופן מהימן את הלך הרוח בקרב ציבור הסטודנטים בפרט והציבור הישראלי בכלל", אמר יושב ראש אגודת הסטודנטים של בן גוריון, נתי חסון. נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופסור רבקה כרמי, הוסיפה: "ציבור הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון מקדש ערכי דמוקרטיה ושוויון לצד מחויבות לאומית וחזון ציוני. אני מקווה שמדגם בן גוריון יהפוך לניר הלקמוס של מערכות הבחירות במדינת ישראל".

מדגם מייצג? אוניברסיטת בן גוריון
מדגם מייצג? אוניברסיטת בן גוריון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד