072-3300504

בית בקמפוס: אוניברסיטת חיפה

מעונות חיפה כוללים סטודנטים לתואר ראשון, שני, תלמידי חוץ וזוגות נשואים מכל מגוון הקשת של האוכלוסייה. למגורים מתלווים שירותים רבים ומחירם 625 שקלים ומעלה

יסמין לידסקי | 26-11-2012 16:19:00

פרויקט המעונות הגדול יוצא לדרך עם האוניברסיטה אולי היפה ביותר בישראל אוניברסיטת חיפה. במעונות חיפה יש שמונה מתחמי מעונות, כאשר שלושה מתחמים נמצאים בתוך הקמפוס. בסך הכל יש במעונות אוניברסיטת חיפה 1113 מיטות על כ-18,000 סטודנטים ומתוכם כמאה מיטות מוקצות לזוגות נשואים. "אנחנו דיירים מכל מגוון הקשת של האוכלוסייה, רב תרבותי, אנשים מחו"ל ומאוכלוסיות מגוונות", אומרת אוסנת וינשטיין מנהלת מעונות הסטודנטים.

מעונות פדרמן
משכנות פדרמן הינם המעונות הישנים יותר במתחם ובהם דירות שמתחלקות לשלושה חדרים, שני שותפים בכל חדר, מטבח, סלון ושירותים משותפים ובסך הכול שישה אנשים בדירה. במעונות אלו בדרך כלל גרים סטודנטים לתואר ראשון והם משלמים 625 שקלים לחודש, כולל כל החשבונות למעט חשמל.

מעונות טליה
משכנות טליה הינו מתחם המעונות החדשים יותר ובהם דירות שמתחלקות לשלושה עד שישה חדרים. הדירות בעלות שלושת החדרים ישויכו לסטודנטים בתואר שני ובעלות ששת חדרים ישויכו לתואר ראשון, אך בניגוד למשכנות פדרמן, פה כל סטודנט זוכה לחדר פרטי. בכל חדר יש שירותים ומקלחת צמודים ובדירה ישנם סלון, מטבח ואזור ישיבה משותף. על חדרים אלו משלמים הסטודנטים 860 שקלים לחודש, כולל כל החשבונות פרט לחשמל.

מעונות לזוגות נשואים
במעונות טליה ניתן למצוא גם דירות לזוגות נשואים, הדירות מחולקות לשני חדרים ובכל דירה מטבח, פינת אוכל, סלון ומקלחת ושירותים. תעריף שכר הדירה כאן הוא 1505 שקלים לחודש כולל כל החשבונות למעט חשמל.

קריטריונים לקבלה
החוזה במעונות הוא לשנה ובכל שנה צריך להגיש בקשת חידוש חוזה מחדש והתשובה לבקשה תלויה בניקוד של הקריטריונים אשר כוללים שקלול של ציונים, מצב סוציו אקונומי,מצב בריאותי, הכנסה לנפש וכן מרחק גיאוגרפי מהאוניברסיטה, למרות שגם סטודנטים שגרים בחיפה בהחלט יכולים להתקבל. זוגות נשואים יהיו זכאים לדיור רק אם נישואיהם אושרו על ידי משרד הפנים, או שהם מתעתדים להתחתן עד 3 חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים. על שני בני הזוג להיות סטודנטים, ולפחות אחד מהם באוניברסיטת חיפה.

שירותים נוספים
במעונות ישנם שלל שירותים כמו חניה, מינימרקט, חדרי כביסה, בית כנסת, חדר מחשבים ומועדון בו מתקיימות פעילויות שונות כמו מסיבות, חוג סלסה וערב סרט אחת לשבוע.

החיים הסטודנטיאלים
"אני גר במעונות כי זה קרוב לאוניברסיטה, יש אחלה חדרים, אחלה שירותים וזה גם זול אז היתרונות עולים על החסרונות", אומר גיא סנדר, סטודנט לתואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטת חיפה. "בערב מעשנים נרגילה, יש ערבי סרט לפעמים, מסיבות לפעמים ובעיקר יושבים בטיילת", הוא מוסיף.

"יש במעונות אווירה רצינית, אנשים רציניים מבחינת הלימודים והזמן שמשקיעים בלימודים", אומר ווליד חזני, סטודנט לתואר שני במדעי המדינה ושותפו לדירה של סנדר. "אבל יש לנו את הזמן הפנוי בערב לנצל את החיים השגרתיים שלנו ולעשות מה שאנחנו רוצים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד