072-3300504

פתיחת שנה: סטודנטים טריים מדברים

לכבוד תחילת שנת הלימודים אספנו כמה צעירים שבקרוב מאוד יקבלו את הסטטוס 'סטודנטים טריים' שיספרו לנו כל החלומות והקשיים

יסמין לידסקי | 15-10-2012 14:28:00

עבור מרבית הסטודנטים בשבוע הבא תפתח שנת הלימודים והם יתחילו ללמוד לימודים גבוהים לראשונה בחייהם. רגע לפני, כשהפחדים מקננים, הציפיות גוברות והסקרנות מתפשטת, קבלו כמה סטודנטים טריים שמדברים על איך בחרו את התחום ואת מוסד הלימודים וממה הם הכי חוששים.

ספיר (24) מכפר סבא, מתחילה שנה ראשונה ללימודי עיצוב טקסטיל במכללת שנקר, עובדת בשירות לקוחות של אתר אינטרנט. "בחרתי ללמוד את התחום הזה כי זה תחום של עשייה ואני מאוד מתחברת לעבודה עם חומרים, יצירה ודמיון ומעבר לכך אפשר לקחת את זה להרבה מקומות ואופציות ההשתלבות בשוק העבודה הן נרחבות יותר מאשר בתחומי עיצוב אחרים".

לדבריה של ספיר, היא אומנם לא תמיד הייתה טיפוס יצירתי ואפילו לא התעסקה בזה קודם לכן, אבל אחרי שהתחילה את המכינה בשנקר וקיבלה שם הכוונה אישית היא ידעה שזה התחום שלה. "לא רציתי לעשות תואר לשם תואר וידעתי שתחום העיצוב מעניין אותי אז הלכתי למכינה ושם לאט לאט התחדדו לי החושים. אני לא מגיעה למוסד הלימודים עם ידע מקדים, אלא באה שילמדו אותי ואני מקווה ששנקר הוא באמת מוסד לימודים שתומך בסטודנטים כי זה מקצוע תובעני שדורש המון שעות של השקעה ולפעמים יש ציפייה מהסטודנטים שהם צריכים להיות עילוי – אבל זה ממש לא ככה".

אלונה (25), מקיבוץ בדרום הארץ מתחילה תואר ראשונה בלימודי ממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. עד היום עבדה כברמנית בבר בדרום, אשר לקחה חלק פעיל בהקמתו. "בחרתי ללמוד את התואר הזה כי הנושא של פוליטיקה מאוד מעניין אותי ובעיקר הסכסוך הישראלי פלסטיני. היה לי חשוב ללמוד משהו שבאמת מעניין אותי", היא אומרת.

"הבחירה שלי גם קשורה מאוד לעובדה שאני גרה בעוטף עזה והמצב הביטחוני שם משפיע עלי באופן יומיומי ואני רוצה למצוא פתרונות למצב הזה. אני אומנם לא מתיימרת להיות ראש ממשלה, אבל לדעתי לאנשים שמגיעים מהדרום קל יותר להבין את הדברים כי הם חווים אותם על בשרם".

עבור אלונה לא רק תחילת הלימודים מרגשים ומלחיצים, אלא גם המעבר למרכז הארץ וההתמודדות החדשה בגפה. "מלחיץ אותי שלא יהיה לי זמן לעבוד בגלל העומס בלימודים ובנוסף, אני חוששת קצת מכל ה'שופוני' הזה שיש ברייכמן כי אני לא כזאת וחוששת שאולי הסטיגמה על המכללה היא קצת נכונה, אבל מצד שני אני יודעת מה אני שווה ויודעת שיהיה בסדר".

להתרגל למצב החדש
להתרגל למצב החדש

כשקשה לי אני נותן גז, כשקל אני זורק
בן (25) מיוקנעם מתחיל ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות במרכז האקדמי הכרמל, עובד כמאמן במכון כושר ומתכנן להמשיך לעבוד בתחום הזה במהלך התואר. "בחרתי את התחום הזה כי אני מתחבר לתחום של המנהל יחד עם הערך המוסף של החוקים של מערכת האוצר, הנתונים הפיננסיים וכל מה שמסביב, את המוסד בחרתי כי התואר מותאם לאנשים עובדים וזה היה לי חשוב", אומר בן ומוסיף כי הציפיות שלו מהתואר הראשון אינן מהמוסד האקדמי, אלא יותר מעצמו. "מעצמי יש לי יותר ציפיות כמו לדבוק בלימודים, להשקיע ולקחת את זה ברצינות. ברגע שקשה לי אני נותן גז וכשקל לי אני זורק, אז עדיף שיהיה לי קשה".

ליאת (24) מתל אביב, מתחילה שנה ראשונה ללימודי משפטים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. בעברה התחילה לימודי מנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה מתוך מטרה שהתגשמה לעבור לתואר בחשבונאות. "הלכתי ללימודי חשבונאות מלכתחילה כדי לרצות את ההורים שלי ושם גיליתי שאני מתחברת מאוד לקורסים במשפטים", היא מספרת ומעידה על עצמה שלמרות שהתחילה כבר ללמוד פעמיים שנה ראשונה ללימודים, היא עדיין מתרגשת מהבחירה שלה. "את האמת שמשפטים תמיד עניין אותי אבל לא הלכתי על זה כי יש עודף של עורכי דין בשוק, אבל אני מאוד מתרגשת ושמחה שאני בסוף הולכת ללמוד משהו שאני אוהבת ולא משהו בכוח".

ללמוד משהו שבאמת אוהבים
ללמוד משהו שבאמת אוהבים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד