072-3300504

חיים בסדרת קולג' אמריקאית

בכל אוניברסיטה יש את האחים התאומים, הבלונדינית שמנצלת את הלוזר והזרקן שמגיע אחת לחודשיים. הנה תקציר סדרות הקולג' האמריקאיות, שיעשו לכם את שארית החופש

אחינועם מזרחי | 30-08-2012 13:04:00

לקראת החזרה ללימודים, זה הזמן לטנף את המוח עם קצת טראש תוצרת חוץ.

אפשר לעשות סטארט-אובר ולהיזכר בשנות ה-90 הצבעוניות, או להפעיל את אחד מאתרי הצפייה הישירה, ולהקדים את כולם בפרקים מעונה שעוד לא שוחררה לערוצי הטלוויזיה הישראליים.

חיים בסרט אמריקאי
חיים בסרט אמריקאי

90210: הקולג' (1990-2000)
מי שנמצאים כיום בסוף לימודי התואר הראשון/ תחילת לימודי התואר השני, מגלגלים שני זיכרונות חזקים מאותה תקופה: את ברנדון וברנדה וולש, ואת מיכל ינאי בתור קלי טיילור. בוורלי הילס הייתה סדרה שראו כולם, בעיקר בגלל שהיו אלו שנים דלות בהפקות טלוויזיוניות.

בעונות הראשונות של הסדרה ליוו צוות המפיקים את האחים וולש, את קלי, דילן, סטיב, דונה, דיוויד ואנדריאה (בסדר החשיבות הזה) בשלבים הראשונים של בגרותם בבוורלי הילס, מיקוד 90210.

אחרי שהם מסיימים ללמד כמה לקחים חשובים בנושאי התמכרות לאלכוהול, אובדן בתולים והורות במבחן, ומתחילה העונה הרביעית בהצעות נישואין, חתונות, הריונות בלתי רצויים, ועוד נושאים הרי גורל, שכל סטודנט וודאי מתחבט בהם השכם והערב.

כשהכול היה דרמטי. בוורלי הילס
כשהכול היה דרמטי. בוורלי הילס

אחת שיודעת (2007-היום)
סדרת הטלוויזיה האמריקאית 'אחת שיודעת', או באנגלית 'גוסיפ גירל', היא שיקוף מושלם של השינויים שעברנו משנות ה-90 ושל תחומי העניין שלנו. בקצרה, זוגיות היא עדיין הדבר שעומד בראש מעייניו של כל סטודנט ממוצע, וההתרחבות השימוש באינטרנט, כפי שחששתם, מערימה קשיים לרוב.

הסדרה מסופרת על ידי בלוגרית המכונה "אחת שיודעת", וסובבת את חייהם של חבריה המפונקים הגרים במנהטן. במהלך העונה השנייה הדמויות נמצאות בשנת הלימודים האחרונה שלהם בתיכון, ומנסות להתקבל לאוניברסיטאות שונות באמריקה: ייל, בראון וקולומביה.

כוכבת הסדרה לא מוכנה לתלות את עתידה בכישוריה בלבד, ומשיגה את מבוקשה על ידי פרסומים מרושעים אודות חבריה בזירת המלחמה המודרנית: האינטרנט. בעונה השלישית כולם מתחילים ללמוד והבלגאן חוגג.

תופעה חברתית. אחת שיודעת
תופעה חברתית. אחת שיודעת

הצלצול הגואל: שנות הקולג' (1993-1994)
סדרת ההמשך לסדרה המצליחה "הצלצול הגואל", מתמקדת בזאק מוריס המתחיל את לימודיו באוניברסיטת קליפורניה ביחד עם סלייטר, סקריץ' וקלי אהובתו (למרבה המזל, במציאות, תחלופת האנשים בין התיכון לאוניברסיטה היא גבוהה הרבה יותר, אפילו במדינה קטנה כמו ישראל).

קלי היא אהבתו הבלתי ממומשת של זאק במשך ארבע השנים בהם שודרה "הצלצול הגואל", וגם לאחר מכן בסדרת ההמשך, עד פרק הסיום של הסדרה השלישית "חתונה בלאס וגאס", החותם את גורלו של כל בחור שבילה את תקופת הלימודים שלו בהתפרפרויות – חתונה.

טיפאני טיסן, המשחקת את קלי קפוסקי, תופיע בשנת 1994 בתור ואלרי מאלון בעונה החמישית של בוורלי הילס.

החיים הם שעשוע. הצלצול הגואל
החיים הם שעשוע. הצלצול הגואל

גריק (2007-2011)
ואם כבר קיצ', נמשיך בקומדיית הקולג' האמריקאית 'גריק', שעוקבת אחר ראסטי קארטרייט – גיק מחונן וצמא למסיבות, שעושה את צעדיו הראשונים בקולג'.

קארטרייט נפגש בטיפוסים שתואמים את הסגנון האמריקאי: ביצ'יות, ספורטאים, סטלנים ושאר דמויות סטריאוטיפיות, והעלילה היא לא משהו שלא ראינו בעבר: כולם מחפשים אחר אהבה, חברות ופריקת עול.

כנראה שלא תמצאו באף אחת מהדמויות את האנשים בהם אתם נתקלים באוניברסיטה, ולא תראו בהתפתחויות העלילתיות פתרונות שיכולים להילקח בחשבון. אבל זה משעשע, לא מצריך מחשבה מרובה, ומוציא אותנו לרגע משגרתיות קודרת, למצבים עגומים עוד יותר.

דמויות קיצון. גריק
דמויות קיצון. גריק

סטודנט חופשי (2001-2002)
רשת פוקס שדרה את התוכנית העוסקת בבחור בשם סטיב, המאמין שעם סיום התיכון הוא יוצא לתקופה חדשה ומרגשת באוניברסיטה. לרוע מזלו, אביו, שהתגרש לאחרונה, מצטרף גם הוא לקולג', וחייו כחיי כל סטודנט שמיילדו נמצא בכל מקום אליו הוא הולך.

המגע של יוצר הסדרה ג'אד אפטאו (שיצר גם את 'גריק') מורגש בהומור שלה, ולמרות הכישלון המסחרי של התוכנית היה לאפטאו מזל לפגוש על הסט את השחקנים, שלאחר מכן יככבו בסרטיו (סת' רוגן, ג'יימס פרנקו, וויל פארל, בן סטילר ועוד).

הסתכלות צינית. סטודנט חופשי
הסתכלות צינית. סטודנט חופשי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד