072-3300504

טיפים להצלחה בבחינות הלשכה

רגע לפני תחילת מרוץ הלימודים לבחינות הלשכה, אספנו לכם טיפים חשובים לצליחת הבחינה המבעיתה. קחו נשימה עמוקה ותתכוננו לרדת למחתרת לחודשיים של שיזוף מהמנורה

יסמין לידסקי | 13-08-2012 12:11:00

בעוד כשבועיים יפתח מרוץ הלימודים של מתמחים רבים מכל רחבי הארץ במטרה אחת: לצלוח את בחינות המאיימות של לשכת עורכי הדין. בחינה אחת שמכריעה חמש שנות עבודה וחודשיים מפרכים של למידה.

הבחינה בנויה ממאה שאלות אמריקאיות ואורכה שלוש שעות וחצי, כאשר הקושי המרכזי בה הוא המסות הגדולות של החומר שיש ללמוד בעל פה והעובדה שבניגוד למה שמורגלים הסטודנטים כל התואר, בבחינה הזו אין הבחנה בין עיקר לתפל ועל המתמחה ללמוד את החומר על בוריו, כולל הפרטים והניואנסים הקטנים ביותר.

כאילו שזה לא מספיק, בשנים האחרונות הועלה ציון המעבר של בחינות הלשכה וציון הסף עומד על 65. העלאת ציון הרף והמבחנים הקשים בשנים האחרונות אינם מגיעים יש מאין ומדובר בניסיונות חוזרים ונשנים של לשכת עורכי הדין לחסום את שערי המקצוע למספר רב של מתמחים.

אחד המבחנים הקשים ביותר שזכורים מהתקופה האחרונה הוא המועד של נובמבר שנה שעברה בו היו 50% נכשלים - המספר הגבוה ביותר של מתמחים שלא עברו את הבחינה עד היום.

ישורת אחרונה
ישורת אחרונה

עשה ואל תעשה – רגע לפני המבחן
תנשמו עמוק

קודם כל מומלץ להירגע. אומנם מדובר במבחן חשוב אבל עדיין לא הגיע סוף העולם ויש לפניכם די והותר זמן כדי לדעת את החומר בעל פה.

בחירת קורס מתאים

חשוב לבחור קורס שמתאים לשיטת הלימוד שלכם. על כן לפני שאתם נרשמים לחברה מסוימת, מומלץ לבדוק היטב באיזה שיטת לימוד היא דוגלת, כאשר ההבדל המהותי בין החברות המובילות בשוק נעוץ בכמות החומר בספרים. ישנן חברות שדוגלות בלמידה רחבה וכוללות בספרים שלהן הסברים מעמיקים ולעומתן ישנן חברות שדווקא בוחרות בהסברים מצומצמים המחילים את הדרוש בלבד ולא מילה מעבר לכך. כל אחד יודע מהי שיטת הלימוד שטובה ונכונה עבורו ומומלץ לבחור את הספרים על פי שיקול מושכל ולא בשיטת העדר.

לא להמציא שיטות לימוד

חשוב לדבוק בשיטת הלימוד של הקורס או של ספרי הלימוד שבחרתם ולא "ליפול" לשיטות הלימוד המוכרות לכם מהתואר. למשל גם אם אתם מורגלים ללמוד על ידי סיכום החומר, לא ניתן לעשות זאת בבחינות הלשכה כי אתם תטבעו בכמויות החומר. על כן, חשוב לפתוח את הראש לשיטות לימוד שונות ולסמוך על החברות ללימוד בחינות הלשכה.

להציב מטרה

תציבו לכם כמטרה לקרוא את החומר שלוש קריאות, עם זאת חשוב לקחת בחשבון שמה שיותר חשוב מהמטרה זו גם הדרך, לכן אם לא הספקתם שלוש קריאות, אבל קראתם את החומר פעמיים בצורה קפדנית, זה יכול להספיק לכם ויעשה את העבודה בצורה טובה יותר מאשר לקרוא את החומר שלוש פעמים ולא להבין מילה.

תעלו את שעות הלימוד בהדרגתיות
תעלו את שעות הלימוד בהדרגתיות

תנו לעצמכם ליהנות מהחודש הראשון
לחלק את הזמן לחצי

לא כדאי להתחיל מהתחלה במלוא המרץ, אלא לעלות את שעות הלימוד היומיות בהדרגה, ובדומה למרוץ – לשמור כוחות לסוף. החודש הראשון הוא יחסית קליל וחלקכם אפילו ירגישו תחושת חופש קלה. אחרי שעבדתם קשה בהתמחות במשך שנה שלמה פתאום אתם בבית, חופשיים ונינוחים. הניחו לעצמכם ליהנות מהתקופה הזאת כי בחודש השני ההרגשה תעלם כלא היתה.

למצוא את האיזון

גם אם אתם ממש בליינים, מאד לא מומלץ לצאת כל ערב ולשתות, כי צריך לקחת בחשבון שלמחרת צפוי לכם יום ארוך. מצד שני, גם אל תגזרו על עצמכם חיי נזירות למשך חודשיים, אלא מצאו את שביל הזהב.

לפתור בחינות

אין מנוס מסימולציות כי זאת הדרך הטובה ביותר ללמוד, לכן גם אם לא הספקתם לקרוא את החומר שלוש פעמים – כפי שרציתם, עדיף לזנוח את הקריאה הנוספת ולעבור לפתירת מבחנים. ציון טוב בסימולציה בהחלט יעלה לכם את הביטחון ויגרום לכם לתחושת מוכנות – שאולי תפתיע אפילו אתכם.

אל תגזימו עם הבילויים
אל תגזימו עם הבילויים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד