072-3300504

מסיימים את התואר ובורחים לחו''ל

במשך שלוש שנים הם יושבים ולומדים, אבל החלום האמיתי הוא לקום ולהסתובב בעולם. הנה כמה אנשים שסיימו את הלימודים ובמקום לחפש עבודה, העדיפו לצאת לטייל

יסמין לידסקי | 24-07-2012 14:23:00

ישראלים ידועים בכך שהם אוהבים לטייל ומזה כעשור צעירים רבים אחרי צבא יוצאים ומטיילים ברחבי בעולם, אבל לאחדים גם זה לא מספיק והם מחכים לסיים את התואר כדי לצאת לעוד טיול ארוך - רגע לפני שמתחילים את החיים האמיתיים.

נטלי פיגנבלט, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים, שיווק ומשאבי אנוש במסלול האקדמי המכללה למנהל סיימה את התואר ונסעה לטייל שנה בסין, יפן והונג קונג. "אחרי הצבא עשיתי רק טיול חפוז לארצות הברית", אומרת פיגנבלט. "אז במשך כל התואר שמעתי סיפורים של אנשים מכל רחבי העולם ורק חיכיתי לטייל כבר בעצמי".

לדבריה, בזמנו היא לא חששה לשים את החיים ב'הולד' ולטייל שנה במזרח, אבל בדיעבד היא אומרת זה לא היה צעד חכם להמשך דרכה המקצועית.

"לא היו לי את החששות של למצוא עבודה כי הייתי אחרי שלוש שנים של עשייה והייתי צריכה אוויר, אבל אחרי שטיילתי אני אומרת שזה לא הצעד הנכון לעשות כי שרפתי את המוח בכיף בכל מיני מקומות, ורק התרחקתי מהעולם הזה של עשייה. אתה שוכח מה למדת ועובר להיות בפאזה אחרת. מההיבט המקצועי יותר נכון לדעתי ללכת ולעבוד אחרי התואר, להתברג בחברה ולטפס למעלה. כשכולם עשו את זה אני טיילתי".

פיגנבלט מספרת כי הטיול הוא התקופה החוויתית בחייה, אך מסייגת את הדברים בחזרה הקשה ארצה. "לקח לי המון זמן להסתגל חזרה לעבודה ולחיים", היא אומרת.

"קשה להרגיל את עצמך למשמעת היומיומית הזאת שקיימת בתואר כי את קמה כל יום ללמוד, ומעבר לזה אני חושבת שאם הייתי מטיילת לפני התואר הייתי לומדת משהו אחר. נחשפתי לדברים אחרים ובגלל זה אני חושבת שכדאי לטייל לפני התואר – זו תקופה שרואים בה את החיים אחרת"

מההיבט המקצועי יותר נכון ללכת לעבוד
מההיבט המקצועי יותר נכון ללכת לעבוד

הרצון לראות עולם חזק מהחששות
הילה שפיר, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ממכללת רופין, סיימה את התואר ונסעה לטייל שמונה חודשים בהודו, תאילנד, לאוס וקמבודיה.

"עשיתי טיול אחרי צבא לדרום אמריקה וידעתי שאם אני רוצה לצאת לעוד טיול ארוך לפני שנכנסים לעבודה רצינית, כדאי שאעשה את זה עכשיו כי אחר כך אין מצב לעשות את זה", אומרת שפיר.

"הרצון שלי לנסוע ולראות עוד יעד בעולם, היה חזק מהחששות שהיו לי להיכנס לעבודה רצינית וגם חשבתי שזה לא באמת משנה אם אמצא עבודה בעוד כמה חודשים".

בניגוד לפיגנבלט, שפיר אומרת כי הטיול דווקא קידם אותה, שינה לה את המחשבה ועזר לה רבות בהמשך הדרך. "אני ממש לא מרגישה שהטיול עיכב אותי, להפך זה משהו שהייתי צריכה וזה עזר לי מאד בחיים המקצועיים ובכלל האתנחתא הזאת. זה היה לי מאד חשוב ואני שמחה שיצאתי לטיול הזה".

נועם מזרחי, בוגרת תואר במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, סיימה את הלימודים וטסה לגור בפריז ארבעה חודשים. "נסעתי כי אני מאד אוהבת את פריז וידעתי שאני רוצה ללמוד צרפתית וזה בערך הדבר היחיד שהייתי בטוחה בו אחרי התואר", אומרת מזרחי.

"אחרי שסגרתי את הטיסה, התחילו לעלות לי חששות בעיקר כי הוצאתי על זה את כל הכסף שלי. מבחינת עבודה פחות חששתי כי לא חשבתי שכמה חודשים יימנעו ממני למצוא עבודה, אבל ההורים שלי דווקא חשבו אחרת ואמרו לי שאחרי התואר אני צריכה לעבוד ולא לטייל. היום בדיעבד הם אומרים שזו הייתה בריחה, אבל מסכימים איתי שפשוט הייתי צריכה את החופש הזה אחרי הלימודים".

הזדמנות אחרונה לטייל
הזדמנות אחרונה לטייל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד