072-3300504

חדש בבצלאל: לימודי אומנות לחרדים בלבד

שלוחה חדשה ב''בצלאל'' תאפשר לימודי אומנות ואדריכלות לחרדים בלבד. בשלב הראשון תלמדנה בתוכנית רק נשים, אך הגורמים המעורבים מקווים כי בהמשך ישתלבו גם סטודנטים גברים

יסמין לידסקי | 08-07-2012 15:38:00

האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל" פותחת שלוחת לימודים חדשה ומפתיעה במיוחד - מסלול ללימודי אומנות ואדריכלות לחרדים בלבד. השלוחה החדשה תיפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה, במרכז "אומן" שבירושלים.

שיתוף הפעולה בין "בצלאל" למרכז "אומן" התאפשר בעקבות תוכנית חדשה שהשיקה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) וכוללת שני תנאים עיקריים: קשר ישיר בין מוסד אקדמי למוסד לא אקדמי במגזר החרדי וסמיכות גיאוגרפית בין השניים. "התוכנית של המל"ג התאימה לנו כמו כפפה ליד", אומרת המשנה לנשיא בצלאל, פרופסור יערה בר-און.

התוכנית תחל כתוכנית לסטודנטיות בלבד, כאשר שני המוסדות מקווים שבהמשך הדרך גם סטודנטים גברים יתעניינו בלימודים הגבוהים. "לדעתי נשים הן המפתח לשינוי ואני מאמינה בצורך להעצים נשים באמצעות החינוך", מסביר בר און.

בשלב הראשון רק סטודנטיות.
בשלב הראשון רק סטודנטיות.

בשנה הראשונה: רק לימודי מכינה
הצורך באדריכלים ומומחי אומנות נדרש בכל המגזרים, ולדברי בר-און, המגזר החרדי אינו יוצא דופן. "גם בעולם החרדי צריך ארכיטקטים. למשל באלעד אם מסתכלים שם על הבנייה – בהחלט כדאי שיהיו ארכיטקטים טובים יותר. זה ברור שנדרש שינוי במגזר החרדי מבחינת התמקצעות. הבעיה היא שכל לימודי ארכיטקטורה דורשים לימודי מבוא, שכוללים בין היתר את העולם הנוצרי כמו כנסיות למשל וזה דבר שסטודנטים חרדים יצטרכו להתמודד איתו", מסבירה בר-און.

"חילונים לא מבינים שבתוך עולמות חרדים יש גורמים שהם מאד אדוקים שיכולים להתעניין באומנות ולעשות אומנות טובה. אין להם לקות אינטלקטואלית או רגשית ואין להם בעיה של כישורים או תנאי סף".

ולמרות זאת, שנת הלימודים הראשונה תוקדש ללימודי מכינה ורק בעוד כשנתיים תוכלנה הסטודנטיות להתחיל ללמוד במגמות. לדבריה של בר-און הסיבה לכך היא על מנת שהן תשלמנה את ללימודי היסודות שלא נלמדו בלימודי התיכון החרדי.

הסטודנטיות יילמדו בקמפוס "אומן" ברוממה, מאחר והקמפוס מותאם לצרכי המגזר החרדי מבחינת קפיטריה והפרדה מלאה בין נשים לגברים, אך לעומת זאת המרצים יהיו אותם המרצים שמלמדים היום בבצלאל.

"אולי יהיו גם מרצים חדשים מהמגזר הדתי לאומי או החרדי, אבל זה לא תנאי - זו אפשרות", אומרת בר און. "בשלוחה ילמדו גם גברים וגם נשים ולא צריך פאה, כיפה, ציצית או שמלה כדי ללמד בבית הספר. דרושה רק פתיחות לעולם החרדי".

יאלצו ללמוד גם על כנסיות.
יאלצו ללמוד גם על כנסיות.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד