072-3300504

שלמה ארצי ויהורם גאון - דוקטורים

אחרי שנים של יצירה ותרומה לתרבות ולקהילה, קיבלו שלמה ארצי ויהורם גאון תארי ד''ר לשם כבוד. מופתעים? הנה כל הפרטים

טל אברמוביץ' | 14-06-2012 09:57:00

הכירו את הדוקטורים החדשים - שלמה ארצי ויהורם גאון. אחרי עשרות אלבומים ושנים של הופעות, קיבלו לאחרונה השניים תואר דוקטור של כבוד. את התארים העניקו האוניברסיטאות הגדולות בארץ - אוניברסיטת חיפה לשלמה ארצי ואוניברסיטת תל אביב ליהורם גאון.

אוניברסיטת חיפה שהעניקה את התואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לארצי הסבירה את בחירתה כהוקרה על תרומתו לעיצוב ההוויה הישראלית וכן היותו "אחד מאבני היסוד של התרבות הישראלית בכלל ושל עולם הזמר בפרט". בין נימוקי הוועדה בלטה גם ההתייחסות לעשייתו ארוכת השנים המיוחד של ארצי. "הוא מוכיח הלכה למעשה שאפשר להמשיך ולשמור על רוח היצירתיות לאורך שנים ארוכות, תוך הקפדה מתמדת על איכות ומצוינות".

בין היתר הוזכרו בנימוקי הוועדה הישגיו הרבים של ארצי במהלך השנים, בניהם 40 שנות קריירה פוריות שבהן כתב את המילים ל- 400 שיריו וגם הלחין אותם, הקלטה של לא פחות משלושים אלבומים, בהם גם אלבומי ילדים ואלבומי הופעות, וכמובן זכייתו בתואר "זמר השנה" תשע פעמים במהלך חייו, ובפרס אקו"ם למפעל חיים בתחום הזמר העברי. בנוסף, הוזכרה גם פעילותו החברתית והקהילתית המתמדת.

פתאום היום: ד''ר ארצי
פתאום היום: ד''ר ארצי

חמישה עשורים של יצירה
בדומה לארצי, גם גאון קיבל בתחילת החודש את התואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת תל אביב בזכות רפרטואר עשיר, שכולל חמישה עשורים של הקלטה ויצירה של 62 אלבומים, שלל של מחזות, סרטים, סרטי טלוויזיה ותוכניות רדיו וטלוויזיה.

בנוסף לכך, הוזכרה זכייתו של גאון בפרס ישראל בשנת 2004 על תרומתו לזמר העברי, וכן השתתפותו באבני דרך של התרבות הישראלית. "גאון התחיל את דרכו בלהקת "הנחל" וב"תרנגולים" והמשיך אל "שלישיית גשר הירקון" ומשם ל"קזבלן".

כמו כן, מנימוקי הוועדה עולה כי תרומתו של גאון לחברה אינה רק אומנותית, אלא גם הייתה לו אמירה חברתית חשובה. "התואר מוענק לו בזכות תרומה מכרעת להחייאת הפיוטים הספרדיים והרומנסות בלאדינו, אשר זקפו את קומתם של בני עדות המזרח בישראל, בשמעם את הניגונים מבית אבא וסבא ואת שירי הערש מימי ינקותם בעיבודים תזמורתיים עשירים".

הקליט 62 אלבומים
הקליט 62 אלבומים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד