072-3300504

מתי הכי כדאי לעשות פסיכומטרי?

מבחן הפסיכומטרי הוא תמיד דבר מלחיץ, אבל האם עדיף לעשות אותו בזמן התיכון, במהלך השירות הצבאי או אחרי הטיול הגדול?

טל אברמוביץ' | 11-06-2012 11:08:00

בכל שנה מתמודדים בגבורה אלפי תלמידים עם מבחן הפסיכומטרי האימתני, מרביתם נפגשים עמו לפני או אחרי שהם עושים את דרכם לטיול הגדול בדרום אמריקה, אך חלקם בוחרים להתמודד איתו כשהם עדיין בתיכון או במהלך השירות הצבאי. אז מתי כדאי והכי פחות מלחיץ לגשת למבחן הפסיכומטרי?

מבחן קשה ומלחיץ
מבחן קשה ומלחיץ

בתיכון, בצבא או לפני הטיול הגדול - מה עדיף?
למרות שהוא רק בכיתה י"ב, אופק סיוון הספיק כבר לעשות פעמיים את מבחן הפסיכומטרי, תוך כדי התיכון. "אבא שלי עתודאי והחלטתי ללכת בדרך שלו ולנסות להתקבל לעתודה, לכן לא הייתה לי ברירה אלא לעשות פסיכומטרי במהלך תיכון", הוא מספר, "הפעם הראשונה הייתה בקיץ, למדתי לבד ולא כל כך השקעתי, דווקא בפעם השנייה כשהייתי באמצע שנת הלימודים לקחתי את זה יותר ברצינות".

בניגוד לציפיות, מצהיר סיוון כי לא התקשה במיוחד לשלב בין פסיכומטרי ללימודים. "היה קשה אבל לא נוראי, לפעמים זה עולה על מבחנים וצריך לסדר את סדר העדיפויות". לעומתו, לשרון שגם עשתה את הפסיכומטרי בתיכון, היה מאוד קשה. "המבחן אינטנסיבי ומצריך הרבה אימונים, זה דורש זמן ולכן השקעתי רק בסוף כי לא באמת היה לי זמן לזה תוך כדי הלימודים".

בניגוד לשניהם, ליאור חיימוביץ' החליט לעשות את הפסיכומטרי דווקא במהלך שירותו הצבאי. "אני משתחרר בספטמבר, רציתי להשתחרר בראש נקי ולטוס ישר אחרי השחרור", הוא מסביר. למרות שחיימוביץ' משרת בעמדה פיקודית ובוחר לעצמו באילו שעות לעבוד, הוא עדיין מתקשה לשלב בין הצבא ללימודים. "אני יוצא פעמיים בשבוע מוקדם יותר לקורס, אבל באמצע השבוע אין לי זמן כל כך ללמוד, אז הלימודים נדחים לסוף השבוע ולא נשאר לי זמן פנוי", הוא מספר.

בדומה לחיימוביץ' גם ענבר פרלמוטר החליטה לעשות את הפסיכומטרי לפני הטיול הגדול, אבל היא בחרה קודם להשתחרר מצה"ל. "העדפתי לסיים עם זה כמה שיותר מהר ולא לטוס עם דאגות של פסיכומטרי על הראש", היא מסבירה.

סיבה נוספת לבחירתה של פרלמוטר לעשות את המבחן דווקא עכשיו הייתה הרצון להימנע מהמתכונת החדשה. "בגרסה החדשה הורידו דברים שאני דווקא טובה בהם והוסיפו דברים קשים. לא רציתי לעשות את החלק של החיבור כי זה משהו חדש שלא נעשה במבחן לפני, ולכן החלטתי לגשת לבחינה כל עוד היא במתכונת הישנה".

למי יש ראש לזה במהלך התיכון?
למי יש ראש לזה במהלך התיכון?

איך לומדים נכון?
לא משנה באיזה שלב בחיים בחרת לעשות את הפסיכומטרי, הנה כמה טיפים ללמידה נכונה לפי משה רדמן, מייסד חברת פוקוס פסיכומטרי:

לפני תחילת הלימודים:
* מכיוון שמבחן הפסיכומטרי דורש השקעה מרובה, לפני שמתחילים יש להתכונן מנטלית לתהליך הלמידה.
* לאחר שהתקבלה ההחלטה להתחיל ללמוד, יש לבחור בקפידה איזה פורמט של לימודים מתאים לכם: האם זה מורה פרטי, לימוד עצמי או קורס פסיכומטרי בכיתה קטנה או גדולה.
* חשוב לבדוק לפני תחילת הלמידה מהו סדר הגודל של הציון אליו צריך להגיע, אם תראו מספר מול העיניים זה ייתן מוטיבציה להשקיע ולא להישבר.

במהלך הקורס:
* בכדי לעמוד במטלות הקורס, יש לבנות מסגרת לימודים ליום שכוללת את שיעורי הבית שניתנים בכיתה וגם תרגול של תחומים בהם אתה חלש.
* כדי להשיג את התוצאות המקסימליות, חשוב לסגל הרגלי למידה בריאים, כאלה שאינם כוללים טלוויזיה או פייסבוק. למידה לבד ליד שולחן זה המצב האופטימאלי.

במרתון:
* להתחיל את התרגול בסידור החומר בראש ולא לרוץ ישר לפתירת מבחנים. חשוב להבין קודם לכן, מה הן נקודות התורפה.
* אם אין לך כל כך הרבה זמן ללמוד, כדי להתמקד בנושאים שאתה חלש בהם ולתרגל כמה שיותר בחינות של המרכז הארצי ולא בחינות של מכוני לימוד.

למידה נכונה: לבד ובלי פייסבוק
למידה נכונה: לבד ובלי פייסבוק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד