072-3300504

איך תתקבל להתמחות?

התחלתם ללמוד משפטים ותוהים מה צריך כדי להתקבל בסוף למשרד מצליח? מעסיקים מספרים מה הם מחפשים במתמחים

אביגיל גוטליב | 10-11-2011 16:38:00

אם החלטתם שאתם מעוניינים לעשות טרום-התמחות אתם וודאי שואלים מה הכי ירשים את המעסיקים.

לדברי בתיה בראף, שותפה במשרד הררי, טויסטר ושות' (המתמחה בתחום המוניציפאלי, תכנון ובנייה ומיסוי עירוני) התכונות שתחפש אצל סטודנט זהות לאלה שתחפש אצל מי שמגיע להתמחות, "ראש גדול, סקרנות, רצון להשקיע, יוזמה ומעוף". תחת בראף עובדים כעת שישה מתמחים, מתוכם אחד בטרום התמחות, והיא מעידה כי לאור ניסיון לא טוב שהיה למשרד עם סטודנטים שלא היו מספיק מחויבים, היא מעדיפה כיום אנשים "שמגעים עם צורך בכסף ועצמאות" מכיוון שהיא יודעת שלא יבריזו.

ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית בפרקליטות מחוז ת"א אזרחי שתחתיו כיום כשישה טרום מתמחים, מחפש גם הוא אנשים אינטליגנטיים, "בעיקר כאלה שרוצים ללמוד ולתרום". לדבריו העבודה בפרקליטות היא "מאד עצמאית, לכן אם אין מוטיבציה ורצון להצטיין קל ללכת לאיבוד, כאן כולם סומכים על כולם".

ראש גדול, סקרנות ורצון להשקיע
ראש גדול, סקרנות ורצון להשקיע

ניסיון תעסוקתי או ציונים גבוהים
מה עדיף מבין השניים? זו שאלה שוודאי מעסיקה גם אתכם. וינבאום מאמין שאם אינכם בטוחים שתעמדו בלחץ, עדיף להשקיע בציונים. "בעולם של היום, לצערי, הייתי הולך על הלימודים" הוא אומר ומסביר "יש כל כך הרבה סטודנטים למשפטים, אם לא סגרת התמחות כדאי שתדאג לציונים גבוהים. ייתכן שעדיף להשקיע ורק לקראת סוף הלימודים לעשות טרום".

סיבה נוספת שמציין וינבאום היא לימודי המשך. "אסור להזניח את הלימודים כי היום גם תואר שני הוא דבר חשוב. בנוסף, גם לאחר ההתמחות יבחנו את גיליון הציונים שלכם ואם יש קושי, עלולה להיות בעיה" הוא אומר.

עו"ד מיכל צרפתי, בעלת משרד מן התחום האזרחי-מסחרי, מאמינה שאין סיבה לבחור בין השניים. "טרום התמחות אינה אינטנסיבית כמו ההתמחות עצמה, הסטודנט מגיע רק פעמיים-שלוש בשבוע ואין סיבה שהדבר יפגע בלימודים" היא אומרת. צרפתי עצמה עשתה טרום התמחות של חצי שנה באותו משרד בו גם התמחתה. "טרום התמחות היא פרק זמן של למידה כדי שהמגיעים להתמחות יוכלו לעשות דברים יותר משמעותיים" היא אומרת ומוסיפה "אם לא הייתי עושה טרום לא הייתי מגיעה לעשות את כל הדברים המרתקים שעשיתי כמתמחה".

גם בראף תומכת נלהבת של טרום התמחות. "בתקופתי ההתמחות נמשכה שנתיים, שנה בבית משפט ושנה במשרד עורכי-דין, מה שתרם רבות להשכלתי. לכן לטעמי גם היום צריך להכפיל את ההתמחות" אומרת בראף. היא מסבירה ש"כך ניתן לראות את הספקטרום מכל ההיבטים, לקבל את מלוא התמונה לגבי המקצוע ולהגיע להחלטה מושכלת יותר בשאלה היכן רוצים להתמחות ולאחר מכן גם לעבוד".

כמעסיקים, וינבאום ובראף מחזקים את טענתה של צרפתי ומעידים שלוקח זמן רב להכשיר את המתמחה, להכיר אותו ולהתוות לו מסגרת. "לוקח כחצי שנה לקבל את הפירות של העבודה עם המתמחה ואז הפירות שאתה קוצר קצרים מאד והוא כבר עוזב" אומרת בראף.

בעקבות זאת, קיימת הערכה רבה לטרום מתמחים, שמגיעים עוד בזמן הלימודים. "אני חושב שרוב המשרדים הרציניים לא רואים בהם כוח עבודה זול אלא מחפשים מישהו שיכיר את המקום וכך עקומת הלמידה בזמן ההתמחות תהיה מהירה" אומר וינבאום. בראף מסכימה וטוענת שמי שמגיע לטרום התמחות יש לו סיכוי רב יותר להפוך לאחר מכן לעובד קבוע. "אחרי שמשקיעים הרבה יש לו סדר עדיפות ראשוני" היא אומרת.

עדיף להשקיע בציונים או בניסיון?
עדיף להשקיע בציונים או בניסיון?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד