072-3300504

לכמה מוסדות לימוד נרשמים המועמדים?

בסקר שנערך בקרב גולשי "יורם לימודים" עולה כי למרות שהמועמדים ללימודים בוחנים מגוון אפשרויות לימוד, עדיין 56% מהם נרשמים רק למוסד לימודים אחד

הדר גילת | 03-10-2012 08:41:00

בסקר שנערך במהלך חודש אוגוסט השנה בקרב 350 גולשי "יורם לימודים" שהתעניינו בלימודי תואר ראשון או תואר שני במהלך השנה האחרונה נמצא כי למרבית המועמדים ללימודי תואר ראשון אין העדפה ברורה לגבי סוג המוסד שברצונם ללמוד.

מנתוני הסקר עולה כי 47% מן המתעניינים בלימודי תואר ראשון בדקו אפשרויות לימודים הן באוניברסיטאות והן במכללות. יחד עם זאת, 29% מהנשאלים בדקו התעניינו בלימודים רק באוניברסיטאות ו- 24% התעניינו בלימודים רק במכללות.

לעומת זאת, בקרב המתעניינים בלימודי תואר שני, הנתונים שונים. ניתן לראות כי רק 9% מקרב המועמדים ללימודי תואר שני בודקים אפשרויות לימודים רק במכללות, זאת לעומת 47% שבוחנים אופציות לימודים רק באוניברסיטאות ו- 44% שמתעניינים במקביל הן באוניברסיטאות והן במכללות.

לא מעדיפים רק אוניברסיטאות
לא מעדיפים רק אוניברסיטאות

לכמה מוסדות בממוצע נרשם המועמד ללימודים?
מהסקר עולה כי למעלה ממחצית מהמועמדים לתואר ראשון לא נרשמים ליותר ממוסד לימודים אחד. 56% מהנשאלים השיבו כי הם שלחו טפסי הרשמה רק למוסד אחד, 39% ציינו כי הם נרשמו ל 2-3 מוסדות לימוד, 4% אמרו כי נרשמו ל- 4-6 מוסדות לימוד ורק אחוז אחד ציין כי נרשם למעל שישה מוסדות.

נתונים דומים ניתן למצוא גם בקרב המועמדים ללימודי תואר שני. 59% מהנשאלים ציינו כי נרשמו רק למוסד לימודים אחד, 33% נרשמו ל- 2-3 מוסדות, 6% נרשמו ל- 4-6 מוסדות שונים ו-2% השיבו כי מילאו טפסי הרשמה עבור למעלה משישה מוסדות.

רק 6% נרשמים לכחמישה מוסדות
רק 6% נרשמים לכחמישה מוסדות

מתי מעדיפים המועמדים להירשם ללימודים?
שליש מהמועמדים ללימודי תואר ראשון נרשמים ללימודים רק מחודש אוגוסט ואילך. רק 15% מהמשתתפים בסקר "יורם לימודים" ציינו כי נרשמו ללימודים כבר בחודשי ינואר ופברואר, 19% הצביעו על חודשי מרץ ואפריל כחודשים שבהם הם נרשמו ללימודים. 36% נרשמו במהלך החודשים מאי-יולי. כאמור, 30% ציינו בזמן עריכת הסקר בחודש אוגוסט, כי בכוונתם להתחיל ללמוד השנה, אך הם עדיין לא נרשמו.

הנתונים בקרב המועמדים ללימודי תואר שני שונים במעט, ואולם גם כאן 39% מהמועמדים ללימודים ציינו בחודש אוגוסט כי עדיין לא נרשמו. מהסקר עולה עוד כי 25% מהמועמדים ללימודים נרשמים ללימודים בחודשי ינואר-פברואר, 11% נרשמים במהלך החודשים מרץ-אפריל ו- 25% נרשמים בין חודש מאי לחודש יולי.

האם בסוף הם ישאירו כיתות ריקות?
האם בסוף הם ישאירו כיתות ריקות?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד