072-3300504

חוסמים את הכנסת באוהלים

מחאת הסטודנטים נמשכת ובגדול. בעצרת שנערכה הבוקר בירושלים, חסמו הסטודנטים את הכניסה לכנסת באוהלים ובקיר בטון שבנו כסמל לאטימות הממשלה, חמישה נעצרו

ענת קייזר | 25-07-2011 15:58:00

הצעדה ההמונית שנערכה אתמול (א') בירושלים וכללה כאלפיים משתתפים, נחתמה הבוקר בעצרת מול הכנסת. ההפגנות בירושלים החלו מיום רביעי שעבר, עם פתיחת המאהל הירושלמי בכיכר צה"ל.

פעולות המחאה מול הכנסת הגיעו לשיאן, כאשר עשרות אנשים חסמו את הכניסה לכנסת באמצעות אוהלים ואף בנו קיר מבטון ומלבנים ש"מייצג את האטימות של ממשלת ישראל למצוקה של מעמד הביניים", לדבריה של בר פלד, הפעילה באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. העצרת הסתיימה עם חמישה עצורים, שירדו לכביש אחרי שהמשטרה אסרה עליהם לעשות זאת.

הצעדה מכיכר צה"ל לכנסת
הצעדה מכיכר צה"ל לכנסת

מוותרים על מבחנים ומבריזים מהעבודה
על התקדמות המחאה והעובדה כי רבים ברחבי הארץ לוקחים בה חלק אומרת פלד "זה מוכיח כמה שהמחאה נוגעת לכולם. למעמד הביניים נמאס, יש מצוקה חברתית בעקבות ההפרטה של המדינה ואי אפשר להישאר אדישים. אנשים מוותרים על מבחנים ומבריזים מהעבודה, קמים השכם בבוקר והולכים לעבוד. כרגע אנחנו ממשיכים עם זה כל זמן שיידרש".

המחאה, לטענתה, נועדה "להשגת פתרונות קונקרטיים לדיור, פתרונות רגולאטיביים שיאפשרו בנייה מהירה ודיור בר השגה ולעודד את תכנית 20/20 שלא ברור מה גורלה".

היום יועלה לדיון בועדת הכלכלה בכנסת חוק הוד"לים (חוק ועדות הדיור הלאומי) ובהתאחדות הסטודנטים מתעתדים לקיים "פרוייקט לובינג" – במטרה לקדם את מטרתם במאבק להביא לקיומו של דיור בר השגה.

הנגב מתעורר
גם בנגב לא נותרים אדישים והערב תחל צעדת מחאה ענקית בסימן "הנגב מתעורר", שתתחיל בקריית הממשלה, תעבור בשדרות רגר ותסתיים במאהל המחאה בבאר שבע.

ההשפעה של המחאה התל אביבית ניכרת גם על הסטודנטים הבאר שבעים "המטרה הברורה כרגע היא דיור בר השגה, אבל גל המחאה בתל אביב מראה שיש כאן מומנטום שחייבים לנצל ולכן צריך למחות גם על נושאים חשובים נוספים, בין אם זה יוקר המחייה, מחיר הקוטג' או דברים אחרים. אנחנו חושבים על הצעדים המחאתיים הבאים שנעשה ביום שאחרי, כשכבר יהיה דיור בר השגה".

ואכן, ניתן לחוש כי קיימת התעוררות החברתית, מעבר למחאת הסטודנטים הנקודתית בעניין הדיור. כהן מעיד על "שיתוף פעולה מעולה בין אגודת הסטודנטים לפרלמנט צעירי הנגב, עמותת "חיים בכבוד" וועדי השכונות".

המחאה בב"ש, קוטג' לא כלול בתפריט
המחאה בב"ש, קוטג' לא כלול בתפריט

מאבק חברתי כולל
מחר צפויה להתקיים צעדה גם בחיפה. הצעדה תצא בשבע בערב מהאודיטוריום לגן האם, שם תתקיים עצרת, בה ישתתפו לא רק סטודנטים, אלא גם צעירים ופעילים חברתיים נוספים. בדומה לאחרים, גם יו"ר האגודה, יוסי שלום, אומר כי העצרת " מבטאת מאבק חברתי כולל ואינה משויכת למפלגה. גם הרופאים, העובדים הסוציאליים ו"חיפה כימיקלים" יבואו להשתתף במחאה".

לדבריו, המאבק נועד גם "לסבסוד בנייה לדירות ארוכות טווח והרחבת מעונות הסטודנטים". העצרת, שעל פי ההערכות יקחו בה חלק מאות אנשים, היא צעד נוסף בגל המחאות שצפוי להמשיך ולסחוף סטודנטים ופעילים חברתיים בכל רחבי הארץ.

הנאים השכנים בעיניך?
הנאים השכנים בעיניך?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד