072-3300504

ב' זה אוהל

זה הסלוגן שבחרה חבורת צעירים, סטודנטים בעיקר, אשר מפגינה במחאה על עליית מחירי השכירות בירושלים ובתל אביב ומתכננת לבלות את הלילות הקרובים באוהלים בכיכרות המרכזיות

לי בק | 14-07-2011 13:50:00

הם הולכים לישון הלילה ברחוב. טוב לא ממש ברחוב, באוהלים עם שקי שינה, אבל עדיין הם מתכוונים להציב את המאהל המאולתר בכיכרות מרכזיות בירושלים ובתל אביב על מנת להביע מחאה על מחירי השכירות הבלתי אפשריים שגובים מהם בעלי הדירות.

הסטודנטים החברים במחאה, הולכים בעקבותיה של דפני ליף (25) אשר מפנה את דירתה במרכז תל אביב, לאחר שנתבשרה כי הבניין מועד להריסה ושיפוץ מחדש. כשהחלה במסע החיפושים המפרך אחר מקום מגורים חדש, הופתעה מקפיצת מחירי השכירות אשר אינה יכולה להרשות לעצמה עוד.

כצעד מחאתי היא פתחה עמוד בפייסבוק בו קראה לצעירים ולסטודנטים במצבה להצטרף אליה ללינה בכיכר הבימה, החל מהיום (יום ה'), ואישורי ההגעה לא איחרו לבוא. כצעד נוסף התארגנה קבוצה דומה בירושלים אשר תלון הלילה בכיכר ציון כאות להזדהות וכן במחאה דומה.

אתה חושב שאפשר להמשיך מכאן ישירות לצפון?
אתה חושב שאפשר להמשיך מכאן ישירות לצפון?

מנסים להשמיע צעקה
ליאו ליברמן, אחד מראשי ההתארגנות בירושלים מספר: "הכל קרה באופן ספונטני, אנחנו לא איזה תנועה שמתגבשת. הכל התחיל בגלל דפני ליף, היא פנתה אלי וחשבנו איך נוכל לפעול במקביל. זו בעיה שרלוונטית לשתי הערים, המחירים כאן כבר קרובים מאוד למחירי הדירות בתל אביב, ובירושלים יש מספיק בעיות אחרות גם ככה".

החבר'ה הצעירים הבינו שהם מתמודדים עם משהו גדול וכי הם זוכים לחשיפה גדולה יותר משציפו, אך יש בעייתיות במפגן שלהם. "אנחנו מנסים להשמיע צעקה", מסביר ליברמן, "אבל אין לנו פתרון מעשי ביד. אנחנו לא מבינים בנדל"ן ואנחנו לא מתמודדים מול גוף אחד כמו העירייה או משהו כזה". אכן, להתמודד מול בעלי דירות זו בעיה, כי כל אחד לגופו, והם כידוע מהווים כוח חזק שלא מראה סימני התקפלות.

"הרבה אנשים שואלים אותנו מה אנחנו מנסים להשיג, מה הפתרון, מול מי אנחנו נלחמים", ממשיך ליברמן בשטף, "אבל אני חושב שאין שום דבר רע בלהגיד שפשוט יש פה בעיה ולחשוף אותה".

האירוע בפייסבוק אכן מוצף, וצעירים רבים סימנו את עצמם כמגיעים, אבל בעידן הווירטואלי של היום אי אפשר לצפות את מספר הרציניים ולצידם את מספר המקליקים בהינף אצבע. הרבה סטודנטים סקפטיים באשר להצלחת האירוע, בלי קשר אפילו לשעה בה ימאס לכוחות הביטחון ופשוט יפנו אותם.

להפגין כדי להראות נוכחות
להפגין כדי להראות נוכחות

מחאה שנראית כמו קוטג'
"להגיד שהמצב לא טוב, זה בלשון המעטה", אומר מוטי בבצ'וק סטודנט שנה ג' למשפטים בירושלים. "זה לא מפתיע שלאנשים נמאס, וזה נהיה בלתי אפשרי לסגור את החודש עם משכורת עלובה של סטודנט במחירים האלה. השאלה הגדולה היא מה הערב הזה בכלל יעשה, והאם הוא אפקטיבי, אבל לא יזיק לבוא לתמוך".

הסטודנטים יכולים להמשיך ללון בכיכרות יומיים-שלושה, אבל בעלי הבתים עדיין יבקשו את אותו שכר דירה לדבריו של בבצ'וק. "חייבים לעשות משהו יותר אקוטי, כמו להשיג הנחה בארנונה לכלל הסטודנטים ולא רק לאלו שנשכרים בפחות מ-1,700 שקל בחודש. הפתרון חייב להגיע מלמעלה כי לבעלי הדירות בתכלס לא ממש אכפת – הם רק רוצים למקסם רווח, וזה בטח לא מקרה שאפשר לעשות בו חרם צרכנים, כי אנשים חייבים לגור איפשהו בסוף היום".

יוסי דוד, סטודנט לתקשורת פוליטית באוניברסיטה העברית תוהה גם הוא מה הפואנטה: "זו מחאה שנראית כמו שנראה קוטג' ומרגישה כמוהו. מתעסקים במחירי הדירות במקום להתעסק במה שמביא לעלייה ומי אחראי לזה. מתעסקים בטפל, בדיוק כמו שקורה עם כל המאבקים בארץ".

הפגנת קוטג'
הפגנת קוטג'
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד