072-3300504

תואר שני בשנה אחת

תכניות תואר שני למנהלים מאפשרות לכם לסיים את התואר בתוך שנה: מה מציע התואר, מה היתרונות ומה החסרונות?

יורם לימודים | 02-06-2011 15:20:00

לימודי תואר שני עמוסים פחות מלימודי תואר ראשון, מספר הנקודות שיש לצבור כדי להשלים את התואר קטן יותר ולרוב ניתן לפרוש את הקורסים על גבי יומיים בלבד. עם זאת, ברבים ממוסדות הלימוד אין התחשבות בסטודנטים עובדים ושיעורים מתקיימים בשעות הבוקר, כן, אותן שעות שבהן אתם אמורים להיות בעבודה. כדי לנסות ולבוא לקראת הסטודנטים העובדים פיתחו חלק מהאוניברסיטאות והמכללות מסלול לימודים שנקרא - תואר שני למנהלים.

מרבית הנרשמים לתואר שני למנהלים הם אכן מנהלים אשר מעוניינים בטייטל ובהכשרה שמקנה התואר השני, ופחות בחוויית האקדמיה. מסלולים אלו הם מסלולי בזק עבור אלו שאין להם את האפשרות לעשות "הולד" על החיים למשך שנתיים, ולחזור לחוות את חייו של הסטודנט החופשי.

מהיר יותר יקר יותר
ייחודן של התוכניות המואצות הוא באפשרות ללמוד תוך המשך מילוי תפקיד בחיים השגרתיים. הלימודים לתואר שכזה מרוכזים לשלושה סמסטרים (שנת לימודים אחת הכוללת סמסטר קיץ) ומתקיימים בדרך כלל בימי חמישי ושישי.

תואר שני למנהלים מוצע באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת בן גוריון שבנגב וכן במכללות שונות ברחבי הארץ. התוכניות מבוססות על תוכנית הלימודים הרגילה המתקיימת בקמפוסים, והתואר שמוענק לבוגרים הוא תואר מוסמך ללא תזה.

היקף הלימודים נע בין 32 ל-39 שעות סמסטריאליות בהתאם לדרישותיה של כל תוכנית לימודים, כשאופציות החוגים הן רבות: מדיניות ציבורית למנהלים, מנהלי משאבי אנוש, דיפלומטיה ובטחון לבכירים, תקשורת פוליטית, מנהיגות פוליטית וציבורית, פילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית, המזה"ת בן זמננו, הבעה ויצירה באומנויות, מנהל ומנהיגות בחינוך, ניהול מצבי חירום, משפט ציבורי ובינלאומי, ועוד תוכניות נוספות ומגוונות.

חסרונם של הלימודים הללו, הוא בכך שהם יקרים מאוד ועלולים להגיע לסכומים של עד 100,000 ש"ח לשנת לימודים אחת.

לימודים יקרים מהרגיל
לימודים יקרים מהרגיל

לימודי תכלס
קהל היעד של המסלולים האלו, הוא לא אותם סטודנטים שזורמים עם החיים, והגיע לקמפוס כדי לשבת על הדשא וליהנות מהחבר'ה, אלא מדובר באנשים שבאו עם מטרה מאוד ספציפית, אנשים עובדים שרוצים להתמחות ולהתמקצע כדי שבסופו של דבר יוכלו לנהל אפיק בתחומם.
לדוגמא המסלול ללימודי משפט ציבורי ובינלאומי באוניברסיטת תל אביב, מציע תוכנית מיוחדת לשופטים, יועצים משפטיים, עורכי דין בעלי ניסיון בשירות הציבורי או בתחומי המשפט הבינלאומי. בהתאם לכך, גם תוכנית הקורסים נבנתה בצורה כזו שהיא מתאימה לתחומי העניין של הסטודנטים, לרמתם הגבוהה וניסיונם המעשי.

גם באוניברסיטת חיפה, במסגרת ביה"ס למדע המדינה, ישנה אפשרות ללימודי תואר שני בשלושה סמסטרים ללא תזה, אבל בתמורה תיאלצו לכתוב שלוש עבודות סמינריוניות. למשל, התואר "ניהול משא ומתן וקבלת החלטות ביחב"ל", מיועד לבוגרי מדעי החברה, כאלו שהספיקו לצבור ניסיון ניהולי במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי, כאשר התוכנית מציעה גם הרבה מאוד פרקטיקה וחלקים יישומיים.

על המסלולים השונים ניתן לקרוא ב"יורם לימודים" ובאתרים של המכללות והאוניברסיטאות השונות. לכל אחד מן המסלולים היוקרתיים האלו תנאי קבלה שוני, ולכן כדאי לברר מול המוסד מהן הדרישות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד