072-3300504

למי מתאימה משרת טרום התמחות?

לומדים משפטים ומנסים למצוא את הדרך להשתלב בצורה הטובה ביותר בעולם עורכי הדין? אחת מהאופציות שעומדות לפניכם היא משרת טרום התמחות

יובל אל-אור | 28-12-2010 13:11:00

משרת טרום התמחות זו משרה שמיועדת לסטודנטים למשפטים ורלוונטית החל מסוף שנה א'. הזמן הטוב ביותר להתחיל לחפש משרת טרום התמחות הוא עם סיום סמסטר ב' של שנה א'.
המעסיקים הם בדרך כלל משרדי עורכי דין בינוניים וקטנים, אך לא רק, לעיתים ניתן למצוא משרות כאלו גם בקרב משרדים גדולים, בחברות ובמגזר הציבורי.

סטודנטים המועסקים במשרת טרום התמחות מבצעים עבודות משפטיות פשוטות יחסית, כגון: הכנת טיוטות של כתבי בית דין, ליווי לדיונים משפטיים, חיפושים משפטיים שונים ולעיתים גם עבודות אדמיניסטרטיביות.

היקף המשרה עבור עבודה שכזו הוא לרוב מותאם לצרכי סטודנטים לומדים ועומד סדרך כלל על 20-25 שעות שבועיות. גם השכר הוא לעיתים שכר סטודנטים ועומד על המינימום ההכרחי, אך יש גם מקומות בהם ניתן להרוויח 40 ש"ח לשעת עבודה.

החל מסוף שנה א'. טרום התמחות
החל מסוף שנה א'. טרום התמחות

האם כדאי לעבוד במשרת טרום התמחות?
"משרת טרום התמחות נותנת לסטודנט את האפשרות לצבור ניסיון והכרות עם שיטות עבודה משפטיות ועם הז'רגון המקצועי", מסבירה מנהלת מחלקת המתמחים של חברת קודקס, ליאת בן צבי, "בצורה כזאת אפשר לחוות את מהות העבודה המשפטית ולקבל תמונה ברורה יותר לגבי תחומי העניין בתוך השדה המשפטי".

בן צבי מדגישה כי יתרון נוסף הוא כמובן רקימת קשרים והכרויות עם גורמים בענף אשר יוכלו לשמש כממליצים ככל שיעלה הצורך בעתיד. "בהרבה מקרים משרת טרום התמחות מהווה, למעשה, נתיב נוסף למציאת התמחות וישנם לא מעט סטודנטים אשר מתחילים כטרום מתמחים, מוכיחים את עצמם מול המעסיק ונשארים לעשות את ההתמחות באותו המשרד", אומרת בן צבי.

לדבריה, "לעתים קרובות, סטודנט שעשה טרום התמחות מתחיל את מסלול הקריירה שלו בנקודת זינוק טובה יותר מעמיתיו".

יש לזכור כי עד עתה, המעסיקים שמיהרו לאייש את משרות המתמחים שלהם כבר בתחילת שנה ב' לא יכלו לייחס חשיבות רבה לניסיון בטרום התמחות עקב השלב המוקדם בו גויס הסטודנט. לכן, היתרון הגדול בצבירת ניסיון במשרת טרום ההתמחות היה מטבע הדברים דווקא מול מעסיקים אשר גייסו מתמחים בשלבים מאוחרים יותר וכך יכלו להתרשם וליהנות מהניסיון שנצבר בטרום ההתמחות (בעיקר משרדים בינוניים וקטנים).

אך לא עוד, עם החלתו של החוק החדש, הסטודנטים יצטרכו להמתין עם חיפוש משרד ההתמחות רק לאמצע השנה השלישית ללימודיהם. עד אז יעמוד לרשותם זמן רב לעבות את קורות החיים ולהוסיף בו סעיף נכבד יותר של טרום התמחות המשקף ניסיון ראשוני בענף. עובדה זו תאפשר למעסיקים להעניק משקל רב יותר לניסיון שנצבר במהלך טרום ההתמחות ולקחת אותו בחשבון בתוך מערך השיקולים המופעל בתהליך גיוס המתמחים.

רוקמים קשרים
רוקמים קשרים

למי מומלץ לעשות טרום התמחות?
בן צבי, העובדת בחברת השמה בענף המשפט – קודקס, ממליצה על טרום התמחות לכלל הסטודנטים למשפטים, "אין כמו הכרות מעשית עם השטח בשביל לחוש את המקצוע ולמקד את יעדי הקריירה".

לדבריה, "מבחינה טקטית משרת טרום ההתמחות יעילה במיוחד עבור סטודנטים שצריכים להתמודד עם כל פרט בקורות החיים שלהם שעלול להיתפס על ידי המעסיק כחיסרון יחסי (ממוצע לא גבוה, היסטוריה תעסוקתית דלה וכו'). לסטודנטים אלו משרת טרום ההתמחות מהווה נתיב נוסף שבו הם יכולים להתבלט ולעשות רושם טוב על המעסיק".

מתאימה במיוחד לסטודנטים עם ציונים נמוכים
מתאימה במיוחד לסטודנטים עם ציונים נמוכים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד