072-3300504

לימודים באיטליה - החיים הטובים

חולמים ללמוד באירופה? חווית הלימודים באיטליה יותר מענגת ממה שאתם יכולים לדמיין לעצמכם: שכר לימוד זול, מערכת שעות שמאפשרת עבודה וחיי חברה לוהטים. אז למה אתם מחכים?

יורם לימודים | 05-08-2010 12:06:00

כ-500 סטודנטים ישראלים בממוצע משגרים את עצמם מדי שנה הישר לארץ המגף. רבים מהם התאהבו באיטליה וגילו את הפוטנציאל העצום הטמון בה כמקפצה לקריירה בינלאומית במגוון תחומים נחשקים כגון רפואה, ארכיטקטורה, וטרינריה ועיצוב.

זה לא רק הקסם של התרבות האיטלקית העשירה, המוזיאונים והפנינות הארכיטקטוניות או האופי החם של האיטלקים - איטליה היא אלטרנטיבה שפויה וזולה לכל מי שמחפש לימודים ברמה גבוהה ובעלות אטרקטיבית.

ויוה איטליה
ויוה איטליה

שכר לימוד בין הזולים בעולם
נתחיל עם עלות הלימודים, גורם שמשפיע פעמים רבות על ההחלטה היכן ללמוד בחו"ל. איטליה מסבסדת את שכר הלימוד עבור תושביה ועבור סטודנטים בינלאומיים עד כדי כך ששכר הלימוד באיטליה הוא בין הזולים בעולם ומגיע עד 5,000 יורו בלבד לשנת לימודים אקדמית.

ואם לא מספיק ששכר הלימוד אטרקטיבי, מוסדות לימוד רבים ונחשבים ברחבי איטליה - מצפון ועד דרום - מציעים מגוון אפשרויות למלגות לימוד. המלגות ניתנות על בסיס הישגים לימודיים ומצב סוציו-אקונומי ויכולות להגיע עד 4,000 יורו בשנה.

לדברי יועצי "קמפוס לימודים", המעניקים ייעוץ חינם והכוונה ללימודים בחו"ל, יש סיכוי גבוה לקבל מלגה. אחוז מקבלי המלגות בקרב הסטודנטים הישראלים שלומדים באיטליה מגיע עד ל-40% מכלל הסטודנטים.

שכר לימוד נמוך ואופציות למלגות מפרגנות בהחלט מהווים שיקול מכריע בבחירה של ישראלים באיטליה כלוקיישן אולטימטיבי ללימודים, אבל הם לא השיקולים היחידים.

מוסדות לימוד רבים באיטליה מציעים תנאי קבלה הוגנים ואפילו מקצים מקומות לסטודנטים מכל העולם, כך שבהשוואה לרף הקבלה הגבוה בארץ למקצועות נחשקים כמו רפואה וארכיטקטורה, באיטליה קל יותר להתקבל ללימודים האלה במוסדות בעלי מוניטין בינלאומי ורובם אף מוכרים בארץ, כך שהסטודנטים יכולים לקבל הכרה בתואר, לעשות סטאז' ולעבוד בתחום בישראל בלי שום בעיה.

סיכוי גבוה לקבל מלגה
סיכוי גבוה לקבל מלגה

ללמוד ולעבוד – שילוב מנצח
איזון בין לימודים לחיים אישיים הוא המוטו של לימודים באיטליה ומרבית מסלולי הלימוד נלמדים כשלושה-ארבעה ימים בלבד בשבוע. מערכת השעות השפויה הזאת מאפשרת לסטודנטים רבים במדינה ללמוד ולעבוד במקביל, לנהל חיי חברה תוססים וליהנות מסצנת הבילויים האיטלקית, הגלידריות, בתי הקפה האופנתיים והמועדונים – האיטלקים בהחלט יודעים לחגוג וסופי השבוע הארוכים מעניקים לסטודנטים הזדמנות לבלות, ליהנות ולהכיר חברים מכל העולם.

מי שנרתע מלימודים בחו"ל בשל יוקר המחיה יכול להירגע. סטודנט באיטליה מוציא בממוצע בין 500 ל- 1,000 יורו בחודש על מחייה, כשעלות זו משתנה מאזור לאזור.

נאמר כבר שאיטלקים אוהבים קצר ולעניין, כך שלא רק שבוע הלימודים קצר יחסית, לרוב גם התארים עצמם יותר קצרים מאשר אותם תארים בדיוק במדינות אחרות. כמובן שהקיצור לא פוגע חלילה באיכות. התארים מאיטליה נחשבים מצוינים ובשל היותה חלק מהאיחוד האירופי, התואר יכול גם לפתוח לכם דלתות בארצות אירופיות רבות.

לפתוח בקרים עם קפה איטלקי
לפתוח בקרים עם קפה איטלקי

מרפואה ועד אדריכלות - לימודים ברמה גבוהה
איטליה הינה מדינה נחשקת שכמות הרופאים, הוטרינריים, האדריכלים והמעצבים הישראלים שלמדו בה לאורך השנים היא עצומה, כך שניסיון החיים של הוותיקים שם הוא רב ועם ניסיון לא מתווכחים. כך שלא פלא, שהלימודים שם מושכים כל הזמן מצטרפים חדשים. אז מה אפשר ללמוד באיטליה?

אדריכלות - 5 מהאוניברסיטאות במדינה מדורגות בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם ללימודי אדריכלות: אוניברסיטת פוליטכניקו מילאנו, אוניברסיטת פוליטכניקו טורינו, אוניברסיטת ונציה לאדריכלות, אוניברסיטת לה-ספיינצה ברומא ואוניברסיטת פירנצה.

רפואה - 4 מתוך האוניברסיטאות האיטלקיות המציעות לימודי רפואה מדורגות בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם ללימודי התחום: אוניברסיטת פאדובה, אוניברסיטת לה-ספיינצה ברומא, אוניברסיטת בולוניה ואוניברסיטת פירנצה.

גם בתחום הווטרינריה קיימות באיטליה 4 אוניברסיטאות המדורגות ברשימת 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם. כמו כן, ניתן ללמוד בארץ המגף גם לימודי עיצוב, בישול ויין ועוד.

מייצגי אדריכלות אותנטיים
מייצגי אדריכלות אותנטיים

עוזרים לכם להתקבל ללימודים
בשביל שתוכלו להתחיל ברגל ימין את החיים הסטודנטיאליים באיטליה, כדאי שתתנו למומחים לסייע לכם, ואם זה בחינם, אז בכלל טוב. "קמפוס לימודים" הינה החברה היחידה בישראל שמסייעת לסטודנטים ללמוד באיטליה. יועציה המיומנים מלווים את המועמדים באופן אישי וללא תשלום בכל תהליך הבחירה וההרשמה, החל מההחלטה על מסלול הלימודים המתאים ביותר, דרך הגשת המועמדות ועד הנסיעה למדינה.

כדי להתקבל ללימודים באיטליה מומלץ לעבור את המכינה שמתקיימת בחסות "קמפוס לימודים" ומקנה למשתתפים בה כלים פרקטיים להגשת המועמדות ולחיים באיטליה, כמו: איך להוציא ויזה, כיצד מתבצע תהליך הרישום, על אילו קריטריונים יש לענות, מהם בתי הספר הנבחרים למקצוע שרוצים ללמוד וכיוצא באלו.

איטליה, לא רק חלום
איטליה, לא רק חלום
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד