072-3300504

תודה לאל: נסים באקדמיה

עזבו בצד את הסופגניות והלביבות ובואו לגלות שלמרות תחושת המרירות שעוטפת את החיים הסטודנטיאליים, פעם היה קשה יותר - שמונת הנסים שמצילים לסטודנטים את החיים

דפנה גוטפריד | 13-12-2009 12:13:00

זה לא משנה אם אתם בצד של בית הלל או בית שמאי, חופש חנוכה אמיתי זה לא משהו שתקבלו באקדמיה. ובכל זאת, מדובר באחד החגים החביבים יותר בלוח השנה העברי.

לרגל החג עתיר השמן החלטנו לבדוק מהם שמונת הנסים שמקיפים את החיים הסטודנטיאליים.

יותר משמונה ימים של נסים
יותר משמונה ימים של נסים

הנס הגדול: נס קפה
חיי הסטודנטים אולי קשים, אבל בטוח שהם לא היו יכולים להיקרא חיים לולא גלגל ההצלה נוטף הקפאין אותו יכול לרכוש כל סטודנט (מעל או מתחת לקו העוני, שצופה או לא צופה באח הגדול), לרוב בכוס נייר מלאה עד לקצה בתוספת מכסה פלסטיק וידית קרטון לנשיאה.

אלא אם אתם סטודנטים בירושלים - אז בטח כבר תעדיפו להסתובב ברחבי הקמפוס עם תרמוס הקפה שהבאתם מהבית.

מה היינו עושים בלי קפה?
מה היינו עושים בלי קפה?

נס מפתח: דיסק און קי
אין ספק שאחד הדברים שחוללו מהפכה בשגרת הסטודנטים היא חדירתו של הדיסק און קיי לחיי היום יום. מאז אותו רגע הוחלפו ערמות הסיכומים המצולמים שהסתובבו בכל פינה, בקבצי מדיה דלי בייטים ששוכנים בשקט על המחשב. הדיסק הקטן והנייד, שמתחבר לכל מחשב בעזרת USB תמים למראה, פתח בפני הסטודנט גישה חדשה לעולם השלמת החומר משיעורים שהחמיץ. עכשיו, כל מה שצריך מעבר לחיבור למקור חשמל זה להיות ביחסים טובים עם הבחור עם הלפטופ.

נס מהסרטים: קורסים מצולמים בוידיאו
אם יש דבר אחד שיכול להיות נפלא יותר מסיכומי שיעור בדיסק און קי, הרי זה צילומי שיעורים בוידיאו (מקובל בעיקר בקורסים גדולים). זה חייב להיות נס, אם אחרי שהברזת מהשיעורים לאורך כל הסמסטר ולא ראית את פני המרצה אפילו פעם אחת, עדיין אתה יכול לשבת על הכורסא בבית ולראות את כל הקורס משל אתה הסטודנטית החננה שמאיישת קבוע את השורה הראשונה.

כל זה עוד לפני שהתייחסנו לפונקצית "הרץ קדימה" המאפשרת לדלג בנוחות על כל הקטעים המשעממים ממש - רק היזהרו לא להריץ בטעות את כל ההרצאה.

להתרווח מול פרופ' כהן
להתרווח מול פרופ' כהן

נס בפס רחב: אינטרנט
קשה להבין איך סטודנטים הסתדרו באוניברסיטה לפני שהיה אינטרנט, הכוונה היא לא רק להעברת הזמן בגלישה במהלך השיעורים או לשירותים שניתן למצוא באתר של האוניברסיטה או של אגודת הסטודנטים, אלא בעיקר לשכלולים שקשה לדמיין את חיינו בלעדיהם - חיפוש מאמרים אקדמאים בעזרת מנוע החיפוש גוגל, השלמת מושגי יסוד בוויקיפדיה ושיטות נוספות שלא פעם חוסכות את צורך להגיע פיזית לספרייה כמו שעשו סטודנטים בימי עבר.

נס תקשורתי: SMSים
אז נכון שפעם סטודנטים היו מעבירים ביניהם פתקים או מתלחששים בספסל האחורי, אבל עידן הסמסים אפשר לנו לנצל את הרגעים המתים בשיעור לסידורים חשובים בעולם שבחוץ. כמו, "תגיע חצי שעה לפני תחילת הגמר הערב, כדי שנוכל להספיק לסמס לטלכו". וגם לדברים פשוטים יותר כמו "תאסוף לנו קפה בקפיטריה, אני אביא את הדיסק און קי עם הסיכומים וניפגש מחוץ לבניין".

לנצל את הזמן
לנצל את הזמן

נס בלתי תלוי: משחקי רשת שעובדים גם אופליין
כניסת הלפטופ אל כיתות הלימוד שיפרה את חיי הסטודנטים לא רק מבחינת הקלות שבהשגת סיכומי שיעור, אלא גם בהעברת הזמן בצורה נעימה (אפילו בלי חיבור לאינטרנט). כל סטודנט עם מחשב נייד יודע שהסוליטר ושולה המוקשים נמצאים שם תמיד בשבילו ואפילו משחק הרשת הפופולרי באבלס (שימו לב סקופ!) נשמר על המחשב גם בגרסת אוף ליין ומאפשר שימוש חוזר במצבים קשים.

מעבירים את הזמן בכיף
מעבירים את הזמן בכיף

נס מרשרש: מלגות
במציאות הקשה של חיי הסטודנטים בארץ, שמחלקים את זמנם בין לימודים ועבודה ומנסים לרצות את כולם, כל שקל שמישהו אחר מוכן להשקיע בחינוך שלהם היא בבחינת נס. ואם לא מלגות, אז לפחות אבא ואמא.

נס שלא נס ליחו: כל פעם שאין שביתה
כל יום שאין בו שביתה של סגל בכיר, סגל זוטר או של עובדי מנהלה, לרוב בגלל סיבות שקשורות בהעלאת שכר הלימוד, תנאי השכר של המרצים, תנאי העסקה של סגל זוטר ועוד כיד הדמיון הטובה - הוא בבחינת נס אקדמי.

כל יום שאין בו שביתה הוא נס
כל יום שאין בו שביתה הוא נס
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד