072-3300504

ומחכים, ומחכים ומחכים

הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית לומדים על בשרם שיעור בסבלנות והמתנה. בעקבות בניית הרכבת הקלה בירושלים, נוצרו בעיות תחבורה רבות ואוטובוסים הפכו להיות מצרך נדיר ומסורבל. 'אגד': העניין בטיפול

אריק פלדמר | 15-11-2009 18:20:00

עם פתיחת שנת הלימודים החדשה נתקלו הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בקושי שלא ציפו לו – בעיות תחבורה חמורות. עיקר הבעיה הוא בשני קווי אוטובוס של "אגד": קו 30 וקו 19.

לאחרונה, בעקבות בניית הרכבת הקלה בעיר, התנהלות התחבורה הציבורית הפכה להיות מסורבלת, איטית ומאוד לא ידידותית. קווים מרכזיים ששירתו בעבר את הסטודנטים בנסיעתם משכונות מגוריהם אל האוניברסיטה קוצצו ונוצר מצב בו רבים נאלצו להישאר בתחנות האוטובוס לפרקי זמן ממושכים, וכשכבר עלו הם נאלצו להידחס בתוך אוטובוסים עמוסים לעייפה וכתוצאה מכך איחרו לשיעורים.

נעמה, סטודנטית שנה ב' באוניברסיטה, מסבירה על הבעייתיות הגדולה "אני נוסעת בקו 30 מצומת הבנקים לאוניברסיטה. שנה שעברה הקו הזה בא בתדירות של פעם בחצי שעה עד השעה שמונה בערב. זה אומנם הגביל אותנו במקצת אבל היינו מרוצים בסך הכל.

"השנה 'אגד' ביטלו את קו 30 והוסיפו שני קווים אחרים אשר מגיעים למרכז העיר ובעצם ציפו שמשם ניקח את קו 19 לאוניברסיטה. הרבה סטודנטים התעצבנו על ההחלטה, מפני שגם ככה הנסיעה בקו 30 אורכת הרבה זמן, אז עכשיו אנחנו צריכים גם לקחת קו נוסף ממרכז העיר?".

נעמה מספרת כי בנוסף לכך, כאשר קו 19 כבר מגיע לתחנה הוא עמוס מאוד "היו מצבים בהם עברו שלושה אוטובוסים ואף אחד מהם לא עצר בתחנה עקב העומס. מכל העניין הזה יצא שאני מתאמת את סדר היום הלימודי שלי בהתאם לקווי האוטובוס".

כדי לנסות להילחם במצב החדש שנוצר, ניסתה אגודת הסטודנטים כבר בחודשי הקיץ לטפל בבעיה בשיתוף עם "אגד" ו"תכנית אב לתחבורה", אולם הדבר לא פתר את בעיית אי הנוחות של הסטודנטים. יחד עם זאת, יתכן כי בזמן הקרוב יימצא פתרון שיטיב עם הסטודנטים, שכן "אגד" הבטיחה לטפל בנושא ולתגבר את קווי 19 ו-30 הבעייתיים.

איתמר, סטודנט באוניברסיטה העברית, מספר שמאז הפגישה האחרונה בין הצדדים, המצב אכן השתפר אך הבעיה לא נפתרה לגמרי. "מדובר בבעיה מורכבת" הוא אומר "'אגד' ניצבים בפני מצב שהם לא נערכו אליו בהתאם. אין ספק שלא רק 'אגד' אחראים למחדל הזה. עיריית ירושלים הייתה צריכה להבין שבניית הרכבת הקלה תגרום לשיבושים משמעותיים בכבישי העיר ולתת לכך פתרון הולם".

סתיו, רכזת הרווחה של האוניברסיטה, מציינת שנעשו בזמן האחרון שינויים משמעותיים: "הבסיס של הבעיה כבר נפתר וישנם עוד כמה בעיות נקודתיות שצריך לטפל בהן. בשבוע הקרוב נערוך, בשיתוף עם 'אגד', תצפית מקיפה על הקווים ונכניס את השינויים הרלוונטיים".

מ"אגד" נמסר בתגובה כי "שיפור השרות בתחבורה הציבורית ובפרט לציבור הסטודנטים בירושלים הינו נושא שנמצא בסדר עדיפות עליון ב'אגד ירושלים' ואנו פועלים ללא הפסק בנושא זה. בקו 19 היו מספר בעיות של צפיפות שקיבלו טיפול מיידי, ניכר שיפור משמעותי בעומסים וישנה ירידה מתמדת בתלונות. חשוב לציין כי הבעיה בקו 19 הינה בעיה נקודתית שנמצאת בטיפול ובשנים האחרונות נעשו צעדים רבים על מנת לשפר ולהתאים את התחבורה הציבורית לצרכים של הסטודנטים בירושלים".

בסוף הם מגיעים. אילוסטרציה
בסוף הם מגיעים. אילוסטרציה
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד