072-3300504

קחו יומיים, תביאו סרט

לעשות סרט ב-48 שעות בלבד זה אפשרי? הסוגייה המאתגרת תיבחן בחודש הבא בפעם השלישית בישראל ותאפשר לכל מי שמתעניין בקולנוע, ובמיוחד לסטודנטים מהתחום, לקחת חלק ולהראות את כישרונו

יעל ללום | 25-05-2009 13:15:00

מה אתם עושים ב-17 עד ה-19 ביוני? אולי תעשו סרט? פרוייקט "סרטים של 48 שעות 2009" יוצא לדרך בפעם השלישית בישראל, ומתקיים הפעם בירושלים, תל אביב וחיפה.

אתם יכולים להיפרד מהתירוצים השחוקים כמו "אין לי מספיק תקציב", או "אין לי זמן לזה עכשיו" ולהצטרף לפרץ האדרנלין שיסחף מאות אנשים שהולכים ליצור סרט משלהם. עלות ההשתתפות בפרוייקט היא 350-400 שקלים, בהתאם למועד ההרשמה.

"הרעיון הוא ליצור מנגנון שיגרום ליוצרי קולנוע להפסיק לדבר על התסריטים העתידיים שלהם ולעודד אותם לעשות סרטים מבלי להפסיד הרבה", מסבירה רותי עפרוני, מפיקת הפרוייקט יחד עם נעמה סלומון. "זה עונה על איזשהו צורך של יוצרים שעוסקים הרבה בהישרדות בתחום, או לחילופין, בפרוייקטים מסחריים".

לפי הערכות אנשי הפרוייקט, בין המתמודדים יש כארבעים אחוז סטודנטים, חמישים אחוז מקצוענים ועוד עשרה אחוזים של אנשים שלא עשו דברים כאלה מעולם. "החזון הוא לעודד עשייה ולא לעמוד על הגדר בכל מה קשור ליצירה קולנועית", מסבירה עפרוני.

48 שעות ויש לכם סרט
48 שעות ויש לכם סרט

אז איך זה עובד?
ב-17 ביוני בשש בערב יוזנקו בכל אחת משלוש הערים בישראל הקבוצות שנרשמו לפרוייקט.

כחצי שעה קודם לכן יתבצעו שתי הגרלות שימנעו מיוצרי הסרט לבצע הכנות מוקדמות: הראשונה תקבע לאיזה ז'אנר ישתייך הסרט (אימה, מחזמר, קומדיה וכו') והשנייה, שתתבצע דקה לפני ההזנקה, תכלול דמות, אביזר ושורות תסריט שחייבים להיות בסרט הגמור. מרגע ההזנקה יהיו ליוצרים 48 שעות ליצור סרט מתחילתו ועד סופו.

שופטי התחרות השנה יהיו רן תלם, סמנ"כל תוכניות בקשת, יאיר רוה, מבקר קולנוע ובעל הבלוג "סינמסקופ" והשחקנית ריקי בליך.

שופטת. בליך
שופטת. בליך
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד