072-3300504

קחו את זה בקלות

ד"ר צחי בן ציון סגן מנהל המרכז הרפואי 'סורוקה' ומנהל המרפאה להפרעות בתפקוד הזוגי והמיני, מספר שהיום היה משקיע יותר בעצמו בזמן הלימודים

יעל ללום | 11-09-2008 10:27:00

בעל תואר ד"ר ברפואה מאוניברסיטת בן גוריון

"סיימתי תיכון בגיל 16, אחר כך הגעתי לאוניברסיטת תל-אביב בתור שומע חופשי ולמדתי פילוסופיה מבלי לסיים את התואר, ואחרי הצבא למדתי רפואה באוניברסיטת בן גוריון".

מה הדבר שאתה הכי זוכר מתקופת הלימודים?

"אני ואשתי, אותה הכרתי בתיכון, היינו הזוג היחידי עם בית מסודר. כל מי שהיה רעב ידע שאפשר לבוא לאכול אצלנו, כנ"ל לגבי כביסה. היינו זוג שמספק שירותים".

איזה סטודנט היית?

"הייתי משקיען גדול ואפילו סיימתי את התואר הראשון בהצטיינות".

עבדת בזמן הלימודים?

"החל מהחצי השני של התואר הראשון עבדתי קשה, פרנסתי את עצמי כל הלימודים. הייתי סניטר, טכנאי מעבדה, לבורנט ובהמשך עבדתי כעוזר רופא. היו תקופות שעשיתי את הכל ביחד".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"אהבתי את המרצה לפתולוגיה, פרופסור זקס, שייבדל לחיים ארוכים, הוא היה מאוד מרשים. פתולוגיה היא תחום קשה, אבל בדרכו הוא הצליח לחבב עלינו מקצוע כזה נורא. אהבתי גם את המורה לפנימית אריק קינן, איש משכמו ומעלה. אצל קינן אהבתי גם מה שהוא לימד אבל בעיקר איך שלימד".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"צריך לזכור שלימודים הם רק אמצעי להתקדם בחיים ולא מטרה. תקופת הלימודים לא חוזרת וצריך ליהנות, לבלות ולצאת ולא רק להתעסק בלימודים. לא חייבים להיות אלופי העולם, אפשר להיות טוב ולא מצוין ובכל זאת לחיות".

היית בוחר ללמוד משהו אחר?

"לא, הייתי נשאר ללמוד את אותו הדבר אבל הייתי משקיע יותר בעצמי - קורא יותר ספרים ורואה יותר הצגות. השקעתי יותר בלימודים וכתוצאה יצאתי בן זוג פחות טוב ואבא פחות טוב. הייתי לוקח את הדברים יותר באווריריות".

בן ציון
בן ציון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד