072-3300504

נעמי תיזמנה חמש שנים

נעמי רביע, שדרנית בכירה בגלגלצ ומרצה לעריכה מוזיקלית ולקריינות בחוג לתקשורת במכללת אריאל, מספרת מה גרם לה לחדש את התואר שהפסיקה ומהו הכינוי של החוג בו למדה

יעל ללום | 24-07-2008 12:10:00

בעלת תואר ראשון בבלשנות אנגלית ולימודים ספרדיים ולטינו-אמריקאיים באוניברסיטה העברית.

"את התואר עשיתי בשביל הכיף. ידעתי שאני רוצה להיות בעולם התקשורת ושאני לא צריכה לעשות בזה תואר תיאורטי כי את הפרקטיקה כבר יש לי. אהבתי יותר את החוג לאנגלית, כי אני מאוד אוהבת לקרוא באנגלית בשעות הפנאי".

יש לך זכרונות בולטים מתקופת הלימודים?

"החוג ללימודים ספרדיים ולטינו-אמריקאיים היה 'חוג מוצ'ילרים' – הגיעו אליו כל יוצאי הטיול לדרום אמריקה, חובבות טלנובלות ואני.

"אני מאוד אוהבת שפות, ולמדתי באוניברסיטה אנגלית, ספרדית וגם צרפתית. מאוד רציתי ללמוד פרסית, אבל לא היה מקום. עד היום אני מאוד רוצה ללמוד אבל אין שום מקום מחוץ לאקדמיה שאפשר ללמוד בו. טיפ לארגון עולי אירן – תפתחו חוג לפרסית!".

איך הצלחת לשלב לימודים עם עבודה?

"התחלתי ללמוד בגיל 22, בזמן שהייתי בגלגלצ. באותה תקופה צמצמתי את ימי השידור שלי לחמישי, שישי ושבת. סיימתי לימודים ביום חמישי בערב ורצתי לשידור.

"עיקר העבודה שלי הייתה בקריינות – בפרסומות, בטלוויזיה החינוכית ובסדרת סרטי טבע שגם תרגמתי. בסוף שנה ב' התחלתי גם לתרגם כתוביות ל-Yes. העבודה ללא ספק באה על חשבון הלימודים, אחרת הייתי מסיימת את התואר בזמן".

איזו סטודנטית היית?

"בשנה הראשונה השקעתי המון, סמסטר ראשון היה כיף חיי, שנה ב' הייתה גיהנום ולשנה ג' לא הגעתי. עזבתי את הלימודים אחרי שנתיים, וחזרתי לסיים אותם שנתיים אחר כך בעקבות ספר שקראתי - 'Ethan Frome' של אדית וורטון. פתאום מצאתי את עצמי מגלה את כל המוטיבים שלמדתי בחוג לאנגלית ורציתי לחזור ללמוד".

היה מרצה שהשאיר עליך רושם?

"היו שתי מרצות שמאוד אהבתי. הראשונה היא אסתר כהן שלימדה קורס חובה בפונטיקה והבעה בכתב באנגלית. השנייה היא צ'רנה קיסילביץ', והיא היחידה שהצליחה לגרום לי לאהוב את שייקספיר. היא מרצה מדהימה גם מבחינת אופן ההוראה, תכני השיעור והאישיות שלה".

יש לך טיפ לסטודנטים?

"אם ההורים מסכימים לשלם שכר לימוד, אל תהיו גיבורים ותגידו לא צריך".

היום היית בוחרת ללמוד משהו אחר?

"רוב הסיכויים שלא, אולי בלשנות כללית".

נעמי רביע
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד