072-3300504

ובינתיים בעולם האקדמי

איפה מדברים על סקס, מי יצר מסך מחשב שעוקב אחרי אנשים והיכן בוחנים את ההבדלים בין החיים האמיתיים לאלו הוירטואליים? הכל בחדשות האקדמיה

יעל ללום | 23-06-2008 09:38:00

"הורות קווירית", "אוכל, גלות ומיניות" ו"איידס בישראל" - אלו הם מקצת הנושאים שיופיעו בכנס 'סקס אחר' שנפתח אמש (א') באוניברסיטת תל-אביב וייחתם ביום שלישי.

הכנס, שמתקיים זו השנה השביעית, נפתח בהרצאה על ארכיטקטורה ואיידס, שהעביר פרופ' דאגלס קרימפ. "התחום של חקר המרחב הארכיטקטוני-עירוני מתפתח בתיאוריה הקווירית העולמית, ויש לו ביטוי בכנס הזה", אומר רועי וגנר, מרצה לפילוסופיה ולמתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב ואחד ממארגני הכנס.

קיום הכנס יוצר תחושה של פתיחות כלפי הקהילה ההומו-לסבית, אולם בפועל נדמה לעיתים שהדברים מתנהלים רק באקדמיה ולא יוצאים החוצה אל שאר האוכלוסייה. וגנר, מצידו, טוען שלא כך הדבר ומקווה שהמפגש ייצור עשייה גם מחוץ לאקדמיה. "אנחנו שואפים לכך שהכנס יגרום לפעילים להיפגש ולחשוב על פעולה משותפת, לפתח שיח קהילתי על אלטרנטיבות פוליטיות שחורגות מהמיינסטרים".

דגל הגאווה

עתיד מבטיח
תאמינו או לא, אבל העתיד כבר כאן, והוא יוצג ביום שלישי הקרוב על ידי בוגרי המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה במרכז האוניברסיטאי אריאל. במסגרת תערוכת פרויקט גמר, יוצגו פתרונות בתחום המשרד העתידי והגינון.

בין הפרויקטים בתערוכה תוכלו למצוא מסך מחשב העוקב אחר המשתמש, משחק מנהלים חכם, מסתיר שמש שאינו מסתיר את הנוף, מחורר שולחני מתוכנת המנקב חורים מדויקים למספר רב של דפים וכיסא משרדי המתאים עצמו לתנוחת היושב. בתחום הגינון תוצג ממטרה רובוטית המשקה ביעילות גינות בעלות גיאומטריות לא סטנדרטיות.

"אנו מכשירים את בוגרינו כמהנדסי פיתוח ומהנדסי פרויקטים, אשר יובילו לחדשנות בתעשייה בישראל ויתרמו לפיתוח תעשיית הרובוטיקה בארץ", אומר פרופ' צבי שילר, ראש המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה.

דור העתיד
תערוכתם של בוגרי החוג לאומנות בבית הספר לאומנויות וטכנולוגיה של סמינר הקיבוצים, תפתח ביום שלישי למשך שבועיים. האירוע יתקיים במתחם קלישר.

לדברי אנשי המוסד, השנה מאופיינות העבודות בשימוש בולט בוידיאו אך נעשה בו שימוש שונה בכל פרוייקט, הן ברמת התכנים, באופני הייצוג ובאופן ארגון החלל.

בין הפרויקטים שיוצגו ניתן למצוא את עבודת הוידיאו המשותפת להדס שרון-אלפרוביץ' וסועאד אלגראשי, ("Piece") מנסה לגעת באספקט המסוים מאוד של יחסי ערבים-יהודים בארץ, המיצב האינטראקטיבי של לירז מור, העוסק ביחס בין מציאות ממשית למציאות וירטואלית, באמצעות משקפיים אליהן מחוברות מצלמות ומחשב.

פרויקט הגמר של מאיירה שוורק
פרויקט הגמר של מאיירה שוורק
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד