072-3300504

מאוששים את ספיר

ועדת הכספים של הכנסת החליטה להזרים מיליוני שקלים למכללת ספיר כדי לממן מחצית משכר הלימוד של הסטודנטים במקום. זאת בנוסף לעשרות מיליונים נוספים שהועברו בחודש שעבר

רוי רגב | 23-03-2008 10:57:00

המצב הבעייתי בו מצויה מכללת ספיר בשנה האחרונה, גרם כצפוי לסטודנטים רבים להדיר את רגליהם מהמוסד. עם זאת, מצליחה המכללה, שהפכה בשנים האחרונות למכללה הגדולה בישראל, למשוך סטודנטים בתמריצים מעולים כגון שכר לימוד נמוך במיוחד, תוכניות לימוד חדשות ואיכותיות ומרצים מהשורה הראשונה שמגיעים לחזק את שורות המכללה.

בשבוע שעבר התבשרה המכללה כי ועדת הכספים של הכנסת, החליטה לממן כמחצית משכר הלימוד של סטודנטים שיגיעו ללמוד במקום. סכום זה יינתן לספיר ללא קשר לסיוע הכספי הנוסף שקיבל המוסד לאחרונה בגובה עשרות מיליוני שקלים לצורכי מיגון, מעבדות ומגורים. בימים אלה מתחילות להתבצע כבר העבודות.

בנוסף להבטחת האוצר למימון חצי משכר הלימוד של סטודנטים במכללה, שגם ככה נחשב לשכר לימוד אוניברסיטאי, מבטיחים במכללה לגייס מיליונים נוספים מגורמים פרטיים. ד"ר נחמי פז, מנכ"ל המכללה, מאמין כי בעזרת הסכומים הנוספים יוכלו לממן שני שליש משכר הלימוד של הסטודנטים. במידה ויתאפשר הדבר, יעמוד שכר הלימוד במכללה על 3000 שקל בלבד.

מכללת ספיר. שכר הלימוד יגיע ל-3000 שקל בלבד.
מכללת ספיר. שכר הלימוד יגיע ל-3000 שקל בלבד.

לימודי משפטים בספיר?
בסה"כ, מעריך מנכ"ל המכללה, כי לרשותו יעמדו כ-40 מיליון שקל למלגות, שביחד עם התקציבים המיוחדים לפיתוח ומיגון המכללה, יעמידו את תקציב המכללה על לא פחות מ-90 מילון שקל. במכללה מקווים כי התקציבים הנדיבים יעזרו לאושש את המכללה שספגה מכה קשה כאשר נהרג הסטודנט רוני יחיא ז"ל, מירי קסאם בשטח המכללה.

מהמכללה נמסר עוד, כי השנה ישימו דגש בקמפוס על פיתוח אקדמי. המטרה הראשונה אותה רוצים ליישם קברניטי המכללה היא פתיחת בית ספר למשפטים במקום כבר בשנה הבאה. ביצוע משימה זו תלוי בהחלטת המועצה להשכלה גבוהה. בנוסף ללימודי משפטים צפויה להיפתח במקום תוכנית לימודים חדשה ללימודי תרבות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד