072-3300504

קרן נצח מיסודה של קבוצת ברן בשיתוף המכללה האקדמית להנדסה שמעון העניקו מלגות הצטיינות בשווי 108,000 ¤ לסטודנטים של המכללה

שר האוצר לשעבר בייגה שוחט, יו"ר קרן נצח, העניק את המלגות בטקס מיוחד שהתקיים השבוע. בנוסף הוענקו מלגות מיוחדות לסטודנטיות מצטיינות מתוך מטרה לעודד את השתלבותן בתחומי ההנדסה. עוד השתתפו בהענקת המלגות: מאיר דור, יו"ר קבוצת ברן ונשיא המכללה פרופ' יהודה חדד.

28-02-2008 10:45:00

השבוע נערך טקס הענקת מלגות לסטודנטים מצטיינים מהמכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. קרן נצח, מיסודה של קבוצת ברן, בשיתוף המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון העניקה סכום מכובד של 108,000 ש"ח לסטודנטים מצטיינים. בנוסף הוענקו מלגות בשווי 24,000 ש"ח לחמש עשרה סטודנטיות מצטיינות של המכללה. זאת כחלק ממדיניות המכללה לעודד נשים ללמוד הנדסה.

שני הקריטריונים לקבלת המלגה הם הצטיינות בלימודים ומעורבות בקהילה: המלגה מוענקת לסטודנטים פעילים בקהילה שממוצע ציוניהם הוא 90 ומעלה (מצטיינים ומצטיינים יתרה). הסטודנטים קבלו פרס כספי בגובה שכר לימוד מלא או מחציתו, תלוי ברמת הצטיינותם.

את המלגות העניק לסטודנטים יו"ר קרן נצח, שר האוצר לשעבר מר אברהם בייגה שוחט. קרן נצח הוקמה על ידי קבוצת ברן, חברה ישראלית הנסחרת בבורסה בתל אביב, לזכרו של מנחם גל (גלזר) ז"ל ממייסדיה ובשיתוף המכללה האקדמית להנדסה שמעון.

פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, הדגיש בדברי ברכתו את חשיבות המעורבות החברתית של סטודנטים באקדמיה ובסימן המצוינות והציונות שהמכללה חרטה על דגלה אמר: "אני רואה חשיבות רבה להקנות לסטודנטים במכללה ערך מוסף של רגישות חברתית רגישות חברתית. הסטודנטים המצטיינים המקבלים את המלגה ומצטיינים אחרים הינם פעילים במסגרות חברתיות, שיש בהן תרומה לקהילה הסובבת אותנו וזהו תנאי לקבלת המלגה".

בכך מקווה פרופ' חדד להגשים את חזון המכללה שמשלב הכשרת מהנדסים מצוינים למשק במקביל לפיתוח הנגב ולחיזוקו. בעקבות דבריו, ציין יו"ר ברן, מאיר דור, כי חברת ברן, הגדולה בתחומה בארץ, מתמקדת בדרום ומעסיקה מאות אנשי מקצוע ביניהם מהנדסים רבים. הוא קרא למצטיינים שמעוניינים להשתלב בחברת ברן לפנות אליו באופן אישי.

ההחלטה על הקמת הקרן בשיתוף עם המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון נבעה מהקשר ההדוק שנרקם במהלך השנים בין מנחם גל ז"ל מקבוצת ברן לבין פרופ' אוסקר לוי ז"ל, הנשיא הראשון של המכללה ולפרופ' יהודה חדד, הנשיא המכהן של המכללה. הקשר ההדוק בין המכללה למנחם גל ז"ל מקבוצת ברן הוליד בזמנו את פרוייקט 1000 המהנדסים.

גל דאג להכשרת מהנדסים עולים מחבר העמים במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון ולאחר מכן קידם את שילובם בחברות הנדסה ישראליות. הוא זכה לתגובות אוהדות בקרב הציבור הרחב לפרויקט המהווה דוגמא ומופת לקליטת עליה. מכאן החליטה קבוצת ברן להנצחת זכרו באמצעות הקרן ועל זיקתו המיוחדת למכללה ולפעילותה. מאיר דור, יו"ר קבוצת ברן, נמנה כיום על חבר הנאמנים של המכללה.

סמי שמעון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד